نخستین سمپوزیوم انقلاب و بازتابهای آن در اردبیل برگزار شد

نخستین سمپوزیوم انقلاب و بازتابهای آن در اردبیل برگزار شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم مرتضی ابراهیمی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه محقق اردبیلی عصر امروز در نخستین سمپوزیوم انقلاب اسلامی ایران و بازتابهای آن که در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد اظهار داشت: شکل‌گیری و ظهور و بروز انقلاب به جایگاه انقلاب اسلامی ایران نیازمند تبیین است که باید به این مسئله بیش از پیش توجه شود و امیدواریم که بتوانیم با همکاری و مشارکت یکدیگر این موضوع مهم را محقق سازیم.

وی افزود: تبیین مبانی نظری انقلاب باید در علوم سیاسی و نظریه‌های دولت مورد توجه واقع شود تا بتوانیم از این طریق وقوع این انقلاب را به همگان معرفی کرده و به ویژه در بین نسل جوان ترویج دهیم که در این میان باید به مبانی اسلامی و نقش آن در انقلاب اسلامی ایران نیز پرداخته شود.

ابراهیمی بیان کرد: یکی از موضوعات مهمی که باید مورد توجه واقع شود این است که باید تمام توان خود را در راستای صدور انقلاب اسلامی به کشورهای دیگر در دستور کار قرار دهیم تا بتوانیم از این طریق شاهد نابود حکومتهای سلطنتی و دیکتاتوری باشیم و پرچم اسلامی را به اهتراز درآوریم.

حبیب ابراهیم‌پور، رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه محقق اردبیلی نیز در این مراسم گفت: جوهر اصلی تشکیل انقلاب اسلامی ایران، دین اسلام است که به همین دلیل انقلاب اسلامی ایران توانسته تا هم‌اکنون توانسته پایدار و جاودان بماند و با وجود رهبریت دینی به اوج و اقتدار برسد.

امین نواختی مقدم، عضو هیئت علمی دانشگاه محقق اردبیلی نیز در این مراسم تصریح کرد: نیاز است که به جای این‌که همیشه وجه سلبی انقلاب اسلامی را ببینیم، وجه ایجابی اندیشه‌های رهبر و انقلاب اسلامی را مورد توجه ویژه قرار داده و آن را نیز مورد بحث و بررسی قرار دهیم.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها