اثبات علمی بودن توصیه مادربزرگ‌ها برای شستن پشت گوش‌ها!

به طور دقیق دلایل زیادی برای گوش دادن به صحبت‌های پدربزرگ و مادربزرگ تان وجود دارد. با این وجود، اگر وسوسه شده اید که توصیه‌های آنان را در مورد بهداشت رد کنید این مطالعه می‌گوید که ممکن است مجبور باشید در طرز فکرتان تجدیدنظر کنید.

اثبات علمی بودن توصیه مادربزرگ‌ها برای شستن پشت گوش‌ها!

به گزارش twistedsifter، تیمی از دانشمندان موسسه زیست شناسی محاسباتی دانشگاه جورج واشنگتن در حال بررسی میکروبیوم پوست افراد سالم بودند. آنان روی تغییرات بین نواحی مختلف تمرکز می‌کردند مانند نقاطی که معمولا می‌شستید (بازو‌ها و شانه ها) و نقاطی که ممکن است فراموش کنید مانند ناف یا پشت گوش.

در آن بررسی ۱۲۹ شرکت کننده نمونه‌هایی از ساق پا، ساعد، پشت گوش، بین انگشتان پا و ناف خود را ارائه دادند. نتایج نشان دادند که حق با مادر بزرگ بود که می‌گفت پشت گوش تان را بشوئید!:

مناطق تمیزتر و خشک‌تر حاوی مجموعه‌ای سالم‌تر از میکروب‌ها نسبت به مناطق نادیده گرفته شده بودند. نواحی پوست خشک یکنواخت تر، غنی‌تر و از نظر عملکردی متمایزتر از مناطق چرب و مرطوب بودند.

میکروب‌ها برای سلامتی ما مهم هستند بنابراین تغییر جهت به سمت باکتری‌های مضر بیش‌تر می‌تواند باعث مواردی مانند اگزما یا آکنه شود. این بررسی تنها یکی از چندین مطالعه‌ای بوده که به بررسی رابطه ما با میکروبیوم و میزان تاثیر آن بر همه بخش‌های سلامتی مان پرداخته است.

منبع: فرارو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • رابی
    0

    بعضی از پدربزرگ ها و مادربزرگ های قدیمی صورتشان را نیز نمی شستند چه برسد به پشت گوشها😅😁😁😁

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها