واکنش زاکانی به خبر گم شدن ۱۷ هزار میلیارد از درآمدهای شهرداری تهران​

شهردار تهران به خبری که هفته گذشته برخی رسانه‌ها به نقل از یکی از اعضای شورای شهر تهران عنوان کرده بودند که ۱۷ هزار میلیارد از درآمدهای شهرداری تهران گم شده است، واکنش نشان داد. خبری که احمد صادقی آن را تکذیب کرد اما حاشیه‌های آن همچنان ادامه دارد.

واکنش زاکانی به خبر گم شدن ۱۷ هزار میلیارد از درآمدهای شهرداری تهران​

علیرضا زاکانی در حاشیه هشتاد و پنجمین پویش امید و افتخار که امروز در منطقه ۲۲ تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران در این باره گفت: ما سه سرفصل کاری داریم، یک تخصیص منابع، دوم اجرای پروژه‌ها و سوم نشاندن این منابع و اساس اختصاص پروژه‌ها در چارچوب‌های مالی مان و به هزینه نشاندن آن. ما در حقیقت مسیری را که از ابتدای سال شروع کردیم یک حالت جهش وار دارد و این ۱۷ هزار میلیارد فاصله بین تخصیص اولیه اعتبار برای کار است با آن گام سوم که به هزینه نشاندن پروژه‌ها برمی‌گردد.

او ادامه داد: به همین دلیل است که در طول سال مالی هم دولت و هم دستگاه های اجرایی پایان اردیبهشت ماه سال بعد را مبنا در نظر می‌گیرند تا همه هزینه‌ها بیاید و به حساب بنشیند. این ۱۷ هزار میلیارد را که برخی‌ها با ذوق زدگی بیان کردند که چه شده است، خرج پروژه‌ها شده و اسناد هزینه‌کرد آن به زودی مشخص می‌شود و باید تاسف خورد برای کسانی که اینگونه با افکار مردم و روح و روان مردم آسیب می‌زنند.

شهردار تهران توضیح داد: موضوع کاملا شفاف و مشخص است و اصلا آن حسابداری است که مثلا به طور نمونه تمام پیش پرداخت‌های ما در قالب آن ۱۷ هزار میلیارد است، به طور نمونه برای خط ۱۰ مترو تا امروز بالغ بر ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد پیش پرداخت و کارکرد دادیم و یا برای خرید اتوبوس پیش پرداخت دادیم که هیچ کدام به هزینه ننشسته است؛ همه اینها صفر تا ۱۰۰ اش معلوم و شفاف است.

زاکانی تاکید کرد: یکی از ویژگی‌های این دوره از مدیریت شهری شفافیت و ایجاد زمینه کار و تلاش و خدمت است که امیدوارم این امورات دستخوش مباحث سیاسی زودگذر قرار نگیرد.

شهردار تهران سپس به نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری تا شهریور سال آینده خبر داد و گفت: خرید ۱۰ هزار ون و نوسازی تاکسی‌ها به صورت جدی در دستور کار ما قرار گرفته است. در این راه وزیر کشور و نفت و نیرو و سازمان مدیریت و بانک مرکزی همه دست به دست هم دادند که امسال تا پایان ۶ ماهه اول سال آینده گام‌های بلندی را برای توسعه حمل و نقل عمومی برداریم و بزرگترین تحول در حمل و نقل عمومی را رقم بزنیم و این را بگذارید در کنار خرید ۷۹۱ دستگاه واگن و ۱۱۳ دستگاه واگن ملی که از هفته پیش تولید آن آغاز شد و همه اینها نوید می‌دهد که آینده حمل و نقل تهران بسیار متفاوت از شرایط فعلی خواهد شد که اثر مستقیم در مدیریت آلودگی هوای تهران دارد.

منبع: همشهری آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • ناشناس
    0

    یکی از یگی رزل تر .

  • دومان
    0

    چیزی نشده برده تهران پارس هزینه کرده...

  • ناشناس
    0

    آقای زاکانی اگر فردی توانمندتر از شما بود ای کاش این پست را برای رضای خدا به او‌میدادید .نه سهم خواهی می کردید . و خودتان را خراب کنید .

  • ناشناس
    0

    يكي از يكي مسلمان تَر

  • ناشناس
    1

    خرج آسفالت و جدول کشی وسط چند تا خیابان شد رفت

  • ناشناس
    1

    میگن قراره داماد بشه دوباره احتمالا برای خرج عروسی هستش و پرداخت مهریه قبلی.

  • ناشناس
    1

    خرج بنرهای تبلیغ حجاب شده

  • ناشناس
    0

    این عدد مبلغی نیست که کشش میدهید 17000000000000 همش همین است ناچیز ناچیز کشش ندهید در ضمن این پول مال امام زمان است پول یک کیلو گورجه سر کوچه ما .

  • رابی
    0

    فردا یک گونی فاکتور جعلی منتشر می کنند و قال قضیه را میکنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها