گزارشی از خدمات اپلیکیشن بله در اربعین ۱۴۰۲

امسال نیز اپلیکیشن بله با خدمات ویژۀ اربعینی خود مانند امکان خرید ارز اربعین، سامانۀ اعلام وضعیت و تماس صوتی و تصویری، در کنار زائرین اربعین حسینی حضور داشت.

گزارشی از خدمات اپلیکیشن بله در اربعین ۱۴۰۲

نیم میلیون خرید کل ارز اربعین توسط زائران در بله انجام شد، در این ایام، ۱۵ میلیون بار افزایش تماس و ۳۳ میلیون بار افزایش مشاهده وضعیت‌ها در بله ثبت شده‌است.

اپلیکیشن بله از اربعین ۹۷ با شناسایی نیازهای زائرین اربعینی خدمات خود را با فروش ارز، آغاز کرد؛ در مهرماه ۱۳۹۸ به ارائهٔ یک راه ارتباطی راحت با همکاری ستاره پونصد، برای نخستین بار در کشور و با هدف ایجاد ارتباط رایگان و بدون نیاز به اینترنت برای زائران اربعین حسینی، سامانه اعلام وضعیت اربعین را ارائه کرد. با توجه به رونق سفر اربعین در سال‌های اخیر و افزایش حجم جمعیت شرکت کنندگان در پیاده‌روی اربعین، اپلیکیشن بله، در راستای مسئولیت اجتماعی، مطابق با نیازهای جامعه اربعینی، خدمات خود را به روز رسانی کرد.

در سال ۱۴۰۱ بعد از کرونا، که جمعیت زائران اربعین حسینی افزایش چشمگیری داشت، بله، ویژگی سامانه اعلام وضعیت و امکان خرید ارز اربعین را به زائرین ارائه کرد و امسال، با بهبود ویژگی‌های قبل و افزودن امکانات ضروری و کلیدی، مانند سال‌های گذشته در راستای تسهیل در ارتباط زائرین اربعین حسینی، اقدامات کاربردی و ارتباطی را ارائه کرد.

به گزارش روابط عمومی بله، امسال امکان خرید ارز اربعین، در بخش خدمات اپلیکیشن بله که از تاریخ ۲۸ مرداد تا ۱۴ شهریور در دسترس کاربران بوده‌است؛ نزدیک به نیم میلیون فروش کل ارز اربعین که معادل ۴۵ درصد از کل ارز توزیع شده در شبکۀ بانکی کشور بوده‌، به خود اختصاص داده‌است.

علاوه بر این، زائرانی که در کشور عراق امکان اتصال به اینترنت را داشته‌اند؛ از ویژگی تماس صوتی و تصویری در بله استفاده کرده‌اند؛ در بازۀ زمانی ۲۷ مرداد تا ۱۹ شهریور، تماس صوتی و تصویری از طریق اپلیکیشن بله، ۱۵ میلیون بار نسبت به روزهای‌ عادی افزایش داشته‌ است و توانسته رضایت ۸۰ درصدی کاربران بله را به همراه داشته‌باشد.

یکی دیگر از اقدامات بله، برای خیل زائرانی بود که به هر دلیلی امکان اتصال به اینترنت را نداشتند. با توجه به قطعی مقطعی اینترنت در بعضی از نقاط در عراق یا تأمین هزینۀ اینترنت و شارژ آن که برای زائران مشکل‌آفرین بوده‌است. اپلیکیشن بله، با هدف ایجاد ارتباط رایگان و بدون نیاز به اینترنت برای زائران اربعین حسینی، سامانه اعلام وضعیت اربعین را ارائه کرده‌است.

سامانه اعلام وضعیت یکی از ویژگی‌هایی است که از سال ۱۴۰۱ بسیار مورد توجه قرار گرفته‌است. به نقل از روابط عمومی این اپلیکیشن، این امکان که کاملاً رایگان و در دسترس است، بر بستر USSD کار می‌کند و از آنجا که این پروتکل به پهنای باند کمی نیاز دارد، در ازدحام جمعیت هم به‌درستی کار می‌کند و دچار کندی یا اختلال نمی‌شود. سامانه اعلام وضعیت با سیم‌کارت‌های همراه اول، ایرانسل و رایتل کار می‌کند، به اینترنت نیاز ندارد و کاملاً رایگان است.

با توجه به استقبال زائران اربعینی از ویژگی بله (وضعیت اربعینی)، تعداد وضعیت گذاشته‌شده در بازه زمانی، ۲۷مرداد تا ۱۹شهریور،‌ ۲.۵ میلیون بار افزایش پیدا کرده‌است؛ به تبع افزایش وضعیت، مشاهده آن، ۳۳ میلیون بار نسبت به میانگین در روز‌های عادی، افزایش یافته‌است.

مضاف بر ویژگی‌های اساسی ارتباطی، امکان تهیه بیمه، امکان خرید خط عراقی زین و آسیاسل، بات‌های مداحی و سخنرانی، اطلاع‌رسانی خدمات هواپیمایی و دیگر امکانات موجود در اپلیکیشن بله، همگی برای تکمیل سبد تسهیلاتی اربعینی بله در این ایام در دسترس زائران حسینی، قرار گرفت.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها