استاندار اردبیل:

91 هزار نفر اردبیلی در چرخه واکسیناسیون کرونا قرار گرفتند

استاندار اردبیل گفت: در قالب واکسیناسیون علیه بیماری کرونا در استان اردبیل بیش از 91 هزار نفر در این چرخه واکسینه شدند.

91 هزار نفر اردبیلی در چرخه واکسیناسیون کرونا قرار گرفتند

اکبر بهنام‌جو، در جلسه ستاد قرارگاه طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در اردبیل اظهار کرد: کار واکسیناسیون افراد بالای 70 سال و افراد پرریسک در مراحله دوم در دستور کار قرار گرفته و در کنار آن با تأمین واکسن داخلی،‌ واکسیناسیون عمومی در استان اردبیل نیز به زودی شروع می‌شود.

وی تصریح کرد: ما به مردم این اطمینان را می‌دهیم که با کمترین دغدغه با میل و رغبت نسبت به تزریق واکسن علیه بیماری کرونا اقدام کنند چرا که واکسن‌های تزریقی با کمترین علایم و عوارض سلامت شهروندان را تضمین می‌کند.

استاندار اردبیل گفت: 70 درصد گروه‌های سنی سالخورده و در معرض خطر واکسن خود را دریافت کردند و انتظار می‌رود 30 درصد باقی مانده نیز در روزهای آینده در این چرخه قرار گیرند.

بهنام‌جو با قدردانی از سپاه و بسیج در کمک به کنترل بیماری کرونا در هفته‌های گذشته افزود: بیش از 33 جلسه قرارگاه به صورت ویدئوکنفرانسی با حضور مدیران شهرستان‌های مختلف برگزار شده و در این جلسه نیز سعی کردیم تا موارد مختلف در شیوع مجدد بیماری کرونا را مورد رصد قرار دهیم.

وی مسئولیت خطیر مراکز درمانی، بهداشتی و مجموعه‌های بیماریاب را در محلات مختلف یادآور شد و خاطر نشان کرد: با توجه به کاهش استفاده شهروندان از ماسک و رعایت فاصله دو متری امیدواریم فضایی فراهم شود تا شهروندان با مراقبت‌های بیشتر مانع از شیوع مجدد بیماری کرونا شوند.

در این جلسه رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نیز به افزایش بیماران بستری در روزهای اخیر اشاره کرد و ادامه داد: تعداد بیماران بستری جدید به حدود 30 نفر و مجموع بستری بیماران کرونایی را بیش از 175 نفر اعلام کرد.

شهرام حبیب‌زاده به آغاز خیز پنجم بیماری کرونا در بسیاری از استان‌های جنوبی اشاره کرد و گفت: خوزستان، سیستان و بلوچستان، بوشهر، کرمان، یزد و تهران موج جدیدی از کرونا را تجربه می‌کنند که ویروس جهش یافته هندی و آفریقای جنوبی است که در صورت عدم مراقبت‌های بهداشتی امکان ظهور و بروز آن در استان اردبیل نیز وجود دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: بعد از برگزاری کنکور سراسری در هفته جاری به نظر می‌رسد در هفته‌های آینده موج جدیدی از مسافرت‌ها را به مقصد استان اردبیل شاهد باشیم که این خود می‌تواند یکی از عوامل انتقال و شیوع ویروس جدید کرونا باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بیان کرد: باید حال و هوای شهر را به سمتی ببریم تا فرآیند سلامت و بهداشت در آن مورد توجه قرار گرفته و همه شهروندان با تذکر و امر به معروف یکدیگر را به رعایت پروتکل‌های بهداشتی دعوت کنند.

حبیب‌زاده با انتقاد از برخی افراد در امتنا از تزریق واکسن کرونا ادامه داد: ما به این افراد اطمینان می‌دهیم که تزریق واکسن کرونا هیچ عوارض خطرناک را به همراه ندارد چرا که تاکنون عوارض خطرناکی از تزریق واکسن کرونا گزارش نشده و در این زمینه از افراد با علایم اولیه کرونا می‌خواهیم قبل از واکسیناسیون از مشاوره‌های مراکز بهداشتی استفاده کنند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها