کندی تردد و نگرانی از مفقودی کوهنوردان/ آماده‌باش نیروهای امدادی

شرایط نامساعد جوی و بارش برف و باران در اردبیل با وجود تمام زیبایی‌های طبیعی، باعث بروز مشکلات عمده در تردد، سیلابی شده رودخانه‌ها، لغزندگی جاده‌ها، مفقودی کوهنوردان غیربومی و... شد.

کندی تردد و نگرانی از مفقودی کوهنوردان/ آماده‌باش نیروهای امدادی

بارش برف و باران در نقاط مختلف استان اردبیل به ویژه در نواحی کوهستانی در کنار زیبایی‌هایی که داشته، باعث بروز مشکلاتی در رفت و آمد مردم به ویژه در محورهای مواصلاتی و کوهستانی نیز شد.

نامساعد شدن شرایط آب و هوایی یک گروه ۱۲ نفره کوهنوردی که از تهران عازم کوه‌های مسیر اسالم به خلخال بودند را دچار مشکلاتی کرد.

اتفاقی که به دلیل عدم دسترسی مسیر به پوشش شبکه همراه و عدم قادر بودن آنان به ارتباط تلفنی باعث نگرانی‌هایی در بین خانواده این کوهنوردان نیز شد تا این کوهنوردان به دلیل نامناسب شدن مسیر در یکی از سکونتگاه‌های محلی شب را استراحت کرده و از صبح امروز به طی ادامه مسیر خود بپردازند.

این اتفاق باعث وارد عمل شدن جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل برای امدادرسانی به آنان نیز شد که با مشاهده وضعیت مناسب گروه، نگرانی‌های موجود از بین رفت تا طی مسیر با موفقیت انجام شود.

کندی تردد و نگرانی از مفقودی کوهنوردان/ آماده‌باش نیروهای امدادی

آماده‌باش ۴۵۸ نیروی راهداری برای خدمات‌رسانی جاده‌ای

ورود سامانه ناپایدار جوی و پیش بینی بارش برف و باران و احتمال مسدود شدن جاده ها و محورهای مواصلاتی بویژه در گردنه های برفگیر، همچنین ۴۵۸ نیروی انسانی و بیش از ۲۰۰ دستگاه ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک راهداری استان را به حال آماده باش درآورد.

آخرین آمار بارش گزارش شده از سوی سازمان هواشناسی نیز از بارش هفت سانتی‌متری برف در دریاچه نئور و ۳.۵ سانتی‌متری در روستاهای اطراف اردبیل خبر می‌دهد.

میزان بارش‌ها در دیگر مناطق استان اردبیل نیز به صورت ناچیز گزارش شد؛ به طوری که در ایستگاه باران‌سنجی جعفرلوکندی پارس‌آباد بارش باران دو میلی‌متر و بارش برف در آلوارس و بیله‌درق سرعین چهار سانتیمتر اعلام گردید.

با ادامه فعالیت سامانه سرد و بارشی طی ۲۴ ساعت گذشته در اکثر مناطق بارش خفیف باران و در مناطق کوهستانی نیز بارش برف گزارش شد و در این مدت بیشترین بارش باران در شهرستان های بیله سوار و نیر به میزان دو میلیمتر و بیشترین بارش برف در ایستگاه بارانسنجی نئور اردبیل به میزان هفت سانتیمتر رخ داد.

کندی تردد و نگرانی از مفقودی کوهنوردان/ آماده‌باش نیروهای امدادی

بارش‌ها تا دوشنبه ادامه می‌یابد

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل در خصوص آخرین وضعیت هوای استان در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: برقراری سامانه پرفشار جوی باعث با بارش خفیف باران در نقاطی از استان شده که در مناطق کوهستانی با بارش‌های خفیف برف همراه گردید.

به گفته علی دولتی مهر بارش‌ها تا قبل از ظهر دوشنبه تداوم داشته و همچنان ابرناکی آسمان ادامه خواهد داشت..

دولتی‌مهر یادآور شد: با خروج این سامانه سرد و بارشی از روز سه شنبه تا آخر هفته، جوی نسبتا پایدار با افزایش نسبی دما و وزش بادهای جنوبی (گاهی تند تا نسبتا شدید) حاکم خواهد شد.

منبع: مهر

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها