یک فعال محیط زیست در گفتگو با خبر فوری:

ابردزدی یک توهم است/ به هشدارها توجه نشد، حالا می‌گویند دشمن!

یک فعال محیط زیست گفت: باید ببینیم در این سال‌ها آیا دشمن ۶۵۰ سد زد؟ دشمن تراز منفی در آب‌خانه‌ها ایجاد کرد؟ دشمن تعداد چاه‌ها را از ۷۰هزار به یک میلیون افزایش داد؟

ابردزدی یک توهم است/ به هشدارها توجه نشد، حالا می‌گویند دشمن!

محمد درویش در گفتگو با خبر فوری اظهار داشت: اگر اسرائیل یا آمریکا توانایی مهندسی اقلیمی به این صورت را داشتند، به حل بحران‌های جدی خشک سالی که در حال حاضر در بخش هایی از امریکا مانند ایالت کالیفرنیا ،آریزونا میپرداختند. رژیم صهیونیستی هم یکی از بی سابقه ترین سال‌های بی‌آبی خود را تجربه می‌کند. وضعیت سایرین مثل چین و روسیه نیز به همین ترتیب است، بنابراین عنوان به نام “ابر دزدی” که اخیرا مطرح شده توهمی بیش نیست. 

وی افزود: متاسفانه زمانی که در داخل کشور با بحران مواجه می‌شویم سعی بر فرافکنی داریم. درحال حاضر فشارهای زیادی داریم و به هشدارهایی که فعالان برای تاراج منابع آبی دادند، توجهی نشد و حالا برای این‌که فرافکنی کنند می‌گویند دشمن نمی‌گذارد در این کشور باران ببارد.

ارتباط خشکسالی در ایران با پروژه هارپ چیست؟

این فعال محیط زیست گفت: باید ببینیم در این سال‌ها آیا دشمن ۶۵۰ سد زد؟ دشمن تراز منفی در آب‌خانه‌ها ایجاد کرد؟ دشمن تعداد چاه‌ها را از ۷۰هزار به یک میلیون افزایش داد؟ 

درویش همچنین اظهار داشت: متاسفانه ما ظرفیت گرمای ویژه را با خشک کردن دریاچه ارومیه از دست‌داده‌ایم و پهنه‌ بزرگی را خشک کرده‌ایم.خشک شدن دریاچه ارومیه باعث شد ظرفیت گرمای ویژه و انباشت بخار کم شود و تراز حرارتی بی‌سابقه‌ای ایجاد شود. وقتی ابر‌ها به سمت دریاچه ارومیه حرکت می‌کنند، در اثر این موج گرما و حالت جزیره گرمایی، پراکنده می‌شوند. این معادله ساده‌ای است و تقصیر‌ خود ماست.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 61
  • ناشناس
    0

    حالاچه قولی برای این درب

  • ناشناس
    3

    اصولا در کشورمان بعد از سال ۵۷ همه کاستی ها و دزدی ها و پلشتی ها کار دشمن بوده و هست .

    ملت ما لیاقتش همین است .

    نظرات شما -
    • تاشتاس
      1

      اقای درویش مطالب شما علمی و قابل قبول است حتی برای کسانیکه علم این کار را نداشته باشند کافی است کسی تحصیلات دانشگاهی داشته باشد تا متوجه مطالب شما شوند و سوال اینست با توجه به نظرات متعدد کارشناسان هواشناسی ابر ها در اسمان ایران بخصوص تهران میایند ولی بارور نمیشوند و حرکت میکند به اسمان کشور های همسایه ایا پارازیت های ماهواره ای نقشی در ابتر شدن ابر هائی که در اسمان تهران و بعضی استان ها که دارای پارازیت ماهواره ای هستند دارد یا خیر ؟

    • بهلول
      0

      درست میگن کار دشمنه . اما دشمن ایران خارج از کشور نیست . داخل ایرانه ، همینجا است .

    • ناشناس
      0

      توهم همون تاریخ سراغ مردم ایران اومد نه الان برای ابرها!!
      توهم سوخت رایگان و آزادی و....

    • ناشناس
      0

      فساد چای دبش و برنج و...هم از طرف دشمن بوده

  • ناشناس
    0

    مفت حرف نزنید علاوه براون بی عرضگی الان چین که خلیج فارس رو جارو کرد حالا داره معلوم نیست چه غلطی میکنه آذربایجان ها وهم خشک میکنه کف دریا چه ارومیه روهم جارو!

  • 🐜
    3

    انکار کردن حقیقت در سیمای میلی دیگه عادی شده اماولی امثال محمد درویش کارشناس چقدر خودشونو ارزان فروختن!!!

  • ناشناس
    1

    ای ول دمت گرم آقایان میگن ما اصلا اشتباه نداریم میگن نعوذ بالله خدا شاید اشتباه داشته باشه ولی ما نه تمام دنیا اشتباه هستن مانه

  • ناشناس
    3

    همه این مصیبت ها از درآوردن روسری ها شروع شد . پس برادران بیایید ما منبعد در یک جنبش ملی همگی روسری سرکنیم تا بلکه جبران مافات شده و قطع بلا شود .

  • ناشناس
    1

    آقای محترم چرا پارسال اینهمه بارندگی داشتیم ؟

  • ناشناس
    1

    این توهم از دشمن یک شبه بوجود نیامده . یک موقعی می گفتیم مرگ بر شوروی مرگ بر انگلیس مرگ بر آمریکا . بعد مرگ بر اسرائیل پررنگ تر شد . بعضی مواقع هم می گیم مرگ بر آل سعود . جدا چرا ما هر روز برای خدا برنامه میدیم که این رو بکش اون رو نکش . یعنی خدا خودش نمی دونه چی آفریده و ما باید بهش متذکر شیم ؟ دشمن هر انسانی جهل خودشه . وگرنه موجودی به این ضعیفی برای خدا تععین تکلیف نمی کرد .

  • ناشناس
    0

    ابرها جرات عبور از فضای ایران را ندارند و قطعا افغانستان و چین هم امسال دچار خشکسالی خواهند شد و اما چرا ¿

  • ناشناس
    0

    شک نکنید کار دشمن هستش

    عادت کردیم به این فرا فکنی ها کیه که ندونه

  • سید
    0

    این که بگیم به خاطر دریاچه ارومیه باران نمیاد همش چرت هست . چطور توی عربستان الان داره برف میباره و توی ایران نه . ولی مطمئن باشید مقصر این وضعیت بد فقط خود ملت و دولت میباشد . وقتی آب زیر زمینی رو توی فلات مرکزی تبدیل به هندوانه میکنیم می‌فرستیم به امارات بخورند هم ملت مقصر هست هم دولت بی تدبیر نه این دولت بلکه همه دولت ها روی آب برای ۱۰ سال هیچ برنامه مشخصی ندارند

  • ناشناس
    0

    قیمت پوشک بچه رو هم دشمن بالابرد

    نظرات شما -
    • ایرانی مظلوم
      0

      گرانی ها و اختلاس ها و ظلم ها هم کار دشمن بوده و هست . نظام اسلامی ظلم ن م ی ک ن ه ؟

  • احمد
    0

    افسوس که ما در کشور از نخبگان و اندشمندان و اقتصاددانهای بزرگ زیاد داریم که یا خانه نشین شده‌اند و یا کسی به سخنانشان گوش نمیدهد و اینگونه رفتار مساوی هست یا ایرانی خشک که قابل سکونت نباشد

  • ناشناس
    1

    فقط سیصد هزار حلقه چاه در زمان محمود احمدی نژاد غرق شده در هاله کذایی نور حفر شده است.

  • ناشناس
    0

    پس این همه نمک کجا میره از ارومیه

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      چینی‌ها می‌بدند چون لیتیوم دارد

  • متفاوت
    0

    چرا ازاین زاویه نگاه نمی‌کنید؟ که وقتی شماظلم میکنید آیا دشمن حق ندارد که نفرینتان کند ونفرین آنها موثرواقع شود؟ پس حتما می‌توان گفت هرچی میکشیم از دشمن است.درچنین سناریویی معلوم می‌شود که دشمن هرکسی جهل ونادانی خودش است چرا بایدکاری کرد که به نفرین دشمن دچارشد؟

  • ناشناس
    0

    تو بهتر میدونی یا استاد رائفی پور. ما در دوران تر سالی هستیم. مرتیکه منافق کوری این حجم از باران سیل آسا رو نمیبینی؟

  • ناشناس
    1

    تقصیر لیتیوم کف دریاچه اس که قراردادش را با چین منعقد کردیم

  • یک بسیجی گمنام عاشق ولایت
    22

    ابردزدی یک توهم نیست بلکه یک واقعیت است که امریکای جنایتکار چون در عرصه سیاست و جنگ با ایران اسلامی شکست خورده است اقدام به دزدیدن ابرهای سرزمین اسلامی ما می کند و این ابرهای سرزمین اسلامی ما را با قیمت های نجومی به کشور های مزدور منطقه می فروشد .
    همگی با هم بگوئیم مرگ بر امریکا
    مرگ بر رجیم سهیونیستی اسرائیل قاسب

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      دشمن را برای سرپوش گذاشتن روی اختلاس و دزدی و رانت و فساد و ... فریب عوام ساختن خدا راشکر نود و شش درصد مردم آگاه شدن و میدونن دشمن اصلی ایران و ایرانی چه کسانی هستن متاسفانه قدرت و اسلحه و قانون را دشمنان در دست گرفتن و چهار درصد جیره خوار و ساندیسیون و جاهلان ازشون حمایت میکنن

  • جواد
    0

    چرا سلطان ابرها رو اعدام نمی کنید.

  • کار خود دولت دروغگو
    1

    حرفهای مسئولان ایرانی را اگر برعکس کنید درست از آب در میاد .

  • بهلول
    0

    پاى سلطان ابردرميان است

  • دوست
    0

    سلام
    یکی از شعارهای اول انقلاب
    به کوری چشم شاه
    زمستان هم بهار شد
    حالا زمستان
    تابستان شده ؟
    خدایا بس دیگه ما را از ته جهنم نجات بده

  • ناشناس
    1

    بی کفایتی یعنی همین . مسئولین همه در حال عبادت و دزدی هستند . راستی یادی کنیم از رئیس جمهور سابق . الان بیدار شدیم دیدم ابرها را بردند .

  • مردم
    0

    بالاخره ماجرای اختلاس چای دبش و درآمدهای ۴۰ درصد نفتی و شهرداریها...... با تتلو و صادق بوقی و دزدی ابر ماست مالی شد

  • ایرانی
    1

    دوتحقیق داخلی درخصوص هواویزها یا همان گردوغبار والاینده های صنعتی وتاثیر آنها در بارش‌های تهران درسال 92 صورت گرفت وهرخواننده ای می‌تواند به آنها دراینترنت مراجعه کند. چون افزایش آنها باعث افزایش هواویزها شد علت کاهش بارش‌ها طی 10 سال قبل 92 تشخیص داده شد. به عبارتی گردوغبار بیابانی والاینده های صنعتی درکشوری مانند ایران که کم بارش است تاثیرات خودرا بسیار بیشتر از ترکیه ویا چین نشان می‌دهدکه میانگین بارش آنها چند برابر ایران است . دراین دوتحقیق که به کمک سنجنده مودیس متصل به ماهواره صورت گرفته عامل کاهش بارش افزایش بیابان‌های قم ذکر شده که بیشترین غبار را هنگام ورود سامانه بارشی تولید کرده اند. دراین مقاله ها دقیقا ذکر شده که هرچه ذارات معلق به نام هواویز یا گردوخاک درجو بیشتر باشد چون انرژی خورشید را جذب می‌کنند گرمای محیط ابر را بالا می‌برد واز طرفی نیز سبب کوچک تر شدن قطرکها وسبکی آنها شده واز سقوط آنها به شکل باران جلوگیری می‌کند از طرفی بالا رفتن دما نقطه شبنم ابر را بالا می‌برد یعنی سامانه برای باران به رطوبت بیشتری نیاز دارد. حال چون عوامل رطوبت زا در زمستان به دلیل خواب زمستانی گیاهان بخصوص جنگل‌ها ومراتع کم می‌شود تنها عامل قابل اتکا تالاب‌ها هستند. آنها با پهنه وسیع آبی در مناطقی هستند که دارای دمای بیشتری هستند. که متاسفانه بسیاری از آنها به دلیل اعمال انسانها کوچک یا کاملا خشک شده اند لذا رطوبت تولیدی بسیار کم ودرعوض ریزگرد ونمک رسوبات به هوا برمی‌خیزد ووارد ابرها می‌شود.ازطرفی احداث سد 48 میلیارد متر مکعبی آتاتورک که 20 برابر بیش از نیاز ترکیه است باعث کوچک شدن جلگه‌های عراق وتالاب هورالعظیم شد که قبلا بیشترین تزریق رطوبت را به سامانه‌های بارشی ورود به ایران را انجام می‌دادند. تجربه نشان داده هرگاه تالابی کوچک شود آن حوضه با کاهش بارش مواجه شده است نمونه بارز آن دریاچه هامون طی چند دهه قبل است که سهم آب هیرمند به آن نرسید وباعث خشکسالی طولانی جنوب خراسان وسیستان وبلوچستان شد. حال با خشک شدن دریاچه ارومیه زنگ خطر خشکسالی درنیمه شمالی کشور به صدا آمده واگر با روند فعلی نیز دریای خزر عقب نشینی کند وضع بسیار بدتر خواهد شد.به هرشکل ایران خودسامانه بارشی ندارد وازدریای سرخ ومدیترانه وارد می‌شوند ولی بارش آنها علاوه برقدرت آنها به نوع میزبانی ایران نیز وابستگی شدید دارد اگر شرایط را با رطوبت مناسب با حداقل غبار والاینده صنعتی باشد باران نرمال خواهد بود ولی اگر منابع تزریق رطوبت مانند دریاچه ارومیه خشک باشند بسیار ضعیف عمل می‌کند.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      یه سوال
      مشهد امسال یه آلودگی متفاوتی از سال های پیش داره.
      اون هم آلودگی به شکل گردو خاک
      که میگن از سمت ترکمنستان میاد

      سوالم اینه وقتی هوا سرد و ابری میشه، آلودگی هم چند برابر‌ میشه. ابرها که کم میشن، آلودگی هم کم میشه. دلیل این موضوع چیه؟

    • متفاوت
      0

      هوای گرم خودبخود مانندحرارت روبه بالامیرود وبه همراه خود ذرات وحتی ذرات غبار والاینده ها رامیتواند به بالا هدایت کند درنتیجه ابرها که همان بخاراب هستند میتوانند مانع فرار بیشترین گرما ازسطح زمین بشوند به همین خاطر این گرما باعث می‌شود ابرها گرم‌تر بشوند که این خود باعث عدم بارش و میعان میشود چون بخاراب در مواجهه با هوای سرد تبدیل به آب وبارش می‌شود. پس نتیجه این می‌شود که تولیدهوای گرم وگاز های گلخانه ای بیشترین اثر را در کم بارشی ابرها دارد.این تنها گازهای گلخانه ای نیست اگر مطالعه ومحاسبه کنید متوجه می‌شوید که همین گرمای حاصل از کامپیوترهای خانگی که به چشم نمی آید روی هم رفته چقدر درسطح یک شهر گرماتولید می‌کندو.....وقتی هم ابرها کم می‌شوند یانباشد این گرما برای فرار به لایه ازن فشارمی آورند و....حالا زمین چه خاکی میتونه برسر خودش بکنه غیرازاین که از یخهای قطبی استفاده کنه تا ازدست آدمها خنک بشه؟

    • ناشناس
      1

      درپاسخ به ناشناس. هرچه ذرات معلق درهوا بیشتر باشد شانس تبدیل نورخورشید به گرما بیشتر است چون اغلب این مواد معدنی مانند کلسیم، گوگرد، پتاسیم، دوده، وغیره هستند لذا هیچ واکنشی جز جذب گرما وانعکاس بخشی از نور را ندارند. اگر همین نور به سطح یک برگ سبز تابیده شود به جای گرما تولید اکسیژن ورشد گیاه می‌کند. هرچه دما در حیطه ابر بیشتر شود نقطه شبنم ابر که عامل رسیدن به باران است بالا رفته پس رطوبت بیشتری برای باران لازم دارد. ازطرفی هرچه این ذرات بیشتر از حد نرمال شوند قطرکهای ابر ریز تر وسبکتر می‌شود ودرنتیجه از سقوط قطره جلو گیری می‌شود ویا درمیانه سقوط بخار می‌شود.

  • ایرانی
    0

    جلگههای گرمسیری وتالابها ودریاچه ها مانند عضو کلیه دربدن عمل می‌کنند یعنی کلیه که دربدن روزی 200 لیتر خون را به شکل گردشی تصفیه وبا آب ومواد مغذی غنی می‌کند واب را به کل بدن می‌رساند تا اندام زنده ودما بدن را متعادل وسپس مواد زائد بدن را ازطریق ادرار دفع می‌کند همین کار را تالاب‌ها انجام می‌دهند یعنی آلودگی هوا را می‌گیرنداغلب رسوبات معلق دررودخانه ها را شامل آلودگی هوا که درقطرات باران حل شده ویا مسیری که جوی چه ها ورودخانه باخود می‌شورد درخود جمع به جانوران تبدیل ویا رسوب می‌دهد. سپس با تبخیر خود ابر درست می‌کند دما را متعادل میکند تا به کل خشکی‌ها باران برسد. همانطور که کلیه روزی 8لیتر آب لازم دارد تالاب نیز بایستی مرتب آب داشته باشد. سهم آن از رودخانه داده شود. کسانی که تالاب را خشک می‌کنند دراصل به خودشان زیان زده اند. بنده سالهاست براساس تجربیات خود در هورالعظیم به مسئولین هشدار داده بودم که هرگاه تالابی روبه خشکی رود وجلگههای اطراف آن خشک شود آن حوضه آبریز کم بارش خواهد شد. اگر تالاب‌های هورالعظیم وشادگان کوچک شود بخش جنوبی خوزستان تا استان اصفهان کم بارش خواهد شد.اگر ارومیه خشک شود نیمه شمالی کشور کم بارش می‌شود هامون خشک شد جنوب خراسان وسیستان وبلوچستان 30 سال است خشکسالی آمده.

  • مادر سه بچه
    0

    از وقتی یادم میاد گرونی کار دشمن بوده کمبود دارو کار دشمن بوده اول میگن واکسن ملی تولید می‌کنیم بعد که مرگ و میر وحشتناک شد میگن کار دشمن بوده بالابودن نرخ دلار و هر یورو و ریال عربستان و دینار کشورهای عربی کار دشمن بوده تعطیلی کار خونه ها کار دشمن بوده خودروهای بی کیفیت به قیمت میلیاردی کار دشمن بوده راید پنج میلیونی سال ۹۲رو دشمن کرد سیصدمیلیون تا چهارصدمیلیون تومن.
    قیمت نیم میلیونی گوشت و صد و خورده ای مرغ و قیمت بالای یک میلیونی برنج داخلی و ششصد هزار تومن برنج هندوپاکستان و تایلند کار دژمن بوده.قیمت تخم مرغ و روغن و کمبود شکر کار دشمنه گوجه و ربگوجه و.......همه اینها کار دژمن ما آمریکاست.....بعد مسئولین ما بعد از همه ی این اعترافات در هر مراسمی مثلا یه ماه دیگه از اقتدار و قدرت حرف میزنند...واقعا این درسته که گفتن آدمها اونچیزی رو که ندارند فریاد میزنند..

  • ناشناس
    10

    وقتی اعتقادات کم شود نتیجه اش جز این نیست

  • علیرضاامینی
    0

    آقای درویشی شمااگه واقعافعال محیط زیست هستیدیه اجماع کنیدحقآبه هیرمند روکه باعث خشکی تالاب شده رو رفع بحران بلوچستان رو زدن یک میلیون چاه درزمان جهاد کشاورزی مربوط میشه به خالی شدن سفرهای زیرین که بحرانشم فرونشتهای پی درپی هست نه بارش های آسمان از لحاظ علمی معلوم میشه اصلانه دانش بحث ندارید نه چیزی ازمهندسی اقلیمی وعلم به روزمیدونیدو حتی مطالعه ایی هم ندارید خشک شدن تالابها و رودخانه هاوزدن سدهای خاکی غیراستانداردفروش آبهای کشور وخشک شدن دربای ارومیه که سیاست غلط دولت بوده درامر بارشها وخشکسالی چهارساله کشور دخالت داشته

  • علی
    1

    چطور صحرای عربستان برف میاد اونوقت ایران که بالا و پایینش دریا هست باران هم نمیاد؟؟؟!!!

  • امیر
    1

    تمام این مشکلات از فیلم سلطان قلبها شروع شد بعدش همینطور به ترتیب
    سلطان سکه سلطان قیر سلطان دارو سلطان دلار و سلطان . . . . . و حالا سلطان ابرها
    خدا بگم چکارش کنه این فردین رو با این فیلم سلطان قلبها

  • ناشناس
    0

    دشمن لزوماً بیگانه نیست در داخل دشمن مردم زیادند

  • زنده باد ایران
    4

    تو ضعف مدیریت مسعولین شکی نیست اما اگر با انصاف باشین هم جمعیت ایران نسبت به چند دهه قبل بیشتر شده که به طبع اون مصرف آب بیشتر میشه و گازهای گلخانه ای بیشتری تولید میشه. هم بارندگی به نسبت کمتر شده

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      چه ربطي داره جمعيت تركيه هم مثله ما هست پاكستان كه از ما بيشتره چرا اونجا مياد يا اگر اينطوري باشه تو چين هيچ بارشي نبايد باشه برو سوادتو زياد كن دادش

    • Amir
      0

      جمعیت زیادشده چه ربطی به بارندگی داره؟؟؟

  • ناشناس
    1

    هرچی تو کشور از آسمان تا زمین صورت میگیره همش کار دشمنه ،مانه دزد داریم نه مدیر بیسواد

  • متفاوت
    1

    اگردقت کرده باشید متوجه خواهید شد که چندسالی است دوره زمستانی درعمل خارج ازتقویم رسمی ماعمل می‌کند بدین صورت که زمستان ایران از بهمن شروع می‌شود نه از دی ماه رسمی، یعنی با یک ماه تاخیر که این هم ناشی ازتغییر اقلیمی جهانی است وکاملا هم می‌تواند طبیعی باشد بطوری که یکماه اول بهار راباید اسفند نامید.دراصل زمین درحال چرخش ودگرگونی است اما ماهمچنان درتاریخ گذشته خود دست وپنجه نرم میکنیم که باید بروزرسانی شود تا ذهنها بتوانند با آن کناربیایند تا تداخل سوءتفاهمی ایجاد نشود، باید درمجلس مطرح وطرح تغییر تاریخ بررسی وتصویب شود. همانگونه که ساعت راتغییر می‌دادند. مثلا اول سال وتحویل سال نو را اول اردیبهشت منعقدکنند واردیبهشت را بکنند فروردین. که البته این هم هرچند چالش‌های تاریخ نگاری رادرپی دارد اما به هرحال تاریخ باید بازنگری و مطابق با شرایط اقلیمی بروزرسانی شود تا جابیافتد.

  • ناشناس
    0

    پس چرا عربستان برف اومده ؟؟؟

    نظرات شما -
    • متفاوت
      0

      برای اینکه چشم حسود بترکه.

  • حسن
    0

    سلام مشکل بارش وکم آبي داخلي وبی تجربه بودن مسئولان است سدسازی که اصلا نیازی نبود که‌ باعث خشکاندن مسير رودها ودریاچه ها وسرانجام ابرها دیگه رطوبت گیری نمي کنند.وهم چنین انتقال آب به‌ صنایع آب برازقبیل کارخانه های آهن وکاشی وعیره وانتقال آب ازمسراصلی به مناطق دیگر وکشور هاي همسایه. یعنی منافع شخصی یک عده‌ خاص ترجیح برمنافع ملی‌. یک ضرب المثل که‌ به‌ شتر گفتند گردنت خمه شتر جواب داد کجام درسته. حالا کشور مایه نقطه‌ نشان بدهید که‌ مشکل نباشد.

  • ناشناس
    0

    وقتی یک کشوری در مسیر حرکت ابرها اقدام به باروری ابرهای عبوری میکند قدرت بارش گرفته میشود و این روش چیزی جز دزدی ابر نیست . سیلهای پی درپی و بارشهای سنگین در کشور همسایه ترکیه دلیل بر این مورد است . باروری ابرهای داخل کشور به کجا انجامید ؟

  • ناشناس
    0

    تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها

  • ناشناس
    0

    3.5میلیارد چای چی شد

  • ناشناس
    0

    قرارداد25 ساله چین توهم نیست خشکاندن ارومیه عمدی است الان هم دکل تو کوه سبلن زدن که نمیذارن بارون بیاد دشمن چینه از داخل ایران ابردزدی میکنه

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      باید کوهنوردهای عزیز و مردم به دنبال این دکل ها و تجهیزات باشند و فیلم بگیرند تا مسعولین دروغگو رسوا بشن.من خودم کوهنورد هستم و به زودی تیمی در این رابطه تشکیل خواهم داد

  • ناشناس
    0

    متاسفانه مسئولین ما اکثرا بی سواد هستن و تخصص ندارند و بدتر از اون
    و میز قدرت و پول و ثروت چشم اون ها را کور کرده
    حتی بدیهیات را هم نمی بینند

  • ناشناس
    0

    چه شود تابستان سال اینده /باید بریم تو سف اب برای شرب.

  • ناشناس
    0

    ار شما که راست میگی دیگ به دیگ میگه روم سیاه

  • ناشناس
    0

    رئیس سازمان محیط زیست آذربایجان غربی گفته باغداران جهت جلوگیری از بارش تگرگ دکل هایی نصب کردند که جلوی تگرگ را میگیرد، یعنی باغدار از چین دکل وارد کرده و نصب کرده، کار چینی ها ست برای غارت منابع معدنی دریاچه ارومیه نیاز به بستر خشک داشتند

  • ناشناس
    0

    همیشه که میگن دروغه فقط ای بی سوادا وبه نوا رسیدها راست میگن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها