طرح دولت انگلیس برای بازگشت خدمت سربازی اجباری

نخست وزیر انگلیس از طرحی رونمایی کرد که بر اساس آن همه افرادی که ۱۸ ساله می‌شوند به اجبار باید یک سال تمام خدمت سربازی را بگذرانند.

طرح دولت انگلیس برای بازگشت خدمت سربازی اجباری

ریشی سوناک گفته است در صورت پیروزی حزب محافظه کار در انتخابات سراسری این شکل جدید از خدمات ملی اجباری را برای جوانان معرفی خواهد کرد که کار در نیرو‌های مسلح یا دفاع سایبری خواهد بود.

فرماندهان نیرو‌های نظامی و انتظامی انگلیس برغم اطلاعیه‌های متعدد استخدام و افزایش دستمزد و خدمات رفاهی برای خدمت آنها، بار‌ها از دولت خواسته اند برای کمبود نیرو در این بخش‌ها تدبیر کند.

بر اساس نتایج نظر سنجی‌های منتشر شده، در سال‌های اخیر میزان اعتماد مردم به نیرو‌های مسلح این کشور به شدت کاهش یافته است.

برخی کارشناسان علت بروز این پدیده را پیروی کورکورانه دولت انگلیس از آمریکا و ورود به جنگ‌های متعدد برغم مخالفت‌های گسترده مردمی و نقش داشتن نظامیان این کشور در کشتار غیر نظامیان و افراد بی گناه به ویژه در افغانستان و عراق می‌دانند که هر چند وقت پرونده‌ای در این باره افشا می‌شود.

بر اساس نتایج نظر سنجی‌ها اعتماد عمومی به پلیس این کشور نیز به علت سلسله رسوایی‌هایی که منجر به تجاوز و حتی قتل زنان و دختران به دست نیرو‌های پلیس شده است به طور چشمیگری کاهش یافته است و نه تنها جوانان تمایلی برای خدمت در نیروی پلیس ندارند بلکه شمار زیادی از نیرو‌های پلیس این کشور نیز در اعتراض به بی توجهی فرماندهان این نیرو به فساد در آن استعفا داده اند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها