اولین بانوی ورزشکار اردبیل در بازی‌های آسیایی حضور یافت

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل از حضور اولین بانوی ورزشکار این استان در بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا خبر داد.

اولین بانوی ورزشکار اردبیل در بازی‌های آسیایی حضور یافت

بهرام آقاخانی بعد از ظهر چهارشنبه در جلسه شورای ورزش اردبیل افزود: خانم زهرا حبیبی اولین بانوی ورزشکار از این استان است که در رشته بسکتبال با ویلچر بانوان جزو ملی پوشان ایرانی در بازی های آسیایی حضور یافته است.

وی با بیان اینکه تاکنون هیچ بانوی ورزشکاری از این استان در بازی های آسیایی و پاراآسیایی حضور نداشته است، تصریح کرد: امیدواریم در دوره آینده تعداد بانوان اردبیلی در کاروان های ورزشی کشورمان افزایش یابد.

به گفته مدیرکل ورزش و جوانان استان در بازی های آسیایی و پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا ۱۲ ورزشکار اردبیلی در هشت رشته و دو مربی و مدیر اردبیلی حضور دارند.

وی تاریخ سازی در این بازی ها را برای ورزشکاران اردبیلی دور از دسترس ندانست و ابراز امیدواری کرد که ورزشکاران این استان در بازی های آسیایی و پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا از بابت کسب مدال های مرغوب تاریخ ساز شوند.

آقاخانی با اشاره به نتایج ورزشکاران اردبیلی در دوره های قبلی متذکر شد: در سال ۲۰۱۰ در بازیهای آسیایی و پاراآسیایی گوانگژو ۱۱ ورزشکار این استان در قالب هفت رشته ورزشی حضور داشتند که دو طلا و سه برنز رهاورد آنها بود.

وی با تاکید بر اینکه در بازی های ۲۰۱۴ اینچئون هفت ورزشکار اردبیلی در شش رشته حضور یافته بودند، بیان داشت: ورزشکاران استان در این بازی ها با کسب دو طلا، دو نقره و یک برنز بهترین عملکرد از بابت مرغوبیت مدال را کسب کردند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تاکید کرد که با توجه به شرایط ورزشکاران امید می رود نمایندگان استان در ۲۰۱۸ جاکارتا تاریخ ساز شده و این رکورد را بهبود ببخشند.

منبع: مهر

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها