نتایج نظرسنجی خبرفوری نشان داد

رمزگشایی از نمرات ناپلئونی دانش‌آموزان / مخاطبان خبرفوری، مدارس را مقصر می‌دانند

نتایج نظرسنجی سایت خبرفوری نشان می‌دهد قریب به ۶۰درصد شرکت‌کنندگان، کیفیت پایین سطح آموزش در مدارس را دلیل اصلی اُفت تحصیلی دانش‌آموزان و نمرات پایین آنها در امتحانات نهایی می‌دانند.

رمزگشایی از نمرات ناپلئونی دانش‌آموزان / مخاطبان خبرفوری، مدارس را مقصر می‌دانند

آن‌طورکه در گزارش‌ها آمده، میانگین کشوری نمرات دانش‌آموزان در امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۲ بدین شرح است: رشته تجربی(۱۱.۲۳)، رشته ریاضی (۱۰.۷۹)، رشته انسانی (۸.۷۵)، رشته معارف (۱۰.۵۶)، معدل‌هایی که براساس آمارها نسبت‌ به سال‌های گذشت افت کرده‌اند.

درباره دلایل افت تحصیلی دانش‌آموزان دلایل مختلفی ذکر می‌شود اما ببش از ۱۱هزار نفر از مخاطبان خبرفوری با شرکت در یک نظرسنجی، انگشت اتهام را متوجه کیفیت پایین آموزش در مدارس کرده‌اند.

IMG_20240108_233613_389

در این نظرسنجی از مخاطبان خواسته شده مقصر اصلی بحران نمرات ناپلئونی دانش‌آموزان را معرفی کنند. در پاسخ، ۵۸ درصد شرکت‌کنندگان، کیفیت نامطلوب آموزش را دلیل اصلی افت تحصیلی دانسته‌اند.

به جز کیفیت پایین آموزش، بی علاقگی دانش‌آموزان به درس و مشق هم دلیل دیگری است که ۲۷درصد پاسخ دهندکان به نظرسنجی خبرفوری بر آن تاکید داشته‌اند. گزینه‌ای که به‌جای مدرسه، دانش‌آموزان و نسل جدید را متهم بحران آموزشی در کشور می‌داند.

۹ درصد دیگر از مخاطبان خبرفوری هم دلیل افت تحصیلی را بیرون از مدارس جستجو کرده‌اند و تعطیلی های مداوم به‌خاطر شیوع بیماری‌ها و آلودگی هوا و مسائلی از این دست را ریشه مشکل دانسته‌اند. ۶ درصد دیگر هم بر این باور بوده‌اند که امتحانات سخت‌تر شده است. ادعایی که برخی مقامات آموزش و پرورش نیز بر آن تاکید دارند.

IMG_20240108_233135_832

به هرحال هرچه هست، نگرانی‌ها از سطح سواد نسل آینده‌ساز کشور هر روز بیشتر می‌شود و دستگاه متولی اما به‌جای بهبود کیفیت، درگیر معیشت معلمان و جابجایی مداوم وزراست.

نظر شما درباره مشکلات تحصیلی و نمرات پایین دانش‌آموزان چیست؟ در ادامه کامنت بگذارید و نظر بدهید.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 84
  • کوثر
    6

    بعضی مدارس تبدیل شده اند به دکان برای مدیران محترم ، با برگزاری یک اردوی نصفه روزه بدون ناهار به یکی از پارکهای شهر به ازای هر دانش آموز ۱۵۰ هزار تومان ناقابل به جیب می‌زنند !

    نظرات شما -
    • ناشناس
      21

      چرا چرند به هم می بافی ؟ چرا گناه مردمو می شوری؟ وقتی که بهت چیزی ثابت نشده در موردش حرف مفت نزن

  • آموزش و پرورشِ آباد !مملکتِ آباد!
    5

    متأسفانه وضعیت آموزش توی مدارس مخصوصاً دولتی ها وحشتناکه !
    اکثر معلم ها و به ویژه دبیران ریاضی، عربی و زبان انگلیسی به اون صورت توی کلاس آموزشی نمی دهند! چرا ؟ چون با همکاری مدیر مدرسه توی مدرسه ! کلاس های تقویتی راه انداخته اند و نکات اصلی دروس در همان کلاس های تقویتی گفته می شود !
    دبیر زبان انگلیسی از ابتدای سال فقط دو درس داده در حالیکه در امتحان از چهار درس سوال طراحی شده! وقتی به مدیر معترض شدیم گفتند چون معلمشان باز نشسته ست و حقوقش کم انگیزه برای تدریس ندارد !!! این در حالیست که جوانهای تحصیل کرده دهه شصت در بیکاری پیر شده اند !
    خوب حالا حساب کنید یا باید خود والدین بارِ آموزش را به دوش بکشند یا مجبورند برای آنچه که وظیفه ی معلم است توی کلاس تدریس کند در کلاس های تقویتی هزینه کند ! حالا این وسط خدا به داد دانش آموزانی برسد که نه والدین آنچنان باسوادی دارد و نه پول !
    بی عدالتی ها و تبعیض ها و کم کاری ها و خشونت ها و.... هم که بماند !
    معلمان خوب و دلسوز و متعهد مثل قطره ای هستند در دریا !
    واقعاً وقتی پایه و اساس تربیت و آموزش و فرهنگ در مدارس پایین باشه مملکت آباد نخواهد شد !



    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      این چرا دید مردمو نوشته مدارس
      من چون آموزش و پروش و دولت رو مقصر میدونم گزینه اولو زدم
      مدارس زیر نظر آموزش پرورشن از اونجا باید بررسی بشه

  • م
    9

    مسلما مدارس مقصر هستند، وقتی دختر کن از صبح می‌ره تا ساعت و یک و نیم هیچ کدوم از برنامه های درسی مطابق برنامه کلاسی پیش نمیره و معلم فقط پیگر برنامه های فوق برنامه مثل سرود و تئاتر و ایناست برای دریافت رتبه برای خودش و مدرسه و برنامه های تدریس رو رو هوا انجام میده و سه روز یه دانش آموز رو اجاره نمیده بیاد سر کلاس که یه شعر برای خواندن سر صف حفظ کنند چی از یادگیری باقی میمونه؟!

  • ناشناس
    12

    مگر سواد داشتن در این مملکت ارزش دارد ؟؟؟؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      5

      دقیقا

    • ناشناس
      21

      خیلی پرتی

  • ناشناس
    8

    در مقطع دبستان معلم ها کم لطفی می کنند و سر کلاس خوب کار نمیشه و بعضا حتی تمرین حل شده رو غلط که از کم سوادی یا بی توجهی صورت می‌گیرد و هرچه مقطع بالاتر مشکلات افزون تر و کارهای فوق برنامه بیشتر و مشکلات دانش اموزان بیشتر

  • ✌✊
    12

    روزهای خوبه و روزهای خوبتر پیشه رو داریم

  • هادی
    5

    با سلام خدمت مردم ایران اینا بدونین وقتی آدم با سواد نباشه در هر رشته بی سواد بالا میاد 20 سال دیگه نه دکتر خوب نه مهندس خوب نه پرستار خوب نه معمار خوب و ... پس باید مسئولین این زنگ خطر بفهمن که دارن با نسل های دیگر چکار می کنن و مسئول هستن نه آموزش و پرورش خوب داریم نه هوای سالم داریم این هم گرانی مسئولین چکار می کنن کی میخوان به فکر مردم باشن.

  • ناشناس
    9

    به نظر من اول باید کتاب ها حجمشون متناسب باشه ، چه خبره این همه مطلب . ما خوندیم کجای زندگیمون به درد خورد . مطالب درسی خیلی زیادهست . نکته بعدی آموزش پایین برخی معلمان و دبیران هست که انگار باید یه تایمی رو فقط پر کنن که توی دبیرستان خیلی خیلی زیاده . نکته بعدی خشک و بی روح بودن کلاس ها هستش مثلا درس علوم من برای جقت پسرام ندیدم حتی یه آزمایش درست درمون توی کلاس انجام بدن . مورد بعد اینه که هیچ کس مسئول پرورش بچه ها نیست ، یک سری از مسئولین مدارس هم واقعا نیاز به تربیت دارن که با الفاظ بد بچه ها رو صدا می کنن . در کل امیدی به نظام آموزشیمون نیست .

    نظرات شما -
    • علیرضا
      2

      مخصوصا درس تفکر و سبک زندگی که فقط حوصله مارو سرمیبره

  • ناشناس
    6

    با چه انگیزه ای درس بخوانند؟ نه کار نه آینده ، این همه سهمیه ، لو رفتن سوالات برا چی درس بخونن؟

  • ناشناس
    5

    معلم ها انگیزه ای برای تدریس ندارند مثل همه مشاغل

  • عادل
    4

    مقصر طرحان فرمول درسی است کتاب طوری طراحی
    کردن دانش آموز گیج میشه مثل این میماند لقمه را دوره سرت دور بزنی بعد بخوری

  • ناشناس
    0

    دوستان گرامی
    دانش آموزان با دیدن افراد تحصیل کرده و وضع آنها علاقه ای به درس خواندن ندارند.
    در قرن ۲۱ و پیشرفت های شگرف علمی در دنیا خواندن کتاب هایی مانند مکتب خانه قدیم و کهنه رغبتی در دانش آموزان ایجاد نمی کند.
    آموزش و پرورش ایران باید متحول شود.

  • شهریار
    3

    بخاطر بیخردی و بی برنامگی واتخاذ تصمیمات و سیاست های غلط سران حکومت در طی این 44 سال گذشته و زندگی فلاکت باری را که برای اکثریت مردم بوجود آورده اند نه تنها دانش آموزان بلکه آحاد مردم از آینده تاریک خود نگران و انگیزه هیچگونه کار و عمل مثبتی را ندارند پس خانه از پای بست ویران است.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      35

      پروفسور با این کشفی که کردی . کلاهتو بذار بالاتر چشماتو باز کن . توی این همه سال تحریم ، پس این همه پیشرفت های علمی و تکنولوژی و پزشکی از کجا اومده؟ واقعا تو و امثال تو از مرحله خیلی پرت هستین

    • نیما
      1

      پیشرفت؟ داداش پیشرفت کجاست پسرفت کردن چی میگی گند زدن به امید ما آدم نمیدونه بمیره یا ادامه بده

  • ناشناس
    2

    چندتادلیل داره یک وضعیت اقتصادی ضعیف انگیزه تحصیل کم میکنه شمانگاه کنیدکشورهای ضعیف بچه بیشتردرس میخونندیاکشورهای غنی دوم تنگیزه بازی فوتبالیست شدن بازیگرشدن ...بچه هاراازدرس دورمیکنه مثل خودمن که پای تلوزیون عاشق فوتبال شدم ازدرس فاصله گرفتم سوم خشونتهای خانگی طلاق بچه افسرده کرده چهارم مدرسه برای یک قشرخاص ازقدیم مهم بودقشری که پول باشه وقت داشته باشه اطاعت پذیری داشته باشه ازمعلم ومدیر...وقتی مردم حالاآزادی خواه شدن دیگه حرف بزرگترسخته قبول کردن موضات دیگه اینکه مدرسه تودهه۷۰ و۸۰ابهت داشت ملت خسته ازجنگ میخواستندبچهاشون علمی باربیارندکه زیردست قرارنگیرندولی دیدندته مدرسه هم سیاسته دانشگاه کشتارگاه مریم میرزاخانی تروربیلوژیک ..میشه گفتن بزارجوانامردم زندگیهاشونبکنند

  • عادل
    2

    تنها عامل طرحان کتاب درسی هست که بیسواد هستن کتاب وارونه کردن دانش آموز گیج می‌کنه چیزی متوجه نمیشن

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      خدا صبر بده به معلمت

  • دانا
    5

    اگر در کلاس یک بچه ی بازیگوش باشه و معلم نتواند رفتارش را کنترل کند کلاس به هم می خورد و آموزش جای خود را به هرج و مرج می دهد یا معلم از دانش خوبی برخوردار نیست یا توانایی انتقال به دانش آموزان را ندارد یاامکانات و ابزار آموزشی فقط کتاب هست یا یک دست نبودن توانایی بچه ها در دریافت و درک آموزش ،معلم را وادار می کند تا مطالب آموزشی در سطح بچه هایی باشد که قدرت درک مطالب را به خوبی ندارند. باید درس و آموزش بر اساس توانایی یادگیری افراد باشد.

  • ناشناس
    0

    چندتا مشکل اصلی هست.
    متناسب نبودن مطالب درسی با نیاز روز بچه ها. مطالبی که تو کتابها هست که بعد پایان سال هیچ وقت به درد بچه نمیخوره و هیچ وقت هم دیگه بچه بهش فکر نمیکنه
    دوم رفتار برخی مسئولان مدرسه است که استرس زیادی تو مدرسه ایجاد میکنن . من دوستی دارم که شاید باور نکید میگه شش دهم با شصت درصد متفاوته و همین شخص معلمه و داره به بچه ها درس میده
    سوم و مهمتر اینکه سیستم آموزشی جوری طراحی شده که ذهن بچه رو از اون همه سوال خالی کنه و یه مطالبی که شاید خیلی ها بهش اعتقاد ندارن رو تو مغز بچه فرو کنه در صورتی که باید ذهن بچه رو یه ذهن باز پرورش بده

  • ناشناس
    9

    من معلم بازنشسته با ده میلیون حقوق ماهانه هستم زمان شاغلی کمترین امکانات وحقوق مختص معلم بود چنین معلمی هرگز نمی تواند انگیزه درس خواندن در دانش آموز ایجاد کند معلم باید درزمینه اقتصادی یک فرد موفق باشد تا بتواند الگوی دانش آموز قرار گیرد وگرنه با زندگی فقیرانه ضد الگوخواهد شد ونمی تواند نقش خودرا ایفا کند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      23

      تو و امثال تو نوبر هستید و بی تقوا . والا منم معلم هستم و هیچوقت بخاطر کم بودن حقوقم به بچه های مردم اجحاف نمی کنم .

    • ناشناس
      1

      ۱۷،۵۵کسانی که معلم را درفقر نگه داشتندتقوا دارند ؟ یا شما که فقیررا می بینی وبرعلیه فقیر جبهه گیری می کنی تقوا داری؟اگرتقوا این است که با فقیر مقابله کنم بله من تقوا ندارم

  • ناشناس
    20

    این آمار غلطه دانش اموزان لرستان ایلام وشهرکرد خیلی نمره های خوبی دارن وتو خیلی از ازمونهای جهانی وکشوری رتبه های خوبی میارن چرا آمار غلط میدین مردم خاک بر سرتان

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      این نظر سنجی شاید علمی و متقن نباشد ولی از واقعیت امروز آموزش و پرورش پرده بر می دارد اگر پدر هستی و یا معلم و دانش آموز که هیچ اما اگر مسول هستی و واقعیت را انکار می کنی بدا به حالت چون نقد مقدمه آبادی است ..هر کسی گوشی برای شنیدن نداشته باشد بنابراین شناختی حاصل نمی شود تا کاری پیش ببرد ....ا

    • آموزش برای آموزش
      0

      آموزش در آموزش و پرورش تحت چند عامل عمل می کند
      معلم
      محتوای کتاب
      ساختمان و تجهیزات
      قوانین و آئین نامه ها
      سیستم ها فناوری
      تصمیم گیرندگان و سیاست گذاری مسولین کاربلد و اهل فن ...که متاسفانه شاهد مشگلات عدیده در این حوزه ها هستیم و به روز رسانی آموزش در کشور با تاخیر و تاخر مواجهه هست به دلایل گوناگون که همه می دانیم... اما دانش آموزان اکنون مرجع مقتدر خود را که اول خانواده و بعد مدرسه بود هم از دست داده‌اند... پس دیگر توقع نمی رود این مجموعه ناقص در کنار هم نتیجه درستی به بار بیاورد و در دانشگاه‌ها....!!!
      چه باید کرد ؟
      ...بازنگری همراه صداقت و نیاز سنجی از آینده کشور نه روز مرگی و نتیجه فوری !!

    • ناشناس
      0

      آمارکلی استانه نه فقط یک نخبه ازیک روستاوشهرراین کشور

    • ناشناس
      0

      آمار رو از امتحانات نهایی می گیرن.
      نمرات خوب در پایه هایی که امتحانات نهایی ندارن اصلا ملاک نیست.
      در بعضی مدارس، معلم ها راحت ۸ رو میکنن ۱۳.

  • Amir
    9

    ازروزی که تنبیه دانش آموزان راجرم محسوب کردند ،دانش آموز به حال خود رهاشد ومتاسفانه بعضی ازآنها پرروئی راپیشه کرده ودر روی معلم ایستادند وعملا اختیارازدست معلمان خارج شد،که این بی انگیزه گی معلمان رانسبت به درس دادن وبی انگیزگی دانش آموزان رابرای درس خواندن ایجاد کرد ونتیجه آن شد که نباید میشد.اگرزهره چشم لازم نبود درادارات رئیس نمی گذاشتند،برای سربازان ارشد نمی گذاشتند و.....پس علت افت تحصیلی تصمیمات غلط مسئولین مرتبط است نه گزینه های پرسشی شما

  • بهلول
    7

    وقتيكه معلم بخاطرفقرمنتظره تازنگ بخوره تابره سراغ شغل دومش چه انتظارى دارى

  • ففف
    5

    نه فکر میکردی با حقوق ۹ میلیونی معلم انگیزه درس دادن دارد سال ۸۹ حقوق یک معلم تازه استخدام ۴۶۰ هزار تومان بود که سکه تمام اون موقع ۴۳۰ هزار بود الان حقوق معلم یک سوم اون موقع است

  • ناشناس
    8

    کامنت ها رو خوندم خیلی با بی انصافی نوشته بودید . بچه ها خوب درس نمی خونن و الا من خودم بازنشسته آموزش و پرورش هستم و می دیدم که معلما و مسئولین مدرسه با چه دلسوزی و عشقی کار می کردن . البته حجم زیاد مطالب در کتاب های درسی از نکات منفی در بحث آموزشی ماست که باید مد نظر طراحان کتاب های درسی قرار بگیره .

  • معلم
    0

    با وجود کاستی های زیادی که از نظر کیفیت آموزشی و گاها معلمین کار گشته و پیگیر وجود دارد اما هر کسی که از درون آموزش و پرورش را مستقیما ببیند و با دانش آموزان در ارتباط باشد به جرات می توان گفت بسیاری از آما رها غلط و غیر قابل استناد است. بزرگترین مشکل دانش آموزان مخصوصا در مقطع دبیرستان ها بی انگیزه بودن آنها است که ریشه در مشکلات متعدد خانوادگی ، اعتیاد ، انحرافات اخلاقی ........
    وقتی دانش آموز ان حاضر نیستند چهل یا پنجاه سوال را برای یک یا دوفصل بخوانند و می خواهند معلم فقط نمونه سوالا ها را بدهد مفهوم آن چیست؟ یا دانش آموزان پایه دوازدهم غلط املائی در حد ابتدایی دارند مفهومش چیست؟ یعنی اینکه ریشه مشکلات را باید در خانواده ها و پایه های ابتدایی و راهنمایی جستجو کرد. زمانی که بالای 98 درصد دانش آموزان مقطعه راهنمایی توسط نظام آموزش و پرورش باید قبول شوند ( کاری به مشکلات متعد د آنها ندارند) ، پس طرح سوال علت افت تحصیلی غیر منطقی است! برای داشتن یک ساختمان محکم باید پایه ها و زیر بنای ساختمان محکم باشد و آن نیز به تعهد سازنده و نظران آن بستگی دارد( اولیا ، مسولین آموزش و پرورش و در کنارش معلمین متعهد)

  • .
    1

    شما بگو برای چی درس بخونن کار درست اینا میکنن
    الان با فوق لیسانس تو شهرستان شرکت خصوصی 10 نومن میگیرم.
    بعد میری صافکاری دوتا تقه میزنه میگه 2 تومن .میری مکانیکی دوتا تسمه جا میزنه 1 تومن و.....
    خب هرکس تو خانوادش امثال منو داره و میبینه پس امیدی برای درس خوندن نمیمونه.

  • بی نام
    0

    کجای محتوای مطالب درسی متناسب با زندگی دانش آموزان طراحی شده که اونها با علاقه درس بخونن این همه مطلب هرسال باید حفظ بشه آیا واقعا یادشون میمونه گیرم یادشون هم موند دقیقا چه مشکلی از زندگیشون رو برطرف میکنه با این وضع امکاناتو معلمای بی سواد نیاز دارن یکی به خودشون اموزش بده

  • ناشناس
    1

    مدرسه دولتی کیفیت آموزش پایین و کلاسهای شلوغ ،مدارس غیر دولتی هم اگر نمره ندن کسی دیگه ثبت نام نمیکنه.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      18

      نه بابا مزخرف ترین حرفی که شنیدم همین حرف تو بود

  • سیما
    12

    بیشتر مال معلم‌های کم سواد هست شما یه سر برو‌جنوب شهر وضعیت آموزش معلم ها رو ببین

    نظرات شما -
    • ناشناس
      3

      شما تشریف بیاورید ببینم با حداقل حقوق وهزاران مشکل اقتصادی چگونه می توانید باکیفیت کار کنید هیچ کجای دنیا معلم در آژانس یااسنپ کار نمی کند دست فروش نیست ولی در ایران معلمان این چنینی زیادداریم بایدمعیشت معلم تأمین شود بعد توقع
      کیفیت داشت

  • ناشناس
    0

    چرا تو گزینه ها امید نداشتن به اینده و تورم رو اضافه نکردی که بچهای الان همچی دو میفهمن طرف با فوق لیسانس بیکاره و تو خونس

  • ناشناس
    13

    متاسفانه بچه‌ها بیشتر وقت‌شون را تو فضای مجازی می‌گذرونند و از اونا بدتر خودِ والدین هستند که دست کمی از بچه‌ها ندارند البته نمیشه از کیفیت تدریس و مطالب کتاب به راحتی گذشت ولی بنده همچنان معتقدم مقصر اصلی خودِ بچه‌ها هستند! اکثراً بی انگیزه هستند

  • کارشناس
    3

    مقصر افت کیفیت آموزش در ایران. دولت با 70 در صد و مدارس با 20 و دانش آموزان با 10 درصد هستند

  • ناشناس
    1

    بسیاری از مطالب کتابها کاربری در زندگی روزمره نداشته و کسل کننده هستن در ثانی این همه دکتر درس نخونده و الکی مدرک گرفته اند و دست بر قضا کارهای مهم مملکت هم دستشون هست .و سوم اینکه میدون انقلاب مدرک پولی هر نوع بخواهی میدن چه کاریه که بری سی سال درس بخونی بشی یکی مثل من که سال ۸۰ مدک مهندسی گرفتم و ۲۲ سال کار میکنم اما از نظر درآمد براساس قانون کار و تامین اجتماعی جزو اقشار طبقه پایین و در حقیقت زیر خط فقر هستم

  • ناشناس
    2

    بعضی از کتاب‌های درسی اضافه هستن.......
    مثل عربی تفکر هدیه کار و فناوری و کتاب های عجیب و غریب دیگه که جدیدا اضافه شده واقعا ضروریه؟؟؟؟ ......این‌ها فقط بار سنگینی بر دوش دانش آموز هستن و عملا هیچ کاربردی ندارن و وقت بچه‌ها رو می‌گیرن به جای این همه کتاب درسی بیفایده چند کتاب مفید مانند ریاضی ادبیات علوم یا شیمی و فیزیک باشه بقیه حذف بشه بچه نمیتونه این همه کتاب و مطلب رو همزمان در ذهن بسپاره مثلاً درس کار و فناوری تو مدرسه طرز ساخت هیچ وسیله ای رو به بچه یاد نمیدن فقط میگن مطالب رو بخونن و حفظ بشن خب که چی؟؟؟
    حجم کتاب علوم در دوره ابتدایی و متوسطه اول خیلی زیاده و مطالب در حد بچه ده دوازدهمی هست
    اصلا انگار به عمد کتاب‌ها رو سخت نوشتن که بچه دلزده بشه
    و کیفیت آموزش توسط معلمین پایینه
    معلمها به جای درس دادن بچه‌ها رو وادار به نوشتن بیش از حد و مطالب غیر درسی میکنن
    لطفاً شیوه آموزش رو تغییر بدهید

  • هادی
    5

    مختصر و مفید میگم همه چیز برمیگرده به اینکه چند ساله ارزش و جایگاه بزرگ معلمی رو در کشور تخریب کردند و نتیجه اش میشه همین.... باید علت رو درست کنند نه معلول را ...

  • ناشناس
    0

    دولتمردان در هر دوره ی مسوولیت خود؛عامدانه آموزش و پرورش را وانهاده اند

  • ایرانی آباد و آزاد
    0

    آموزش و پرورش همچون چیزهای دیگرمان به ابتذال افتاده و کیفیت واقعا صفر است.!!

  • ناشناس
    5

    به قول مرحوم محمد بهمن بیگی بزرگ که فرموده دانش آموز بد وجود ندارد فقط معلم خوب و بد وجود دارد
    بخدا دختر من در یک دبستان خیلی با اسم و رسم شیراز درس می خواند رفتم با معلمش که همه دانش آموزان باید بود می رفتند کلاس خصوص ایشان صحبت کنم دیدم که اصلا مرحوم بهمن بیگی را نمی شناسه دیگه هیچ صحبتی نکردم و آنجا را ترک کردم

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      خب شناختش چه به دردمعلم وبچه هامیخوره الان شمارامانمیشناسیم یابشناسیم چه فرقی به حال مامیکنه

  • ناشناس
    2

    تدریس ضعیف ومتاسفانه اکثرمعلمان بی توجه به یادگیری دانش آموزان هستندوخوب وکامل درس نمیدن

  • سید حسین موسوی
    0

    سلام ، هیچکدام ، چون ، وقتی بعد از فراغت ، شغلی نباشه ، استخدامی نباشه ،درس خواندن به چه دردی می خورد ؟ دانش آموز میگه این همه مدرک گرفته ی بیکار ، منم اضافه بشم به اونا ؟ زمینه ی استخدام را بلافاصله بعد از فراغت مهیا کنید تا تأثیر درس خواندن را ببینید ، بازنشسته فرهنگی

  • ناشناس
    2

    اونایی که شش کلاس خواندن موفق ترن و پستهای مهمی را اشغال کردهاند

  • ناشناس
    0

    خیلی از عوامل دست به دست هم دادن فقط اینا نیست.
    باید کوبوند از نو ساخت.

  • ناشناس
    3

    اقا کیفیت آموزش خیلی بده مخضوصا روستاها معلما تازه وارد هیچی نمیدونن کاشکی ساعت مدرسه یا روزش کم میکردین بچه ها توخونه ویدعو کلیپ ببینن بهتر یادمیگیرن مدارس دبیرستان روستا معلم ندارن معلما همه افتضاح به خاطر مسیر که دوره هیچکی نمیاد معلمی اگه هم بیاد سررشته نداره مخصوصا ریاضی فیزیک شیمی

  • ناشناس
    2

    مهم ترین چیز اینکه علاقه یابی نیمشه کسی که می خواد پلیس بشه چرا باید به طور تخصصی فیزیک و ریاضی بخونه

  • ناشناس
    2

    سلام حساب نیردن دانش آموزان ازمعلمین وکارکنان مدرسه

  • ناشناس
    2

    وقتی یک فرد بامدرک لیسانس دریک اداره ۳۰میلیون حقوق میگیره.ومعلم باهمان مدرک ۱۰میلیون شمابگو انگیزه ای هم می ماند.دیگر وجود گوشی در دست دانش آموزان

  • ناشناس
    1

    مقصر وزارت آموزش وپرورش است.نرم کلاس دانشآموزی باید۲۵نفر باشدولی درمدارس دولتی ۴۰نفراست،شما قضاوت کن معلم دوره ابتدایی در۴۵دقیقه وقت. چطور تدریس کنه یابپرسه

  • ناشناس
    1

    من دبیرهستم.دانش آموزان توی کلاس دائم با موبایل بازی می‌کنند.نه در کلاس حریفشان میشیم نه مدیر مدرسه نتونسته مانع آوردن موبایل به کلاس بشه. خود والدین هم اذعان می‌کنند که بچه هایشان در خونه درس نمیخونند.البته کیفیت آموزشی هم باید گفت که پایین آمده.این دوعامل باعث وضعیت فعلی شده.

  • ناشناس
    1

    وقتی دانش آموز میبینه ی چن نفر با مسخره بازی تو مجازی میان پول میلیاردی درو می‌کنن یا میبینه تو شغلای آزاد می‌تونه پول بهتری کسب کنه حتی زود تر وارد بازار کار بشه و بتونه کارشو رونق ببخشه و آینده بهتری برای خودش بسازه آیا انگیزه ای برای درس خوندن پیدا میکنه؟

  • ناشناس
    1

    در حق معلم ها واقعا اجحاف بزرگی شده. قدر و شان معلم وقتی در نظرگرفته نشه اوضاع از اینی که هست بدتر میشه.
    قدرشناس باشیم و موجبات دلسردی این قشر زحمتکش رو بیش ازین فراهم نکنیم. از دولت که هیچ انتظاری نیست...

  • ناشناس
    7

    از پایه اول تا دوازدهم باید امتحان نهایی باشه

  • هادی عظیمی منامن
    0

    وضعیت اموزش افتضاح ،خداشاهده همکلاسی پسرمن درکلاس چهارم به پ میگه ژ ،همکلاسی دیگش هنوز فرق تقسیم ومنها رونمیدونه اصلا شکلشون روازهم تشخیص نمیده

  • ماهی
    0

    اعتیاد به گوشی و
    نمیرسونند خودشنو مشق زیاده

  • معلم
    1

    دلیل اصلی بر می گردد به ارزشیابی توصیفی در ابتدایی
    وقتی ما زیر ساخت اای لازم برای اجرای دقیق ودرست این ابزار را نداشتیم.
    اولیا را هیچ وقت توجیح نکردیم،ارزش درس و مدرسه را از ابتدا به صفر رسوندیم و هزاران اشکال دیگر ارزشیابی توصیفی .........
    افت تحصیلی ،ترک تحصیلی و نداشتن انگیزه و....
    ازنتایجش خواهد بود.

  • بیژن جوان
    1

    افت تحصیلی می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد یکی ازدلایل نیروی انسانیست از88تا98حدود61%نیروها گفته می‌شود باطرحهای مجلس بدون شرکت درفضای رقابتی وآزمون استخدامی جذب شده مثلا فردبه صرف سربازمعلم بودن باید مسوولین توجه کنند آموزش وپرورش بنگاه کاریابی نیست بحث دیگر بحث پایین آوردن کیفیت به بهانه بومی گزینی دردانشگاه فرهنگیان است کخ ازسال91تاسیس شد دانشگاهی که دریک رشته واحددریک استان ممکن است فردی بارتبه عالی قبول نشود امافرددیگری درهمان رشته دراستان دیگری پذیرفته شود

  • حمید
    1

    ازدیدمن وقتی دانش اموزرامقابل معلم قراردادنداین میشه نتیجه اش شماب دادنش اموز دیرمیادمیگی اخراجی میگه اصلااخراجم کن صفربهم بده به نظرشما میشه بااین ایده به دانش آموزدرس یادداداگ هم معلمی ی دانش اموزی حرف زدتادادسرای نظام بلیدپاسخگوباشدپس نه حرف میزندونه آموزش براش مهم است

  • ناشناس
    2

    در امتحانات داخلی مخصوصا ابتدایی و مدارس غیردولتی بر معلم ها فشار میارن که باید همه قبول بشه خیلی از دانش آموزان دوره اول متوسطه سواد سوم چهارم ابتدایی ندارن

  • ناشناس
    1

    انصافا سطح آموزش صفره اصلا زیر صفره
    دیگه شورشو درآوردن

  • کیوان
    0

    علل عمده آن بی توجهی نسل جوان به آموزش و پرورش است. چون جوان می‌داند با درس و تحصیل آینده شغلی مشخص ندارد

  • ناشناس
    0

    علت اصلی مطالب غیر علمی و غیر کاربردی کتاب های درسی بخصوص در انسانی شیوه نگارشی دور از فهم برای دانش آموزان و بی انگیزگی می باشد وقتی می ببینند کسانی که تلاش می کنند به جای نمی رسند با این همه تبعیض و سهمیه ها خیلی ها به ادامه و تلاش رغبت نشان نمی دهند.

  • ناشناس
    0

    دلیلش بی سوادی و بی وجدانی و فقر قشر معلمه ،وقتی تو کلاسهای مجازی بچه ها از معلم سوال می‌پرسیدن جوابی که داده میشد کاملا نشان‌دهنده بی سوادیشون بود و وقتی با شروع مدارس کلاسهای تقویتی هم همزمان شروع میشه چیو نشون میده ،چیزی جز فقر و بی وجدانی؟فقط این معلمارو با معلمای زمان خودمون مقایسه کنید ،خدا خیرشون بده ،پولی که گرفتن نوش جونشون ،من هر چی که ازشون یاد گرفتم امروز دارم ازش استفاده می کنم ،معلم ورزش واقعا عین یه باشگاه آموزش می‌داد ،معلم عربی ،درسش که تکمیل میشد یه هنری یاد می‌داد ،شیوه های چرت آموزش که آخرشم برمیگرده به همون روشهای ما ،والدین ضعیف و بی سواد ،معلمای بی سواد تر از والدین کرده عالم ، نظام آموزشی ویران شده و بی سوادی تو مدارس جایگزین ،دبستان شد توصیفی نمره بچه از هوا میاد تو کارنامه ،دانش آموزم بدتر از نمرش کاملا رو هواس بعد که میاد راهنمایی درسا چندین برابر سنگین با یه سری کادر بی وجدان که الحمدلله صداتم هیچ جا نمی‌رسه


  • ناشناس
    0

    دانش آموزی که درس می خواند تلاش خود را هم می کند ولی نتیجه آن ضعیف شدن بینایی.ریزش مو اعصاب داغون میشود و وقتی می بیند هم کلاسی ضعیف بدون زحمت با سهمیه توانسته وارد بهترین دانشگاه شود به جز سر خوردگی و ناامیدی چه نتیجه ای دارد؟

  • ناشناس
    0

    خدا خیرتون بده تو خیلی از مدارس نه معلم هست و نه بچه ها هنوز یه سری کتابارو نگرفتن که اصلا تدریس بشه ،حرف امسال و سال گذشته نیست مشکل هفت هشت ساله

  • ناشناس
    1

    بله مدیران مدارس به ظواهر مدرسه بیشتر اهمیت میدهند تا مسائل آموزشی و نظارت بر تدریس معلمان که هرکی هرکی شده است.

  • احمد نظام
    2

    تا آمار سازی از میزان قبولی ها در مدارس از جانب مدارس وادارات محترم برای دریافت تشویقی و دریافت امتیاز وجود دارد وضع بدتر هم میشود

  • ناشناس
    0

    مشکل از روزی شروع شد که نمره از دبستان برداشته شد حس رقابت ازبین رفت حالا جمعش کنید

  • ناشناس
    0

    فقط به ما هی فشار بیارید ومارا زده کنید

  • مهزی
    0

    بخدا قسم بیشترین دلیلش بد اخلاقی مدیران و معلمها و خوب درس ندادن هست . الان یه آمار از استان هرمزگان شهرستان رودان مدرسه ی نمونه ی دولتی فدک کنین ببینید چقدر بعضی هاشون بد اخلاقی. واقعا که متاسفم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها