نماینده مجلس: بیمار را برای گرفتن زیرمیزی ۲ روز در بیمارستان رها کردند!

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به دریافت زیرمیزی از سوی برخی پزشکان در مراکز درمانی گفت: وزیر بهداشت باید در این خصوص به مجلس پاسخگو باشد.

نماینده مجلس: بیمار را برای گرفتن زیرمیزی ۲ روز در بیمارستان رها کردند!

حسینعلی حاجی دلیگانی در خصوص سوال خود از بهرام عین الهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: نبود نظارت و کنترل بر فعالیت‌های برخی از پزشکان در مراکز درمانی باعث زمینه ایجاد تخلفاتی از قبیل فرار مالیاتی و دریافت مبالغی بالایی با عنوان زیرمیزی جهت انجام اعمال جراحی و مداوای بیماران گردیده است. 

نماینده شاهین شهر، میمه و برخوار با ذکر یک نمونه بیان کرد: بیماری که به دلیل شکستگی استخوان ساق پا ۲ روز در یکی از بیمارستان‌ها بلاتکلیف رها شده است و همراه بیمار جهت انجام عمل جراحی اتاق به اتاق در آن بیمارستان در حال پیگیری بوده نهایتاً پس از ۲ روز درد کشیدن بیمار با پای متورم به ایشان اعلام می‌شود امکانات نداریم و بیمار را به بیمارستان دیگر منتقل نمایید. 
 
وی ادامه داد: تا اینکه در لحظه آخر توسط یکی از کارکنان به ایشان اعلام می‌شود که مبلغ پنج میلیون تومان پرداخت نمایید تا بیمارتان جراحی شود بلافاصله تا این مبلغ با کمی تخفیف واریز می‌شود به ناگهان همه امکانات آماده شده و بیمار پس از دو روز سرگردانی به بخش جراحی منتقل می‌شود. 

نماینده شاهین شهر با بیان اینکه از این نمونه‌ها بسیار گزارش گردیده است، به طرح سوالاتی از وزیر بهداشت پرداخت و گفت: چرا در حوزه سلامت کار یک پزشک باید تا آنجا تنزل یابد که حاضر شود سوگند پزشکی را زیر پا بگذارد و وارد معامله با بیمار شود؟ چرا عاملی که سبب می‌شود یک پزشک زیرمیزی بگیرد شناسایی و رفع نمی‌شود؟ چرا راهکار و تدابیر لازم جهت رفع مشکل زیرمیزی که سالیان سال است گریبان حوزه سلامت و درمان را گرفته است ارائه نمی‌شود؟

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    عوضش امنیت داریم 🤣🤣🤣

  • ناشناس
    0

    شما به عنوان نماینده ان شهر باید جوابگو باشی نه اینکه سخنرانی کنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها