فاز اول طرح شبکه آبیاری سد سبلان مشگین‌شهر تکمیل می‌شود

نماینده مجری طرح شبکه آبیاری و زهکشی سد سبلان از تکمیل فاز اول شبکه آبیاری این سد با اختصاص اعتبارات لازم خبر داد.

فاز اول طرح شبکه آبیاری سد سبلان مشگین‌شهر تکمیل می‌شود

علیرضا معتمدی در بازدید از عملیات اجرایی این طرح افزود: فاینانس مالی ۶۰۰ میلیارد ریالی از بانک توسعه تعاون برای تکمیل طرح درحال پرداخت است و با تحقق آن ، شاهد تکمیل فاز اول شبکه آبیاری سد سبلان خواهیم بود.

وی بیان کرد: این مرحله از عملیات اجرایی در فاز اول شبکه آبیاری سبلان در شش ناحیه عمرانی و در سه هزار و ۲۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی واقع در روستاهای نقدی علیا، نقدی سفلی، پیرازمیان، کویچ، ارجق، میرعلیلو، لمبر، لحاق، فخرآباد و قادرلو از توابع شهرستان مشگین شهر از شهریور ماه سال جاری شروع شده و عملیات اجرایی آن ادامه دارد.

معتمدی ادامه داد: تاکنون عملیات لوله‌گذاری خطوط انتقال آب به طول ۱/۵کیلومتر از جنس لوله پلی اتیلن و ۱۵ باب حوضچه شیرآلات شبکه آبیاری در اراضی روستای پیرازمیان و ارجق اجرا شده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر با مساعدت مسئولان ارشد استانی و کشوری، اقدامات لازم توسط شرکت آب منطقه ای اردبیل برای تأمین مالی عملیات اجرایی فاز دوم طرح شبکه آبیاری و زهکشی سبلان نیز در حال انجام است.

سد سبلان در شمال شرقی مشگین شهر بر روی رودخانه قره سو قرار گرفته است. این سد نقش بسیار مهمی را در تامین آب اراضی اطراف ایفا می کند.

سد سبلان که در سال ۱۳۸۵ آبگیری شده و بالغ بر ۶ هزار میلیارد ریال برای احداث آن هزینه شده است، با گنجایش ۱۰۵ میلیون متر مکعب، آب مورد نیاز ۸۶ روستا را تأمین نموده و قابلیت آبیاری ۱۵ هزار هکتار از اراضی پایاب را دارا می باشد. ارتفاع سد ۸۵ متر بوده و مجری آن شرکت آب منطقه ای استان می باشد.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها