اقدامات جلوگیری از شیوع آنفلوانزای پرندگان در اردبیل تشدید می‌شود

اقدامات جلوگیری از شیوع آنفلوانزای پرندگان در اردبیل تشدید می‌شود

به گزارش خبرگزاری تسنیم صادق صالحی بعد از ظهر امروز در جلسه کنترل و پیشگیری از بیماری آنفلوانزای فوق حاد طیور در اردبیل اظهار داشت: اقدامات کنترلی و جلوگیری از شیوع بیماری آنفلونزای فوق حاد پرندگان در استان اردبیل تشدید می‌شود تا بتوانیم از این طریق از شیوع این بیماری تا حد امکان جلوگیری به عمل آوریم.

وی گفت: هر ساله با مهاجرت و جابجایی پرندگان مهاجر احتمال ورود ویروس‌های جدید و تیپ‌های متفاوت آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در بین طیور بومی، صنعتی و وحشی وجود دارد و این پرندگان در صورت آلوده شدن از طریق مجاورت با پرندگان مهاجر بیمار شده و می‌توانند سبب انتشار ویروس عامل بیماری در محیط شوند که باید از تمام توان و تلاش خود برای کنترل وضعیت استفاده کنیم.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: یکی از مهمترین اهدافی که این مجموعه در حال حاضر به دنبال دارد می‌توان به جلوگیری از شیوع این بیماری اشاره کرد که امیدواریم بتوانیم با اقدامات کنترلی به موقع و سریع جلوگیری شیوع این بیماری را بگیریم و در راستای بهبود وضعیت کنونی گامهای موثری برداریم.

صالحی بیان کرد: با بررسیهای انجام یافته مشخص شده است که فارمهای صنعتی استان عاری از بیماری بوده و تنها دو مورد کانون بیماری فقط در طیور بومی و مهاجر آبزی در نوار شمالی استان مشاهده شده که بلافاصله با اقدامات لازم از قبیل معدوم‌سازی، ضدعفونی و پایش کانون آلوده انجام شده است.

وی تصریح کرد: امیدواریم برای اطلاع‌رسانی دقیق و به موقع، صدا و سیما همکاری همه‌جانبه‌ای با ما داشته باشد تا بتوانیم از این طریق اطلاع‌رسانی دقیقی و شفافی برای عموم مردم داشته باشیم و فضاهای مجازی با تکثیر اخبار بی‌اساس و بی‌پایه نتوانند اذهان عمومی را منحرف سازند.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل افزود: نظارت مستقیم و کامل بر محصولات مرغ و تخم‌مرغ نیز یکی دیگر از اقداماتی است که توسط این مجموعه در اولویت کاری قرار گرفته و اقدامات لازم و اساسی در این زمینه پیاده‌سازی شده است که امیدواریم بتوانیم اقدامات مناسبی برای کنترل وضعیت موجود انجام دهیم.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها