وضعیت راه‌های روستایی خلخال مناسب نیست

معاون امور عمرانی فرماندار خلخال گفت: وضعیت بیشتر راه‌های ارتباطی روستایی این شهرستان برای تردد اهالی ساکن در روستاهای منطقه مناسب نیست.

وضعیت راه‌های روستایی خلخال مناسب نیست

مسعود یگانه روز دوشنبه در جلسه شورای ترافیک خلخال افزود: پوشش نامناسب آسفالت جاده‌ها ، ایمنی پایین راه‌ها از جمله وجود قوس و شیب‌های خطرناک ، کم عرض بودن راه و نبود امکانات حفاظ جاده در سر پرتگاه‌ها سلامتی مسافران را تهدید می‌کند.

او اظهارکرد: سطح آسفالت برخی از راه‌های روستایی این شهرستان از بین رفته و مشکلات زیادی برای تردد رانندگان خودروهای عبوری ایجاد کرده است.

یگانه با بیان اینکه اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خلخال برنامه مشخص و زمان‌بندی خاصی را برای ترمیم و ساماندهی راه‌های ارتباطی روستایی شهرستان ارائه نکرده ، گفت: تا زمانی که اعتبار موردنیاز ترمیم آسفالت راه‌های روستایی از سوی این اداره اعلام نیاز نشده اعتباری هم برای این منظور لحاظ نخواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر تنها راه اصلی این شهرستان به طول ۲۷ کیلومتر حدفاصل شهر خلخال تا سه‌راهی فیروزآباد در تقاطع ارتباطی اردبیل - سرچم فاقد پوشش آنتن تلفن همراه بوده و انتظار می‌رود اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل نسبت به تکمیل پروژه‌های آغاز شده برای پوشش اتباطی جاده سریع اقدام کند.

یگانه اظهارکرد: برغم واقع شدن سه تقاطع بسیار خطرناک همسطح در این مسیر ۲۷ کیلومتری برای ارتقای سطح ایمنی جاده اقدامی نشده است.

معاون امور عمرانی فرماندار خلخال گفت: نصب گاردریل و حفاظ در پرتگاه‌های این راه و نصب علایم ایمنی و خط‌کشی راه از وظایف اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است و در صورت اجرای این موارد فرمانداری خلخال نیز به تامین اعتبار موردنیاز به راهداری کمک خواهد کرد.

یگانه بر لزوم اصلاح هندسی معابر و جاده‌ها ، اجرای طرح جداکننده راه در مسیرهای پرخطر ، تامین روشنایی تقاطع‌های همسطح و تسهیل در تردد مردم در راه‌های ارتباطی بین‌شهری و روستایی و همچنین معابر داخل شهرهای این شهرستان تاکید کرد.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها