مدرسه ها در اسفند از کی تعطیل می‌شود؟

مسئولان وزارت آموزش و پرورش در مورد زمان تعطیل شدن مدارس در پایان اسفند ماه صحبت‌هایی ارائه کردند.

مدرسه ها در اسفند از کی تعطیل می‌شود؟

خانواده‌ها و اولیای دانش آموزان برای برنامه ریزی برای رفتن به شهر‌ها و روستا‌های خود و یا مسافرت به اقصی نقاط میهن عزیزمان یا خارج از کشور می‌خواهند بدانند تا چه روزی باید فرزندانشان به مدرسه بروند؟

طبق معمول برنامه ریزی آموزش و پرورش تا روز دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ ادامه دارد و مدارس تا آن تاریخ دایر می‌باشد و فعالیت آموزشی به هیچ عنوان تاخیر یا تعطیل نمی‌شود؛ و تعطیلی زودتر از موعد آن در ماه اسفند در دستور کار وزارت آموزش و پروش نیست. وقتی نگاهی به تقویم سال ۱۴۰۲ و ماه پایانی آن می‌اندازیم می‌بینیم که روز‌های ۲۶ اسفند و ۲۷ اسفند و ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ که به احتمال زیاد درخواست دانش آموزان تعطیلی این ۳ روز است.

 

به گفته یکی از مسئولین وزارت آموزش و پرورش همه فعالیت‌های آموزشی و پرورشی باید تا آخرین روز کاری سال استمرار داشته باشد که در این راستا والدین باید برنامه‌های سفر خود را به گونه‌ای تنظیم کنند تا لطمه‌ای به فعالیت تحصیلی دانش آموزان وارد نشود.

طبق تقویم شمسی سال ۱۴۰۲ روز‌های قبل از ۲۹ اسفند مربوط به روز‌های شنبه تا دوشنبه ۲۶ تا ۲۸ اسفند ماه خواهد بود. عده‌ای از خانواده‌ها به دلیل ترافیک روز‌های قبل از عید و رفتن به مسافرت و درگیری خانه تکانی هایشان، دانش آموزان خود را از رفتن به مدرسه باز می‌دارند، باید دید که باتوجه به تعطیلات ضروری و برنامه ریزی نشده امسال که به دلیل آلودگی هوا و برودت هوا ایجاد شد و دانش آموزان حسابی از درس و مدرسه حضوری دور بودند باز هم چند روز قبل از عید مدارس تعطیل اعلام خواهد شد یا خیر؟ و مسئولان اداره آموزش و پرورش چند روز قبل از عید سال نو را تعطیل اعلام خواهند کرد؟

منبع: آرمان ملی
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    دانش آموزان رفتن یا نرفتنشون به مدرسه فرقی نداره به گفته ی خودشان با زندان فرقی نداره ! مخصوصاً در مدارس هیئت امنایی و دولتی چون تمام بارِ آموزش اونها به دوش والدین هست! تازه اگر نرن مدرسه به نفعمون هم هست چون فقط توی مدرسه کسل و خسته و بی حوصله می شن با این مدرسه هایی که کوچک ترین تحرک و انرژی ندارند به طور مثال به بهانه ی گران بودن مواد آزمایشگاهی و نداشتن بودجه از بردن دانش آموزان به آزمایشگاه دریغ می کنند !
    این همه به بهانه ی هیئت امنایی بودن شهریه می گیرند یک معلم درست و حسابی ندارند و فقط یک هزینه ی سنگین دیگر رو باید برای خرید کتاب های کمک آموزشی و کلاس های آنلاین و حضوری خارج از مدرسه هزینه کنیم !

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها