سقوط قیمت نفت تاثیری بر طلای جهانی نخواهد گذاشت

به گفته نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، هر چند که سقوط قیمت نفت از روز گذشته، بر قیمت جهانی طلا نیز تاثیراتی داشت اما با توجه به اینکه نفت آمریکا ارتباطی با نفت اوپک ندارد، بنابراین تاثیر چندانی بر بازارهای معاملاتی جهان نخواهد داشت.

سقوط قیمت نفت تاثیری بر طلای جهانی نخواهد گذاشت

در یک روز بی‌سابقه در معاملات بازار نفت، قیمت نفت خام شاخص وست تگزاس اینترمدیت (WTI) یا همان نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه مه صددرصد ارزش خود را از دست داد و پایین‌ترین سطح قیمتی ثبت شده طی ۷۴ سال میلادی اخیر رسید.

در رابطه با تاثیر این اتفاق عجیب بر قیمت‌های جهانی طلا، محمد کشتی‌آرای- نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران- در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: دیروز و امروز کاهش قیمت نفت آمریکا تاثیر خود را بر قیمت‌ جهانی طلا نیز گذاشت و برای ساعاتی قیمت هر انس طلا به بالای ۱۷۰۰ دلار هم رسید اما نکته‌ی مهم اینجاست که نفت آمریکا برای مصرف داخلی خود این کشور بوده و ارتباطی با نفت اوپک ندارد؛ بنابراین تاثیر چندانی هم در بازارهای نفتی دیگر نخواهد گذاشت.

وی افزود: در حال حاضر نفت اوپک تقریبا به همان قیمت‌های سابق خود هستند. این افت قیمت نفت آمریکا بر معاملات آمریکا بیشتر تاثیرگذار خواهد بود و نفتی نیست که بخواهد تاثیر شدیدی که به زیر صفر رسیده را در بازارهای جهانی داشته باشد. تاثیر جزیی که هم داشته است، در حد افزایش چند دلاری قیمت انس جهانی بوده که سبب شد ما نیز نسبت به روز گذشته افزایش قیمت در بازارهای داخلی داشته باشیم. ضمن اینکه قیمت دلار هم نسبت به روز گذشته افزایش داشته که می‌تواند بخشی از علت افزایش قیمت‌های داخلی باشد.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها