۳۰ تیم در حال مبارزه با ملخ صحرایی در سیستان و بلوچستان هستند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۴۴ تیم پایش و ۳۰ تیم مبارزه با ملخ صحرایی در این استان در تلاش برای جلوگیری از اثرات مخرب این آفت در منطقه هستند.

۳۰ تیم در حال مبارزه با ملخ صحرایی در سیستان و بلوچستان هستند

غلام‌حیدر زورقی اظهار داشت: براساس هشدار فائو از آبان امسال برای نخستین بار در تاریخ سیستان و بلوچستان شاهد هجوم مجدد ملخ صحرایی از مناطق تولید مثل تابستانه در مرز بین کشورهای هند و پاکستان به سوی نوار ساحلی دریای عمان بویژه جنوب استان بودیم به طوری که تاکنون با رصد تیم های پایش مبارزه در سطح ۱۲۷ هکتار از مراتع شهرستان های کنارک، فنوج و سرباز انجام شده است.

وی ادامه داد: بیشترین سطح مبارزه با ملخ صحرایی در سیستان و بلوچستان در این مدت در شهرستان کنارک با ۱۰۰ هکتار گزارش شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان بیان کرد: این سازمان پارسال هنگام هجوم ملخ صحرایی به این استان با بسیج تمام امکانات مبارزه با این آفت را در سطح ۲۱۱ هزار و ۵۳۵ هکتار از مراتع منطقه انجام داد و مانع آسیب رسانی به بخش کشاورزی شد.

زورقی با بیان اینکه برای مقابله با ملخ صحرایی نیازمند اعتبار هستیم، گفت: دسته جات ملخ صحرایی به طول چهار کیلومتر در استان رصد شده اند.

وی اظهار داشت: ضروریست کشاورزان در صورت مشاهده این آفت مراتب را به نزدیک‌ترین مرکز جهاد کشاورزی شهرستان اطلاع رسانی کنند.

منبع: مهر

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها