خواص مرخصی رفتن که از آن‌ها بی‌خبر هستید!

تیمی از دانشمندان هلسینکی به ریاست تیمو استراندبرگ تحقیقاتی را انجام دادند که طی آن مشخص شد، افرادی که مرتبا به مرخصی می روند بیشتر از افراد معتاد به کار عمر می کنند.

خواص مرخصی رفتن که از آن‌ها بی‌خبر هستید!

این پروژه ۴۰ سال طول کشید و در طی آن ۱۲۲۲ نفر شرکت کردند.برای هر شرکت کننده این آزمایش حداقل یک فاکتور ریسک در نظر گرفته شد که طی آن ممکن بود به علت بیماری قلبی - عروقی در بیمارستان بستری شود.

افرادی که دانشمندان فنلاندی انتخاب کرده بودند، سیگار می کشیدند، اضافه وزن داشتند، از فشار خون بالا رنج می بردند، کلسترون خون بالا داشتند.

شرکت کنندگان این تحقیقات به دو تیم تقسیم شدند. گروه اول افرادی بودند که از پزشکان نسخه ی زندگی سالم را داشتند و گروه دوم مانند سابق زندگی می کردند. افرادی که مراقب سلامت خود بودند، خطر پیشرفت بیماری قلبی آنها تا ۴۶ درصد کاهش یافت. در عین حال بعد از ۱۵ سال به نظر می رسید که بیشتر مرگ و میز از گروهی است که سالم زندگی نمی کنند.

ورزش کردن، تغذیه درست خیلی در ادامه حیات افراد معتاد به کار تاثیر نداشت. خطر مرگ زودرس تا ۳۷ درصد در کسانی که سه هفته در سال یا کمتر استراحت می کردند بیشتر شد.

در عین حال رعایت نکاتی که پزشک نسخه کرده بود تنها استرس افراد را بیشتر کرد. دانشمندان می گویند: مهم این است که تعادل رعایت شود ، هم در کار و هم در مراقبت از ظاهر خود.محققین نصیحت می کنند که بیشتر به مرخصی بروید.

منبع: باشگاه خبرنگاران

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها