طوفانی با سرعت ۸۷ کیلومتر اردبیل را درنوردید

طوفانی با سرعت ۸۷ کیلومتر اردبیل را درنوردید

علی دولتی‌مهر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به وضعیت هوای استان اردبیل اظهار داشت: با توجه به ورود سامانه جدید وزش باد از عصر روز سه‌شنبه به استان اردبیل سرعت لحظه‌ای تندبادها در روزهای گذشته در استان 24 متر بر ثانیه بوده که سرعت این تندبادها طی دیروز و امروز 87 کیلومتر در ساعت به ثبت رسیده که انتظار می‌رود با ورود سامانه جدید بارشی و خروج سامانه وزش باد شاهد بارش برف چشمگیری در استان اردبیل باشیم.

وی با اشاره به اینکه بیشترین سرعت وزش باد طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در مناطق مرکزی استان به ثبت رسیده است، افزود: در روز چهارشنبه که وزش باد به نقطه اوج خود در منطقه رسید به ترتیب در شهرستانهای نیر، سرعین، مشگین‌شهر و اردبیل شاهد وزش تندبادهایی با سرعت بیش از 85 کیلومتر در ساعت بودیم.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل تصریح کرد: هم‌اکنون دمای هوا در تمامی شهرهای استان بالای صفر بوده که انتظار می‌رود از اواخر روز جمعه شاهد افت محسوس و چند درجه‌ای دمای هوای استان در منطقه باشیم که پیش‌بینی می‌شود این کاهش دمای هوا با بارشهایی نیز همراه باشد.

دولتی‌مهر با بیان اینکه طی امروز و فردا بارشهای پراکنده‌ای را در منطقه شاهد خواهیم بود، گفت: پیش‌بینی می‌شود به تدریج و رفته رفته بر میزان این بارشها از عصر روز جمعه افزوده شده و در روز شنبه در استان اردبیل شاهد بارش برف قابل ملاحظه‌ای در منطقه به ویژه در مناطق کوهستانی و گردنه‌ها باشیم.

وی افزود: علاوه بر وزش باد، در مناطقی از استان اردبیل به ویژه در جنوب استان طی دیشب بارشهای خفیفی رخ داد که در این زمینه بیشترین بارش برف از شهرستان خلخال با 6 سانتیمتر به ثبت رسید.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل اظهار کرد: سامانه بارشی از فردا جمعه 8 بهمن تا روز یکشنبه هفته آینده سبب بارش برف در بیشتر مناطق استان خواهد شد که باتوجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی بارش قابل ملاحظه برف طی روزهای آتی در مناطقی از استان اردبیل را شاهد خواهیم بود.

دولتی‌مهر بیان کرد: نیاز است تا همشهریان برای مقابله با بروز هرگونه مشکل و بحرانی به توصیه‌ها و ابلاغیه‌های ادارات ذی‌ربط از جمله اداره کل هواشناسی، شرکت گاز، حمل و نقل جاده‌ای، شهرداری و دیگر ارگانهای دخیل در این حوزه دقت کنند و ما نیز در تلاش هستیم تا گزارشات لحظه‌ای هواشناسی را از طریق صدا و سیما و خبرگزاریها به اطلاع عموم مردم برسانیم.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها