استاندار اردبیل:

اجرای پروتکل‌های بهداشتی در مطب‌ها و ادارات اردبیل نظارت می‌شود

استاندار اردبیل نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی در ادارات و مطب‌ها را مورد تاکید قرار داد و خواستار استمرار رعایت این پروتکل‌ها در تمامی اماکن شد.

اجرای پروتکل‌های بهداشتی در مطب‌ها و ادارات اردبیل نظارت می‌شود

اکبر بهنامجو روز دوشنبه در جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا افزود: برخی مطب‌ها به دلیل نداشتن فضای مناسب موجب ازدحام بیماران می‌شوند و لازم است پزشکان با نوبت‌بندی و رعایت فاصله‌گذاری در جهت اجرای پروتکل‌های بهداشتی اقدام کنند.

وی با بیان اینکه در ادارات میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی مطلوب است، افزود: اعضای بسیج ادارات بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بخش‌های مختلف ادارات نظارت کرده و به افرادی که در این زمینه کوتاهی می‌کنند، تذکرات و راهنمایی های لازم را ارائه خواهند داد.

آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان اردبیل نشان می‌دهد که در پی اجرای سیاست‌های محدودیت ساز و قرنطینه شدید، روند نزولی شیوع کرونا در این استان آغاز شده و طبق آخرین آمار تعداد فوتی‌ها بعد از سه هفته تک رقمی شده است.

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل طی گزارشی اعلام کرد: با اعمال محدودیت‌های سخت‌گیرانه سه هفته‌ای ستاد مقابله با کرونا در این استان، در شبانه روز گذشته، تعداد فوتی‌های کرونا به ۹ نفر کاهش یافته که ۱۳ نفر کمتر از بالاترین رکورد در این زمینه است.

مجموع تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی نیز به ۴۱۷ نفر رسیده که ۸۶ نفر کمتر از بالاترین رکورد ثبت شده در اول این ماه است.

طی شبانه‌روز تعداد ۶۱ بیمار جدید کرونایی نیز در مراکز درمانی استان اردبیل بستری شدند که ۵۲ نفر کمتر از بالاترین رکورد ثبت شده در یک ماه قبل است.

بر اساس گزارش رسمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، تعداد بیماران بدحال بستری در مراکز درمانی استان کاهش نیافته و همچون سه هفته گذشته، روند ثابتی دارد به طوری که هم‌اکنون ۸۱ بیمار بدحال مبتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان بستری هستند.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها