فرماندار شهرستان بیله‌سوار:

27 هزار هکتار اراضی پایاب سد خداآفرین زیر کشت محصولات آبی خواهد رفت

فرماندار شهرستان بیله‌سوار گفت: 27 هزار هکتار از اراضی پایاب سد خداآفرین در محدوده شهرستان بیله‌سوار به زیر کشت محصولات آبی خواهد رفت.

27 هزار هکتار اراضی پایاب سد خداآفرین زیر کشت محصولات آبی خواهد رفت

قبادی در مراسم گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر در بیله‌سوار اظهار کرد: شهرستان بیله‌سوار با تنوع محصولات کشاورزی در سطح ملی و منطقه‌ای شناخته شده است به طوریکه این شهرستان را انبار غله شمالغرب می‌شناسند و بیش از 90 هزار هکتار اراضی دیم و 20 هزار هکتار اراضی آبی هر ساله به زیر کشت محصولات متنوع می‌شود.
وی تصریح کرد: 70 درصد اراضی پایاب سد خداآفرین در محدوده شهرستان بیله‌سوار و مناطق روستایی و عشایری قرار دارد که 27 هزار از این اراضی زیر کشت محصولات متنوع رفته به طوریکه این پروژه با پیشرفت 90 درصد در مرحله تکمیل است.


فرماندار شهرستان بیله‌سوار گفت: علاوه بر توسعه کشت و زرع با رونق گرفتن این طرح عظیم مجتمع‌های تبدیلی و تکمیلی و همچنین تولید محصولات با برندینگ خاص به مناطق مختلف کشور در اولویت سرمایه‌گذاری‌هاست و در کنار آن صادرات محصولات نیز از طریق گمرک بیله‌سوار به انجام می‌رسد.
قبادی افزود: با جلوگیری از خام‌فروشی محصولات، سعی و تلاشمان بر این است تا با تبدیل این محصولات به فرآوری متعدد، ارزش افزوده این بخش را بالا برده و به نوعی طرح‌های توسعه‌ای را تقویت کنیم.

وی به افتتاح 18 طرح عمرانی و اقتصادی در شهرستان بیله‌سوار در گرامیداشت دهه فجر اشاره کرد و ادامه داد: این پروژه‌ها با 56 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد که شامل طرح‌های توسعه‌ کشت و صنعت پارس و همچنین طرح توسعه گلخانه، کشت صیفی و سبزی و زراعت چوب است.
قبادی با قدردانی از همکاری بخش خصوصی در اجرای این طرح‌ها با نگاه صادرات‌محور خاطر نشان کرد: پایانه مرزی بیله‌سوار تنها پایانه فعال در این استان است که در شرایط کرونا نیز فعالیت این مجموعه را در ابعاد مختلف شاهد بودیم به رغم اینکه در سایر گمرکات کشور مشکلات و محدودیتی در ترددها و امر صادرات به وجود آمد.


وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: گمرک بیله‌سوار نه تنها در یک سال گذشته تعطیل نشد بلکه ما شاهد افزایش فعالیت این مجموعه به صورت شبانه‌روزی بودیم و حتی گمرک بیله‌سوار به سطح اداره کل ارتقا یافت تا خدمات ارائه شده آن به صورت متنوع و مستمر ادامه پیدا کند.
قبادی بیان کرد: قطعا فعالیت گمرک بیله‌سوار می‌تواند بستر صادرات محصولات متنوع به کشور آذربایجان و آسیای میانه و حوزه قفقاز را به وجود آورد که سرمایه‌گذاران باید در کنار سرمایه‌گذاری،‌ به تقویت صادرات از این گمرک توجهی جدی داشته باشند.

فرماندار بیله‌سوار به مشارکت بخش خصوصی در راه‌اندازی گردشگری سلامت و امضای تفاهمنامه با دانشگاه آزاد در ساماندهی به این حوزه اشاره کرد و ادامه داد: طرح‌های خوبی در حال اجراست که با توجه به تشدید کرونا، بخشی از این طرح‌ها بلاتکلیف مانده که امیدواریم با به پایان رسیدن ایام کرونا بتوانیم این طرح‌ها را در جهت رونق گردشگری سلامت افزایش دهیم.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها