هضم چه غذاهایی در زمستان سخت است؟

در فصل زمستان بسیاری از افراد ممکن است دچار مشکلات معده و اختلالات گوارشی شوند که شامل سوء هاضمه، گاز، اسیدیته، یبوست، سوزش سر دل و اسهال می شود، زیرا زمستان فصلی است که متابولیسم بدن ما تغییر می کند و در نتیجه هضم کمی مشکل می شود.

هضم چه غذاهایی در زمستان سخت است؟

اسنه لوهرا، متخصص تغذیه، دلیل این امر را فاش کرد و گفت: شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد تغییرات فصلی ممکن است بر حساسیت انسولین تأثیر بگذارد و عوامل متعددی از جمله رژیم غذایی، فعالیت بدنی، ژنتیک و سلامت عمومی در مقاومت به انسولین نقش دارند. برخی مطالعات حاکی از افزایش مقاومت به انسولین است. در طول ماه های سردتر به دلیل عواملی مانند کاهش فعالیت بدنی، تغییر در رژیم غذایی و تغییر در ریتم شبانه روزی مقاومت به انسولین زیاد است.

وی افزود: هضم می تواند تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار گیرد و دشواری هضم برخی غذاها ممکن است بین افراد متفاوت باشد. اگرچه هیچ فهرست جهانی از غذاهایی وجود ندارد که ذاتاً هضم آنها در طول زمستان دشوار است، برخی ملاحظات می توانند انتخاب های غذایی را برای حمایت از سلامت گوارش در ماه های سردتر راهنمایی کنند.

در اینجا لیستی از غذاهایی که هضم آنها در زمستان دشوار است را مشاهده می کنید:

• غذاهای سرخ شده یا سرشار از چربی اشباع شده ممکن است به سختی هضم شوند. ممکن است هضم را کند کند و باعث ناراحتی شود. به جای سرخ کردن عمیق، روش های پخت مانند پخت، کباب کردن یا کباب کردن را انتخاب کنید.

• در حالی که سبزیجات برای یک رژیم غذایی متعادل ضروری هستند، خوردن مقادیر بیش از حد سبزیجات خام، به ویژه در فصل زمستان، ممکن است برای برخی افراد برای سیستم گوارشی مشکل‌تر باشد. ترکیبی از سبزیجات پخته و خام را برای کمک به هضم غذا در نظر بگیرید.

• هضم شیرینی هایی که قند و چربی بالایی دارند سخت است. به جای خوردن دسرهای «سنگین» که قند و چربی بالایی دارند، از دسرهای سبک حاوی میوه یا آنهایی که قند و چربی متوسطی دارند استفاده کنید.

• پرخوری، صرف نظر از نوع غذا، می تواند بر سیستم گوارش فشار وارد کند. مراقب اندازه وعده ها باشید و تا گرسنگی نخورید و شکم خود را سیر نکنید.

منبع: جماران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها