مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل:

دام‌ ها در اردبیل رایگان مایه‌ کوبی می‌شوند

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: طرح رایگان مایه‌ کوبی دام‌ ها علیه بیماری‌های دامی با همکاری این اداره کل و بسیج سازندگی در استان اجرا می‌شود.

دام‌ ها در اردبیل رایگان مایه‌ کوبی می‌شوند

دکتر بهلول تکلوی روز شنبه در نشست با مسئولان بسیج سازندگی و بسیج جامعه کشاورزی سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل افزود: این طرح همزمان با هفته دفاع مقدس و هفته دامپزشکی اجرا خواهد شد.

وی اظهارکرد: این طرح با هدف بهره‌گیری از توان، پتانسیل و ظرفیت گسترده بسیج سازندگی در مبارزه با بیماری‌های مختلف دام و طیور، ارتقای سلامت عمومی و امنیت غذایی جامعه، هم‌افزایی منابع و فعالیت‌ها و به منظور ارتقای بهره‌وری و حفظ و صیانت از سرمایه دامی استان به عنوان یکی از استان‌های مطرح و با پتانسیل بالای دامپروری در کشور اجرا خواهد شد.

او پیشگیری از بیماری‌های مشترک انسان و دام ، جلوگیری از مرگ و میر دام عشایر و کمک به اقتصاد خانوارهای عشایر و روستاییان را از جمله دیگر اهداف اجرای طرح رایگان مایه‌کوبی دام‌ها علیه بیماری‌های دامی ذکرکرد.

وی با بیان اینکه از ۱۰ تا ۱۷ مهرماه هفته دامپزشکی است، اضافه کرد: در این هفته برنامه‌های متنوعی در زمینه‌های مختلف تدارک دیده شده و اجرا خواهد شد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: حضور نیروهای دامپزشکی در روستاها و مناطق دور افتاده و صعب‌العبور برای مردم و روستاییان امیدآفرین است.

سرهنگ پیرجاهد افزود: ارائه خدمات توسط دامپزشکی در حوزه‌های مختلف برای تامین امنیت غذایی و بهداشت عمومی جامعه خدمت به یک فرد نیست بلکه خدمت به کل جامعه و در راستای تقویت نظام اسلامی است.

وی اظهارکرد: هفته دفاع مقدس و هفته دامپزشکی فرصت مناسبی برای بیان عملکردها و فعالیت‌ها و ارائه خدمت بی‌منت به مردم است.

او تامین امنیت غذایی و سلامت عمومی جامعه را بسیار مهم دانست و بیان کرد: مجموعه بسیج سازندگی در راستای تعامل و هم‌افزایی به منظور دستیابی به سلامت همگانی آماده همکاری با دامپزشکی استان است دارد و از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

استان اردبیل با بیش از سه میلیون و ۹۰۰ هزار واحد دامی رتبه ۱۰ کشوری را در صنعت دامداری دارد ، این استان دارای بیش از ۲ میلیون دام سبک و ۳۵۰ هزار دام سنگین است ، اردبیل رتبه ۷ کشوری را در پرورش گوسفند ، رتبه ۳ کشوری را در گاومیش ، رتبه ۷ کشوری را در گاو بومی و رتبه ۱۵ کشوری را در گاو اصیل دورگ داراست.

سالانه در این استان ۲۹ هزار و ۷۴۷ تن گوشت قرمز تولید می‌شود ، نیاز سالانه این استان به گوشت قرمز ۱۵ هزار و ۳۰۰ تن می‌باشد که ۱۴ هزار و ۳۰۰ تن مازاد آن نیز به سایر استان‌های کشور فرستاده می‌شود.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها