یک تن مواد مخدر در اردبیل کشف شد

فرمانده انتظامی استان از کشف بیش از یک تن مخدر در مبارزه پلیس با سوداگران مرگ در ۴ ماهه امسال خبر داد.

یک تن مواد مخدر در اردبیل کشف شد

سردار هوشنگ حسینی مواد مخدر را معضل بزرگ اجتماعی و تهدید کننده جدی امنیت و آرامش جامعه دانست و اظهار داشت: ناجا در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر قرار داشته و در مسیر مبارزه با امپراتور نامرئی موادافیونی، هزینه‌های مالی و جانی بسیاری متوجه این نیروی مردمی شده و روزی نیست که نیروی انتظامی در راه مبارزه با این پدیده شوم اجتماعی شهدای گرانقدر را تقدیم انقلاب و اهداف مقدس آن نکند.

وی با بیان اینکه دشمنان ما از تولید و تبلیغ مواد مخدر و شیوع آن در جامعه هدفی جز آلوده کردن جوانان از جمله قشر دانشجویان و گرفتار کردن آنان در دام بلای خانمانسوز اعتیاد را دنبال نمی کنند؛ افزود: اکثر جرائمی که در جامعه توسط مجرمان روی می‌دهد به طور مستقیم یا غیر مستقیم با مواد مخدر در ارتباط بوده؛ که در این میان نقش و جایگاه خانواده به عنوان نخستین بازدارنده در گرایش جوانان به سمت مواد مخدر مهم و اثر گذار است.

فرمانده انتظامی استان اردبیل با اشاره به اجرای هدفمند و اثربخش طرح های مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر و سوداگران مرگ با محوریت پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز، برخورد با خرده فروشان و توزیع کنندگان و عناصر اصلی قاچاق مواد افیونی، گفت: کارشناسان انتظامی با جدیت برنامه‌های آگاه سازی و آموزشی در حوزه پیشگیری و مقابله با اعتیاد را پیگیری می کنند؛ تا بیش از پیش در مسیر مصون سازی جامعه از آسیب ها و تهدیدات مواد مخدر اقدام شود.

این مقام ارشد انتظامی با تشریح توفیقات پلیس استان اردبیل در مبارزه با سوداگران مرگ، گفت: در 4 ماهه امسال، در عملیات‌های مختلف پلیسی یک تن و 53 کیلو و 98 گرم انواع مواد مخدر در استان اربیل کشف؛ که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، افزایش 7 درصدی را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه بیشترین کشفیات مواد مخدر مربوط به تریاک با 656 کیلو و 762 گرم است؛ افزود: طی این مدت 2 هزار و 720 قاچاقچی، سوداگر مرگ و معتاد دستگیر و جمع آوری شده اند، که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار دستگیرشدگان 2 هزار و 848 نفر است؛ کاهش 4 درصدی دارد.

فرمانده انتظامی استان اردبیل به انهدام 11 باند تهیه و توزیع مواد مخدر، توقیف 108 دستگاه خودروی مورد استفاده قاچاقچیان و سوداگران مرگ و نیز تشکیل 2 هزار و 425 پرونده قضائی طی این مدت اشاره کرد.

وی با تأکید براینکه مبارزه هدفمند با موادمخدر و ریشه کنی بلای خانمانسوز اعتیاد مستلزم احساس مسئولیت جمعی، مشارکت اجتماعی و اقدام مؤثر و هدفمند در حوزه‌های فرهنگی و آموزشی است، تصریح کرد: پایین آمدن سن اعتیاد، تهدیدی جدی برای سلامت جامعه و فروپاشی کانون گرم خانواده بوده و بستر را برای بروز جرایم و آسیب‌های اجتماعی فراهم می‌کند.

سردار حسینی در خاتمه با قدردانی از مشارکت و همدلی مردم با پلیس در اجرای موفق طرح‌های انتظامی، گفت: تلفن 110 و 130 پلیس به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی در رابطه با فعالیت‌های مجرمانه قاچاقچیان مواد مخدر است.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها