آرامش نسبی سکه و دلار در آشفته بازار جهانی

شاخص ارزی که ۳ روز متوالی افت قیمت را به ثبت رسانده بود، روز شنبه با ۱۴۵ تومان افزایش به بهای ۱۵ هزار و ۴۹۵ تومان رسید؛ اما سکه ۸۰ هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و روی عدد ۵ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان قرار گرفت.

آرامش نسبی سکه و دلار در آشفته بازار جهانی

طلای جهانی در انتهای هفته بیش از صد دلار از ارزش خود را از دست داد؛ ولی واکنش بازار داخلی به چنین ریزشی آرام تر از آن چیزی بود که شماری از معامله گران انتظار داشتند.

درست است که روز شنبه سکه در واکنش به سقوط اونس به محدوده هزار و 530 دلاری، از مرز 6 میلیونی پایین رفت، ولی توانست با کمک رشد دلار سطح حمایتی 5 میلیون و 700 هزار تومانی را حفظ کند و حتی در اواخر روز به محدوده 5 میلیون و 900 هزار تومانی سر بزند.

به گفته فعالان، شاخص ارزی که 3 روز متوالی افت قیمت را به ثبت رسانده بود، روز شنبه تغییر مسیر داد و با 145 تومان افزایش به بهای 15 هزار و 495 تومان رسید؛ برخلاف دلار، سکه 80 هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و روی عدد 5 میلیون و 920 هزار تومان قرار گرفت.

در واقع، امروز دلار در نقش کاهنده میزان افت سکه نقش ایفا کرد؛ در مجموع نیز نوسانات بازار داخلی ارز و سکه در مقایسه با بازارهای جهانی ناچیز به نظر می رسید.

منبع: دنیای اقتصاد

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها