معاون وزیر راه و شهرسازی:

راه‌آهن اردبیل ۴۵ درصد پیشرفت دارد/اعتبارات تخصیصی مطلوب نیست

معاون وزیر راه و شهرسازی میزان پیشرفت راه‌آهن اردبیل را در بخش زیرسازی ۶۸ درصد و در کل آن نزدیک به ۴۵ درصد عنوان کرد.

راه‌آهن اردبیل ۴۵ درصد پیشرفت دارد/اعتبارات تخصیصی مطلوب نیست

خیرالله خادمی بعدازظهر چهارشنبه در بازدید از روند اجرایی این پروژه تصریح کرد: پروژه راه‌آهن اردبیل یکی از ابرپروژه‌های ریلی کشور محسوب می‌شود که گستردگی و پیچیدگی بالایی دارد.

وی با اذعان به اینکه از ۱۷۵ کیلومتر پروژه نزدیک به ۳۲ کیلومتر آن پل و تونل است، ادامه داد: در این پروژه ۳۰ میلیون مترمکعب خاک‌برداری و ۹ میلیون مترمکعب خاک‌ریزی انجام شده است.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی راه‌آهن اردبیل ۲۸ تونل و گالری داشته و یکی از سخت‌ترین پروژه‌های ریلی کشور محسوب می‌شود؛ موضوعی که ضروری است برای مردم تبیین شود.

خادمی تأکید کرد: با وجود حجم بالای کار در این پروژه تخصیص اعتبارات مطلوب نیست و به عنوان مثال از بودجه مصوب سال جاری تاکنون ریالی به پروژه اختصاص نیافته است.

وی تأکید کرد: هر چند برای سال جاری ۹۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته اما با گذشت سه ماه از فصل کاری ریالی از بودجه امسال اختصاص داده نشده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: از ۵۸ میلیارد تومان اسناد خزانه بابت طلب پیمانکاران، ۳۲ میلیارد تومان تخصیص یافته که تاکنون به دست پیمانکاران نرسیده است.

به گفته خادمی ۲۳ میلیارد تومان اسناد خزانه طی هفته آینده به دست پیمانکاران خواهد رسید اما لازم است با اوراق مشارکت پروژه سرعت گیرد و وضعیت فعلی اعتبارات مطلوب نیست.

وی با بیان اینکه تکمیل این پروژه هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، اضافه کرد: تنها در صورتی که تخصیص اعتبار مناسب باشد تا پایان عمر دولت دوازدهم می‌توان سوت قطار را در اردبیل شنید.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها