شعب ویژه رسیدگی به جرایم امنیتی در اردبیل تشکیل شد

رئیس کل دادگستری استان اردبیل از تشکیل شعب ویژه رسیدگی به جرایم اخلال در نظم و امنیت در این استان خبر داد.

شعب ویژه رسیدگی به جرایم امنیتی در اردبیل تشکیل شد

ناصر عتباتی روز سه‌شنبه در جلسه ستاد مبارزه با جرایم خاص با محوریت مقابله با تحرکات اراذل و اوباش اظهارداشت: به پرونده‌های مربوط با اینگونه جرایم به صورت ویژه، سریع و خارج از نوبت رسیدگی می‌شود.

وی شناسایی، رصد، بروزرسانی بانک اطلاعات مجرمین و شناسایی نواحی جرم‌خیز را از عوامل موثر در مقابله با تحرکات اراذل و اوباش ذکر کرد که در دستور کار مراجع قضایی انتظامی قرار گرفته است.

او گفت: دستگاه قضایی استان مصمم‌تر از قبل در همکاری و هماهنگی با مجموعه‌های نظامی و انتظامی، اجازه عرض اندام به اخلالگران نظم و امنیت و اراذل و اوباش نداده و با مظاهر هر گونه ناامنی به شدت و قاطعانه برخورد خواهد کرد.

عتباتی با اشاره به اینکه تولید، تامین و حفظ امنیت یکی از مطالبه‌های اصلی مردم است، افزود: همه مسوولان وظیفه دارند تا در راستای مطالبات به حق مردم و توسعه امنیت پایدار در استان بیش از بیش و جهادگونه تلاش کنند.

وی همچنین از تشکیل نیروهای واکنش سریع به تحرکات اراذل و اوباش از سوی نیروی انتظامی خبر داد.

عتباتی اظهارداشت: هرچند یکی از رویکردهای اصلی مجموعه قضایی و انتظامی اتخاذ راهکارهای پیشگیرانه از وقوع جرم است، ولی چنانچه عده ای با اصرار به ارتکاب عمل مجرمانه سعی در اخلال نظم و امنیت جامعه داشته باشند دستگاه قضایی و مجموعه انتظامی برخوردهای قاطع کیفری با اینگونه افراد خواهد داشت.

عتباتی با اشاره به جایگاه والای شهر حسینی و ولایی اردبیل، به کسانی که سعی در اخلال نظم و امنیت و قصد اوباش‌گری دارند هشدار داد و گفت: دستگاه قضایی استان اجازه هیچگونه قدرت‌نمایی به این افراد را نخواهد داد و علاوه بر تحمل مجازات حبس، مجازات تبعید نیز در انتظار این افراد خواهد بود.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل از عموم شهروندان خواست تا در راستای حفظ امنیت و آرامش، هرگونه تحرکات، اقدامات و فعالیت‌های شرورانه اراذل و اوباش را با مستندسازی اقدامات مجرمانه آنان با تهیه فیلم و تصویر کمک حال مراجع قضایی و پلیس باشند.

سردار هوشنگ حسینی ، فرمانده انتظامی استان اردبیل نیز در این جلسه با اشاره به این که تامین امنیت و حفظ آن یکی از مهم‌ترین اولویت‌های مجموعه‌های نظامی، انتظامی و قضایی است، گفت: در سایه همکاری صورت گرفته اردبیل جزو استان‌های امن کشور است.

وی با قدردانی از دستورات قاطع قضایی در برخورد با هرگونه ناهنجاری و قانون‌شکنی اظهارداشت: دستورات قاطع قضایی پشتوانه بسیار محکم و دلگرمی برای انجام ماموریت‌های محوله نیروهای نظامی و انتظامی است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها