ماجرای زنده به گور کردن سگ‌ها در رودسر چیست؟/ویدئو

چند روز گذشته فیلمی در فضای مجازی دست به دست شد که حکایت از زنده به گور کردن سگ‌هایی در پارک ملت رودسر داشت که گفته میشد عقیم شده بودند.

ماجرای زنده به گور کردن سگ‌ها در رودسر چیست؟/ویدئو

فیلمی که توسط یکی از حامیان حیوانات ضبط، تهیه و منتشر شده بود نشان از کشتار خشونت‌آمیز سگ‌هایی می‌داد که به گفته وی، اکثراشان مورد حمایت شهروندان بوده و واکسینه و عقیم شدند و برای تهیه غذایشان نیز همه مشارکت داشتند. 

تصاویری که در فضای مجازی منتشر شده دل هر ببینده‌ای را به درد می‌آورد و اوج خشونت افرادی که مشخص نیست با دستور چه کسی یا کسانی در رودسر این کشتار را انجام داده اند، را نشان می‌داد. 

مشاهدات در تصویر و روایت خانمی که مستاصل و نالان، اوج خشونت برخی افراد در کشتار سگ‌ها را نشان میداد که از بستن دهان سگ‌ها با سیم‌های مفتولی گرفته تا ریختن نوخاله ساختمان‌ها و سنگ‌های بزرگ بر سرشان برای از بین بردن حیوانات بهره گرفته بودند. 

شهردار: کشتن سگ‌ها توسط شهرداری رودسر منطقی نیست

راوی صحنه خشونت بار علیه سگ‌ها در رودسر می‌گفت: این جنایت علیه سگ‌ها، توسط شهرداری رودسر بوده است؛ اتهامی که مازیار صفایی شهردار رودسر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس ضمن تکذیب صریح آن می‌گوید: «این سگ‌ها توسط شهرداری انگل تراپی، عقیم سازی، واکسینه و نهایتا رهاسازی شده‌اند و این منطقی نیست که شهرداری علیرغم پذیرفتن این همه هزینه، خود آن‌ها را از بین ببرد.»

عوامل شهرداری رودسر در حال جمع آوری اجساد سگ‌ها بودند نه رهاسازی

شهردار رودسر گفته معلوم نیست چه کسی اجساد این سگ‌ها را به حاشیه رودخانه جنب پارک ملت رها کرده و اینکه چطور حین باخبر شدن شهرداری از این اقدام و جمع آوری اجساد توسط پرسنل شهرداری، شخصی در محل حاضر می‌شود و از پاکسازی محل فیلم می‌گیرد و در شبکه‌های داخلی و خارجی منتشر میکند، قابل تامل است. 

صفایی همچنین گفته که تعدادی از بانوان محیط زیست با همکاران شهرداری رودسر این اتفاق را به شهرداری گزارش کرده‌اند و در پی آن شهرداری نسبت به پاکسازی شهر، اقدام کرده است. 

رودسر تنها شهردارای مجهز به پناهگاه سگ

به گفته وی، شهرداری رودسر تنها شهر در سطح استان است که دارای پناهگاه سگ با ۷۲ قلاده سگ بوده که حتی اتاق جراحی نیز دارد و به حیوانات نیز به منظور کمک به حفظ محیط زیست و سلامت شهروندان، ارائه خدمت می‌کند. 

محیط زیست همچنان در حال تحقیق و تفحص

اما رحمان پورحسین رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان رودسر نیز گفت‌وگو با خبرنگار فارس پیرامون کشتار بیرحمانه چندین قلاده سگ در این شهر گفته است: برای یافتن متهم و یا متهمان این موضوع، همچنان در حال تحقیق هستیم. 

اجساد سگهای رها شده 

محیط زیست صبح بعد از شب رهاسازی اجساد سگ‌ها در حاشیه رودخانه در پارک شهر حضور یافت

وی توضیح داده که ساعت حدود ۱۱ شب بود که کلیپی مبنی بر کشته شدن چند قلاده سگ توسط یکی از ماموران یگان حفاظت از محیط زیست شهرستان رودسر پس از انتشار گسترده در فضای مجازی به ما داده شد که متعاقب آن، اول صبح روز بعد از انتشار کلیپ، ماموران بعد از تماس با شخصی که کلیپ را تهیه و ضبط کرده بود، به محل مورد اشاره حضور یافتند اما علیرغم تماس‌های مکرر، راوی کلیپ با ما در محل رهاسازی اجساد سگ‌ها، حضور نیافت و ماموران نیز چیزی را در محل مشاهده نکردند. 

به گفته رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان رودسر، در همان دقایق نخست، دادستان شهرستان در جریان کار قرار گرفت و موضوع تحت بررسی قرار دارد. 

پورحسین می‌گوید: «تصویربردار و راوی کلیپ کشتار سگ‌ها در رودسر مدعی است مستنداتی دارد که اثبات میکند این کشتار توسط شهرداری رودسر بوده است و آخرین هماهنگی‌هایی که صورت گرفته قرار بود مدرک و مستندات مورد ادعا، تحویل دادستانی رودسر شود.»

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان رودسر این را هم گفت که اگر کلیپ پخش نمی‌شد و در همان دقایق نخست همزمان با تماس با محیط زیست با پلیس ۱۱۰ نیز تماس گرفته می‌شد، الان به راحتی آثار جرم و ثبت وقایع قابل پیگیری بود. 

سگ آزاری موجب رنجش خاطر دوستداران حیوانات

با این توصیفات، هرچند سگ از حیوانات اهلی حلال گوشت موضوع ماده ۶۷۹ قانون مجازات اسلامی-تعزیرات و مجازاهای بازدارنده نیست اما کشتار بیرحمانه و زجرآور آن‌ها موجب رنجش خاطر بسیاری از هموطنان به ویژه دوستداران حیوانات شده و لازم است برخورد با حیوان آزاران و اقدامات بازدارنده در پی آن در شهرستان رودسر، بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد. 

لزوم ایمن نگه داشتن فضای مجازی و ارتقای آموزش فعالان مجازی موضوع مهم و قابل تامل دیگر و تلاش برای ایمن نگه داشتن فضای مجازی و آگاه‌سازی افرادی است که در قالب شهروندخبرنگار، خود رأسا بدون پیگیری و صحت‌سنجی راوی و بعضا خودشان، حکم صادر می‌کنند و فضای جامعه را ملتهب و اذهان عمومی را تشویش می‌کنند. 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • ناشناس
    4

    واقعا چه موجودات وحشی که نامشان را انسان میگذاریم و از انتقام روزگار بیخبرند

  • ناشناس
    1

    دراین مملکت زندگی می کنیم که ...

  • بهلول
    1

    نبايدميكشتن ودرانتخابات استفاده ميكردن

    نظرات شما -
    • رابی
      1

      سگ ها حیوانات وفاداری هستند مطمئنأ برای یک تکه کیک و ساندیس به هموطنانشان خیانت نمی کنند.

  • ناشناس
    1

    باید جلوی اضافه شدنشان را با عقیم سازی بگیرند چون مردم امنیت جانی ندارند.

  • فاطمه
    2

    دستشون درد نکنه یه سگ تو محل ما هست نمیزاره بخوابم تا صبح با صدای آهنگین گوش نوازش زجرم میده تو رو خدا بیاین اینم بکشین

  • ناشناس
    1

    دمشون گرم که اینکارو کردن. تا دلتون بخاد سگ و افغانی زیاد شده

  • ناشناس
    0

    چرا مردم ما اینقدر بی‌رحم و قسی القلب شده اند؟؟؟

  • ناشناس
    0

    خیلی ترسناکن این نوع انسانها که دلشون میذاره این‌کار کنن..اینا‌همون‌کسایی‌هستن‌که‌میتونن‌با‌انسان‌هم‌همین‌کار‌کنن این‌مطمین باشید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها