وجود دو هزار نفر بهبودیافته اعتیاد در اردبیل

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل گفت: دو هزار نفر بهبود یافته مواد مخدر در استان اردبیل داریم که در چرخه درمان به بهبودی کامل دست پیدا کردند.

وجود دو هزار نفر بهبودیافته اعتیاد در اردبیل

بهنام بهشتی در گرامیداشت هفته مبارزه با مواد مخدر در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: شعار امسال ستاد مبارزه با مواد مخدر در گرامیداشت این هفته «یاریگران زندگی، مشارکت اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد» است که از پنجم تا یازدهم تیرماه هفته مبارزه با مواد مخدر در استان اردبیل نیز گرامی داشته می‌شود.

وی از همکاری 19 دستگاه فرهنگی و آموزشی در مسیر مبارزه با مواد مخدر قدردانی کرد و گفت: یکی از پایه‌های اصلی در این مسیر امر اطلاع‌رسانی، آگاهی‌سازی و روشنگری افراد جامعه است تا از گرفتار شدن در دام اعتیاد و مصرف روان‌گردان‌ها در امان باشند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل موضوع مهارت و دانش را در خودکنترلی این آسیب جدی یادآور شد و تصریح کرد: باید همه با احساس مسئولیت در این عرصه ورود پیدا کنیم تا جوانانمان را از مضرات مصرف حشیش، شیشه، گل و سایر داروهای روان‌گردان در امان نگه داریم.

بهشتی به فعالیت 94 مرکز درمان سوء مصرف مواد مخدر در استان اشاره کرد و افزود: در این مراکز بیش از 20 هزار و 707 نفر در چرخه درمان قرار گرفتند تا از دام اعتیاد رهایی پیدا کنند.

وی فعالیت 11 مرکز بهبود اقامتی و هفت کمپ ترک اعتیاد را در استان به همراه دو مرکز تی.سی و دو مرکز جامع درمان مردان و زنان یادآور شد و خاطر نشان کرد: در هشت مرکز بهبود اقامتی بیش از 814 نفر خدمات مناسبی را دریافت می‌کنند.

بهشتی تعداد معتادان حاضر در مراکز اقامتی را یک‌هزار و 178 نفر اعلام کرد و ادامه داد: در تنها مرکز اقامتی زنان معتاد 27 نفر پذیرش شده و در مسیر درمان قرار گرفتند و در مرکز درمان سوء مصرف مواد مخدر نیز تعداد 571 نفر از زنان و 98 نفر از معتادان خدمات سرپایی شبانه دریافت می‌کنند.

وی تعداد زندانیان با سابقه اعتیاد را دو هزار و 560 نفر اعلام کرد و گفت: 12 نفر از این تعداد زن هستند.

فوت 64 معتاد در اردبیل

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل به فوتی‌های سوء مصرف مواد مخدر در استان اشاره کرد و افزود: 64 نفر بر اثر مصرف مواد مخدر در استان فوت کردند که 62 نفر از آنها مرد و دو نفر زن بودند.

بهشتی در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: تعداد معتادان متجاهر در استان 600 نفر بوده و با همکاری دستگاه قضا، نیروی انتظامی و همچنین بهزیستی و علوم پزشکی با تخصیص یک میلیارد تومان اعتبار از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر سعی شده تا اقدامات حمایتی و تدارک زیرساخت‌های لازم برای ترک اعتیاد این افراد فراهم آید.

وی تعداد بهبودیافتگان از دام اعتیاد را دو هزار نفر در استان اعلام کرد و ادامه داد: هر چند فرآیند درمان سخت و مشکل است اما با همراهی خانواده‌ها این امر میسر بوده و ما نیز از طریق خط ملی اعتیاد و مشاوره‌هایی که ارائه می‌کنیم در صدد کاهش آسیب‌ها در این زمینه هستیم.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها