استاندار اردبیل:

ظرفیت صنایع تبدیلی سیب‌زمینی در اردبیل به ۱۲۵ هزار تن می‌رسد

استاندار اردبیل گفت: ظرفیت صنایع تبدیلی سیب‌زمینی استان از ۹۰ هزار تن به ۱۲۵ هزار تن می‌رسد که بی‌شک در توسعه استفاده از این محصول استراتژیک نقش اساسی ایفا می‌کند.

ظرفیت صنایع تبدیلی سیب‌زمینی در اردبیل به ۱۲۵ هزار تن می‌رسد

اکبر بهنامجو در بازدید از سردخانه‌های اردبیل اظهار داشت: برداشت 850 هزار تن سیب‌زمینی از مزارع دشت اردبیل طی امسال پیش‌بینی شده و به همین منظور تمهیدات لازم به عمل آمده که امیدواریم در راستای استفاده از این محصول کشاورزی در استان موفق عمل کنیم.

وی با اشاره به این که سردخانه‌های استان برای انبار سیب‌زمینی از فصل پاییز فعالیت خود را آغاز می‌کنند، گفت: نیاز است تا تمام سعی و تلاش خود را برای کمتر کردن فروش عادی این محصول کشاورزی به کار برده و از ارزان‌فروشی و فاسد شدن این محصول استراتژیک جلوگیری شود.

استاندار اردبیل تصریح کرد: در طول امسال 35 هزار تن به مجموعه سردخانه‌ها اضافه شده و یک سردخانه با ظرفیت 35 هزار تن به مجموعه سردخانه‌ها اضافه شده و یک هزار میلیارد ریال اعتبار نیز برای احداث سردخانه‌های جدید در استان اردبیل اختصاص یافته است.

بهنامجو بیان کرد: اهمیت به بخش صادرات و نیز توصعه صنایع تبدیلی و تکمیلی جزو اولویت‌های اساسی بوده و به همین منظور ظرفیت صنایع تبدیلی سیب‌زمینی استان از 90 هزار تن به 125 هزار تن می‌رسد که بی‌شک در توسعه استفاده از این محصول استراتژیک نقش اساسی ایفا می‌کند.

وی اظهار کرد: گسترش زیرساخت‌های صادرات و نیز تلاش در امر نگه‌داری و بسته‌بندی این محصول جزو اولویت‌های اساسی است و نیاز است با شناخت استان‌ها و کشورهای هدف به اهداف خود در این زمینه جامه عمل بپوشانیم و شاهد رضایتمندی کشاورزان اردبیلی باشیم.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها