رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل:

120 نفر از کادر درمانی اردبیل در برابر کرونا واکسینه می شوند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: 120 نفر از کادر درمانی در برابر بیماری کرونا واکسینه شده و ایمن می شوند.

120 نفر از کادر درمانی اردبیل در برابر کرونا واکسینه می شوند

شهرام حبیب‌زاده در جلسه قرارگاه طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در اردبیل اظهار کرد: در قالب اجرای این طرح در 2.5 ماه اخیر بیش از 97 درصد جمعیت استان با مشارکت بسیج و عوامل بهداشتی غربالگری شدند.
وی تصریح کرد: در یک هفته گذشته 144 نفر مشکوک به بیماری کرونا تحت مراقبت و قرنطینه قرار گرفتند و تلاشمان بر این است تا با تقویت تیم‌های نظارتی و مراقبتی از شیوع بیماری کرونا جلوگیری شود.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل به اجرای مناسب طرح غربالگری با مشارکت گروه‌های فعال در قالب تیم‌های نظارتی و مراقبتی اشاره کرد و گفت: 20 هزار مورد تماس تلفنی با افراد پرخطر به ویژه بیماران زمینه‌ای و افراد کهنسال برقرار شده تا از طریق کسب اطلاعات مراقبت‌ها و تجویز دارو و درمان انجام شود.


حبیب‌زاده افزود: استان اردبیل رتبه اول را در اجرای طرح رهگیری بیماری کرونا و پیشگیری از افراد با علایم مثبت داشته به طوری که ما به ازای یک نفر بیمار مبتلا به کرونا، 10 تا نفر از اطرافیان آنها را مورد غربالگری و تست قرار دادیم تا از بین آنها افراد مشکوک و در معرض خطر شناسایی و مورد مراقبت قرار گیرد.


وی به ایام پایانی سال و افزایش تردد مردم در سطح بازار اشاره کرد و ادامه داد: امیدواریم با مراقبت خود اهالی استان شرایط مناسبی را در کنترل بیماری شاهد باشیم تا در کنار آغاز عملیات واکسیناسیون عمومی بتوانیم تا بهار سال آینده به صورت کامل اپیدمی کووید 19 را از بین ببریم.


حبیب‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: از 21 بهمن واکسیناسیون در استان آغاز شده و 120 نفر از جامعه پرستاری و کادر درمانی که در بخش آی.سی.یو کرونا فعالیت می کنند، در اولویت واکسیناسیون قرار گرفتند.


وی اضافه کرد: تاکنون در استان اردبیل یک هزار و 374 نفر بر اثر کرونا فوت کردند و در هفته‌های اخیر ما یک روند با ثباتی را در شیوع کرونا شاهد هستیم و امیدواریم 160 بیمار بستری در بیمارستان‌ها که حال 47 نفر از آنها وخیم است، شرایط بهبودی را سپری کرده و وضعیت مناسبی را کسب کنند.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل بیان کرد: به رغم آغاز طرح واکسیناسیون که یک روند طولانی را پشت سر خواهیم گذراند، انتظار می‌رود همچنان دستورالعمل‌های بهداشتی مورد توجه و دقت نظر مردم قرار گیرد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها