مسن‌ترین فرد خلخالی یک زن روستایی است

سرپرست دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ،درمانی خلخال گفت: حال مسن‌ترین بانوی خلخال رضایت‌بخش بوده و این فرد کارهای روزمره خود را بودن کمک دیگران انجام می‌دهد.

مسن‌ترین فرد خلخالی یک زن روستایی است

دکتر محمد مهرتک روز چهارشنبه در آیین تجلیل از مسن‌ترین فرد شهرستان خلخال که زنی ۱۰۰ساله ساکن روستای خللر گیلوان در بخش شاهرود این شهرستان است، افزود: وضعیت جسمانی و روانی این بانوی سالمند بسیار مناسب بوده و وی قادر است که کارهای روزمره خود را به تنهایی انجام دهد.

وی با گرامیداشت هفته سالمند اظهارداشت: برنامه‌های هفته امسال سالمند در خلخال بلحاظ شیوع بیماری کرونا و پرهیز از هرگونه اجرای برنامه‌های تجمعی که سلامتی سالمندان را در معرض مخاطره قرار دهد، برگزار نخواهد شد.

وی گفت: با توجه به شرایط کرونایی حاکم بر جامعه پویش دلجویی تلفنی از سالمندان راه‌اندازی شده و انتظار از نزدیکان سالمندان خلخال دلجویی از آنها با استفاده از ظرفیت تلفنی و یا فضای مجازی است.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ، درمانی خلخال با بیان اینکه کرونا فرصتی برای بهتر دیدن نیازهای سالمندان آسیب‌پذیر است، افزود: کرونا سالمندان این شهرستان را بیش از سایر گروه‌های سنی جامعه در معرض تهدید قرار داده و متاسفانه بیشترین فوتی‌های ناشی از ابتلا به این ویروس در خلخال مربوط به گروه سنی سالمند است.

وی گفت: رشد سن سالمندی در خلخال ۲ برابر شاخص رشد سالمندی کشوری است و در حالی که این شاخص سالمندی در سطح ملی ۹ درصد از کل جمعیت کشور است، این میزان در خلخال ۱۸ درصد از کل جمعیت شهرستان است.

او افزود: با توجه به روند رو به رشد سن سالمندی در جامعه باید به فکر زیرساخت‌های موردنیاز سالمندان از جمله مناسب‌سازی ادارات دولتی و مراکز عمومی در اختیار بخش خصوصی بوده و فضاهای ایجاد شده جدید فضای دوستدار سالمندان و متناسب با تردد این قشر آسیب‌پذیر باشد.

نسا ازون بانوی ۱۰۰ ساله اهل و ساکن روستای خللر گیلوان خلخال نیز گفت: متولد سال ۱۲۹۹ است که در همین روستا به دنیا آمده و دارای پنج فرزند دختر و پسر بوده و همچنین ۱۸ سال از همسر خود بزرگتر است.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها