نامزدهای انتخاباتی از کلی‌گویی در زمینه ایجاد اشتغال بپرهیزند

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل کار تعاون و رفاه اجتماعی خوزستان با اشاره به وعده‌های مطرح شده توسط کاندیدهای ریاست جمهوری برای حل مشکل اشتغال کشور، گفت: کلی‌گویی در این زمینه هیچ فایده‌ای ندارد و کاندیداها باید ریز برنامه‌های عملیاتی خود را برای ایجاد اشتغال در کشور ارائه دهند.

نامزدهای انتخاباتی از کلی‌گویی در زمینه ایجاد اشتغال بپرهیزند

رضا میرانی با بیان این‌که نامزدهای ریاست جمهوری باید برنامه‌های خود را برای ایجاد اشتغال ارائه دهند، اظهار کرد: زمانی که برنامه عملیاتی گفته شود، این برنامه را برآورد اعتبار می‌کنند و سپس باید منبع تامین اعتبار آن را مشخص کنند و آن زمان است که می‌توانیم بگوییم چه میزان شغل را می‌توان ایجاد کرد.

وی افزود: برای تامین اعتبار برنامه ایجاد اشتغال، دولت یا بخش خصوصی می‌توانند ایفای نقش کنند و در این زمینه چون بخش خصوصی داخلی اطمینان خاطر برای سرمایه گذاری ندارد و شرایط برای جذب سرمایه گذاران خارجی نیز مهیا نیست، دولت مجبور است که خود برای ایجاد اشتغال سرمایه‌گذاری کند.

میرانی تصریح کرد: وقتی زمینه‌ای برای جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی وجود ندارد، دولت خود موظف است بر اساس قانون خود شرایط ایجاد اشتغال را مهیا کند و اینکه برخی از کاندیداها اشتغال بدون پول یا اشتغال اجتماعی را مطرح می‌کنند، تنها حرف است.

وی با اشاره به این‌که اگر هرکدام از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری برنامه‌ای برای اشتغال دارد، باید برنامه عملیاتی خود را ارائه دهد، عنوان کرد: باید برنامه دقیق عملیاتی، میزان اعتبار مورد نیاز برای ایجاد اشتغال و محل تامین این اعتبار از سوی نامزدها مطرح شود تا مردم و کارشناسان بدانند که آن کاندیدا در بحث اشتغال واقعا می‌خواهد چه کاری انجام دهد.

میرانی گفت: برای سرمایه گذار امنیت سرمایه بسیار مهم است و اگر در این زمینه در کشور ریسک سرمایه گذاری کاهش پیدا کند یا دولت سرمایه گذاری یک فرد را تضمین کند، می‌توانیم شاهد سرمایه گذاری بخش خصوصی برای ایجاد اشتغال باشیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر زیرساخت‌های لازم برای جذب سرمایه گذار و تامین امنیت سرمایه آن‌ها فراهم شود، شاهد حل مشکل اشتغال خواهیم بود.

منبع: ایسنا

27

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها