ترافیک فوق سنگین در معابر خروجی تهران

فرمانده پلیس راه ویژه شرق استان تهران گفت: هم اکنون تردد وسایل نقلیه از شمال به جنوب محورهای هراز و فیروزکوه سنگین و روان و در ورودی‌های شرقی پایتخت سنگین درجریان است.

ترافیک فوق سنگین در معابر خروجی تهران

سرهنگ ایرج کهریزی فرمانده پلیس راه ویژه شرق استان تهران دقایقی پیش در پردیس در خصوص اوضاع ترافیکی محورهای هراز، فیروزکوه، امام رضا (ع) و بزرگراه حرم به حرم، اظهار کرد: هم اکنون تردد انواع وسایل نقلیه از شمال به جنوب محور هراز سنگین و روان گزارش شده و خودروها به مرور در حال عبور از این محور مواصلاتی کشور هستند.

وی با اشاره به بارش شدید باران در محورهای شرق استان تهران و بروز تصادفات مکرر، گفت: رانندگان در شرایط جوی و بارندگی شدید نباید بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت رانندگی کنند، زیرا با پدیده سرخوردن بر روی آب مواجه شده و در این وضعیت خودروهای سنگین و سبک نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

فرمانده پلیس راه ویژه شرق استان تهران، با بیان اینکه سرعت بالا، کم بودن عاج لاستیک و عمق آب سه عامل اینگونه تصادفات هستند، ابراز کرد: متاسفانه در این شرایط جوی تصادفات خسارتی ناشی از سرخوردگی بر روی آب یا هیدروکلائید افزایش پیدا میکند و مهارت در رانندگی نیز تاثیری در کنترل خودرو ندارد.

کهریزی ادامه داد: تردد انواع وسایل نقلیه از شمال به جنوب محور فیروزکوه سنگین و روان درجریان است و در شهرهای عبوری این محور مانند گیلاوند و مهرآباد نیز با ترافیک سنگین‌تری روبرو هستیم.

وی با بیان اینکه عوامل پلیس راه با آمادگی صددرصدی در سطح محورها حاضر بوده و ضمن روان سازی جریان ترافیکی با تخلفات حادثه‌ساز برخورد میکنند، عنوان کرد: به دلیل تداخل دو محور هراز و فیروزکوه به سمت تهران، در ورودی‌های شهر تهران مانند خروجی آزادراه تهران_پردیس، جاده قدیم جاجرود و داخل شهرهای عبوری این محورها با ترافیک سنگین و پس‌زدگی بار ترافیکی همراه است.

فرمانده پلیس راه ویژه شرق استان تهران با بیان اینکه حادثه خاصی در محورهای مواصلاتی شرق استان رخ نداده، اعلام کرد: عبور و مرور وسایل نقلیه از دو مسیر رفت و برگشت محور امام رضا (ع) و بزرگراه حرم به حرم روان و عادی در جریان است و به دلیل بزرگراهی بودن این محورها مشکلی بابت تردد وسایل نقلیه وجود ندارد.

کهریزی با اشاره به اعمال محدودیت و ممنوعیت در محور هراز ابراز کرد: به منظور افزایش ایمنی تردد در محور هراز همچنان تردد کلیه کامیون‌ها و کامیونت‌ها به استثنای حاملین موادسوختی و فاسدشدنی ممنوع خواهد بود.

وی تصریح کرد: بارش باران در تمامی محورهای مواصلاتی شرق استان تهران باعث لغزندگی سطح جاده‌ها شده و توصیه اکید داریم هموطنان با تجهیزات کامل زمستانه و رعایت سرعت مطمئنه در این محورها تردد کنند.

فرمانده پلیس راه ویژه شرق استان تهران، با بیان اینکه مسافران وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌ها را طی تماس با شماره‌های ۷۶۲۱۹۱۰۰ و ۲۱۸۷۷۷۴۳ پلیس راه استان استعلام کرده و سپس وارد محورها شوند، عنوان کرد: با نزدیک شدن به ساعات پایانی روز بر بار ترافیکی محورهای شرق استان افزوده خواهد شد و توصیه اکید داریم هم وطنان رعایت مدیریت زمان سفر را در اولویت مسافرت خود قرار دهند.

کهریزی ابراز کرد: هم وطنان با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی، پرهیز از عجله و شتاب، استراحت کافی قبل و در حین مسافرت، عایت حقوق شهروندی و مدیریت زمان سفر میتوانند سفری ایمن و بدون خطر را برای خود و دیگر هم وطنانمان رقم بزنند.

منبع: مهر
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها