هشدار نارنجی هواشناسی به این مناطق

سازمان هواشناسی کشور برای مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های شمالی طی فردا تا چهارشنبه (۷ تا ۸ فروردین) هشدار نارنجی صادر کرد.

هشدار نارنجی هواشناسی به این مناطق

سازمان هواشناسی کشور از افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های شمالی طی فردا تا چهارشنبه (۷ تا ۸ فروردین) خبر داد.

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار هواشناسی دریایی سطح نارنجی‌رنگ از افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج دریا در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های شمالی از عصر فردا تا چهارشنبه ( ۸ فروردین) خبر داده و آورده است: افزایش بیشینه سرعت وزش باد در محدوده ۲۴ تا ۳۶ نات (گاهی بیش از ۴۰ نات) و افزایش بیشینه ارتفاع امواج تا ۱.۷ متر در سواحل و بیش از ۲ متر در فراسواحل طی فردا (۷ فروردین)‌ در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان و مازندران و چهارشنبه (۸ فروردین) مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان، مازندران، گلستان در دریای خزر پیش‌بینی می‌شود.

از این رو خطر غرق شدن شناگرها، آسیب به قفس‌ها و احتمال پاره شدن تورهای صیادی، احتمال خسارت به قایق و شناورهای کوچک، آسیب به شناورهای سبک و اختلال در فعالیت‌های ساحلی و فراساحل و احتمال خسارت به تاسیسات دریایی وجود دارد بنابراین سازمان هواشناسی کشور نسبت به منع فعالیت‌های شیلاتی و تفریحی، منع تردد شناورهای سبک، منع ورود و خروج کشتی‌ها به بنادر، منع فعالیت‌های پشتیبانی صنایع فراساحل و آماده باش برای مواجهه با خسارت احتمالی توسط کلیه فعالان دریایی توصیه کرده است.

در هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    پیاز داغ پیش بینی های سازمان هواشناسی بیش از حد مجاز است! در تهران و دامنه های جنوبی سلسله جبال البرز پیش بینی بارندگی شدید می کنند ولی بارندگی در حد نرمال هم اتفاق نمی افتد!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها