همسرآزاری در خراسان رضوی ۱۵ درصد کاهش یافت

مدیر کل پزشکی قانونی خراسان رضوی گفت: تعداد پرونده‌های مربوط به معاینات پزشکی همسرآزاری این استان در ۱۱ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد کاهش یافته است.

همسرآزاری در خراسان رضوی ۱۵ درصد کاهش یافت

دکتر آریا حجازی گفت: بیشتر همسرآزاری‌ها که منجر به ضرب و شتم می‌شود توسط مردان به زنان وارد شده و این نوع همسرآزاری‌ها بیشترین درصد معاینات در پزشکی قانونی خراسان رضوی را در بر می‌گیرد.

وی بدون ذکر تعداد پرونده های معاینات پزشکی همسرآزاری، ادامه داد: امسال ۹۷ درصد از پرونده‌های معاینات پزشکی همسرآزاری در استان خراسان رضوی مربوط به آزار زنان توسط مردان و بقیه مربوط به آزار مردان توسط زنان بوده است.

مدیر کل پزشکی قانونی خراسان رضوی گفت: مردآزاری یا "همسر آزاری معکوس" که در آن زن به مرد صدمه وارد می‌کند، سه درصد گزارشهای همسر آزاری پزشکی قانونی خراسان رضوی را شامل می‌شود.

حجازی با بیان اینکه همسرآزاری‌ها در زمره معاینات نزاع قرار می‌گیرد، افزود: ۱۳ درصد از پرونده‌های نزاع ۹ ماهه امسال مربوط به پرونده‌های معاینات همسرآزاری بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: این در حالی است که میزان پرونده‌های مربوط به معاینات همسرآزاری در ۱۱ ماه سال گذشته ۱۶ درصد از مجموع پرونده‌های نزاع تشکیل شده در پزشکی قانونی خراسان رضوی را به خود اختصاص داده بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها