پیش بینی نگران کننده سازمان هواشناسی درباره ماه های آینده

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: پیش بینی سازمان هواشناسی از میزان بارندگی‌ها طی ماه‌های باقی مانده از سال آبی جاری امیدوار کننده نبود و لازم است تا منابع آبی خصوصا آب شرب و آب کشاورزی را مدیریت کنیم.

پیش بینی نگران کننده سازمان هواشناسی درباره ماه های آینده

محمد جواد عسکری ضمن تشریح نشست امروز (یکشنبه) کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، بیان کرد: در جلسه امروز کمیسیون با توجه به اتفاقات رخ داده در حوزه هواشناسی و کاهش میزان بارندگی‌ها در کشور، میزبان مسئولان مرتبط با این حوزه بودیم. سازمان هواشناسی در گذشته در خصوص افزایش میزان بارندگی در فصول پاییز و زمستان سال جاری گزارشی را ارائه کرده بود.

وی در ادامه اظهار کرد: بر اساس این گزارش‌ها کشاورزان دیم‌کار اقدام به کشت و دامداران اقدام به سرمایه گذاری کرده‌اند اما متاسفانه این بارندگی‌ها محقق نشد. در جلسه امروز مباحث مرتبط با بارورسازی ابرها و توسعه فناوری علوم جوی مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم داراب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ اعتباری حدود ۵۰۰ میلیارد تومان به بارورسازی ابرها اختصاص داده شد، اما متاسفانه خروجی چندانی نداشته است. دستگاه‌های مربوطه نیز باید گزارشی در این خصوص ارائه می‌کردند که توضیحات آنها قانع کننده نبود. دستگاه‌ها در زمینه بارورسازی ابرها اقدامات موازی داشته‌اند.

وی در ادامه تاکید کرد: جمع‌بندی گزارش دستگاه‎‌ها در زمینه بارورسازی ابرها به رئیس مجلس ارائه خواهد شد. همچنین مقرر شد طی هفته های آینده با حضور وزرای نیرو، جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی در صحن علنی این گزارش مورد بررسی گیرد. پیش بینی سازمان هواشناسی از میزان بارندگی‌ها طی ماه‌های باقی مانده از سال آبی جاری امیدوارکننده نبود و لازم است تا منابع آبی خصوصا آب شرب و کشاورزی را مدیریت کنیم.

وی افزود:  تعیین ماموریت‌های وزارت جهاد کشاورزی برای اجرای الگوی کشت و کشت قراردادی و وزارت نیرو به منظور انتقال آب دریا به فلات مرکزی ایران در دستور کار کمیسیون قرار خواهد گرفت.
منبع: عصر ایران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 12
  • ناشناس
    0

    چرا نگرانی؟!
    شما و حضرات اب استخر و سوناتون هم رایگان تامین میشه باقیش هم که گور بابای ملت !!!
    اربعین معلوم میشه چقدر آب رایگان ذخیره کردید!!

  • ترک
    1

    بادهای گرم جنوبی و رطوبت کم مانع بارش در کشور می شود و شایعات غلط بارور کردن ابرها یک دروغ است

  • علی
    1

    این آقایون تا حالا بیل از نزدیک ندیدن بعد شدن فراکسیون کشاورزی ؟

  • ناشناس
    0

    خنده دار ترین کمیسیون مجلس خخخخ

  • ناشناس
    0

    کم کاری از اخوندها هست که نزدیک به خدا هستند وُ از خدا بارش برف باران را مطالبه نمیکنند

  • ناشناس
    0

    کاش در این چن روز سالگرد سلیمانی که مردم جمع بودن نماز باران میخوندن حالا دیر نشده ولی ترا خدا اینقدر مرگ بر آن وان نگین والله در روانشناسی گفته هر چی بد بگین بر میگرده به خودتون ترا خدا ی چن وقت نگین مرگ بر این وان

  • ناشناس
    0

    اینا که از قبل می دونستیم شما همیشه چند قدم عقب تر از ملت هستین . نیست ماه های قبل خوش خبر بودین واینا از مدیریت و ناتوانی مسئولین

  • ایران
    0

    من فکر کردم جلسه شورای تبلیغات اسلامی هست تا سازمان کشاورزی
    یعنی واقعا اینا کارشناس هستن

  • سیدعباس
    0

    رئیس کمیسون کشاورزی مجلس انقدر بیچاره بیل وکلنگ زده زمین شده پوست واستخوان .نیم تن وزن داره

  • M
    0

    ماکه دائم در حال نگرانی هستیم چه از لحاظ اقتصادی چه از لحاظ آب و هوا و....

  • علی
    0

    نصفه شیخ وروحانی هستند دراین مجمع،واقعا جای امیدواری است که مشکل آب حل خواهد شد،انشاالله

  • فرهاد
    0

    خیالم راحت شد چون پیش بینی های هواشناسی همیشه بر عکس از آب در میاد حالا که گفتن دیگه بارون نداریم شاید نظر خدا برگشت و یه نمی بارون بزنه! چهل هکتار گندم دیم کاشتم صد و هفتاد میلیون هزینه کردم فقط به خاطر اینکه این آقایون هواشناس گفتن امسال سال ال نینو هست بارندگی خوبه حالا خسارت منو کی میده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها