وقوع سیلاب و آبگرفتگی معابر و رودخانه‌های اردبیل در راه است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل با اشاره به کاهش دمای هوای استان گفت: وقوع سیلاب و آبگرفتگی معابر و رودخانه‌های اردبیل در راه است.

وقوع سیلاب و آبگرفتگی معابر و رودخانه‌های اردبیل در راه است

فرهاد عبدالعلی‌پور در با اشاره به تداوم کاهش دمای هوا تا 10 درجه خبر داد و اظهار داشت: از روز چهارشنبه 21 آبان تا صبح جمعه 23 آبان 99 در مناطق مرکزی و جنوبی استان با تاکید بر نوار شرقی و مناطقی از جنوب استان مخاطرات جوی پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان کرد: با بارش متناوب باران، بارش برف در مناطق جنوبی، بخش هایی از مرکز استان و ارتفاعات، تداوم کاهش دمای هوا بین 8تا 10 درجه سلسیوس احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها
و اختلال تردد در جاده‌های کوهستانی دور از انتظار نیست.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل ادامه داد: از هم‌استانی‌ها انتظار داریم نسبت به کنترل دمای گلخانه‌ها و مرغداری‌ها اقدام و از اطراق در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها و صعود به ارتفاعات اجتناب کنند و تمهیدات لازم در مراقبت از محصولات کشاورزی و باغداری، گلخانه‌ای و دامی را مبنای کار قرار دهند.

عبدالعلی‌پور ادامه داد: دومین موج از سلسله بارش های پاییزی آبان ماه امسال از عصر سه‌شنبه در اردبیل و پهنه گسترده‌ای از این استان فعالیت خود را آغاز می‌کند و از اوایل چهارشنبه با لغزش توده هوای سرد و سنگین مستقر در عرض‌های شمالی دمای هوا در شمالغرب و کرانه غربی خزر بویژه منطقه اردبیل بطور چشمگیر کاهش یافته و رفته رفته بارش به شکل برف به دامنه‌های کم ارتفاع و بعضی از دشت‌های بلند نیز کشیده می‌شود.

وی با استناد به اطلاعیه هشدار سطح نارنجی هواشناسی مبنی بر آغاز ناپایداری‌ها به شکل برف و باران از سه‌شنبه تا جمعه آینده به ساکنان تمام نقاط این استان هشدار داد و شدت باران و احتمال سیلاب بویژه طی روز سه‌شنبه پیش‌بینی می‌شود.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها