قهوه و چای، دشمنان زوال عقل!

مدت‌هاست که ثابت شده کافئین موجود در قهوه و چای فعالیت مغز را تحریک می‌کند اما مطالعات جدید نشان می‌دهد که این نوشیدنی می‌تواند در برابر زوال عقل و آلزایمر محافظت کند.

قهوه و چای، دشمنان زوال عقل!

به گزارش خبر فوری به نقل از رسانه psypost،  بر اساس مطالعات محققان علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن نوشیدن قهوه و چای می‌تواند خطر ابتلا به اختلالات شناختی مانند زوال عقل را کاهش دهد و باعث محافظت در برابر بیماری‌های مختلف از جمله بیماری های زیر شود: 

کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲

مصرف این نوشیدنی‌ها می‌تواند از ابتلای افراد به دیابت نوع ۲ بکاهد و به بهبود ترشح و حساسیت انسولین کمک کند.

محافظت در برابر کبد چرب و سرطان

قهوه سرشار از آنتی اکسیدان‌هایی است که به خنثی کردن سلول‌های سرطانی کمک می‌کند و خطر ابتلا به سرطان کبد را کاهش داده و برای درمان بیماری های کبدی مفید است. 

کمک به بیماری‌های قلبی و عروقی

چای سبز و قهوه طبق مطالعات نشان می‌دهد که می‌توانند از ابتلا بیماری‌های قلبی و عروقی تا حدی جلوگیری کند. آنتی اکسیدان‌های موجود در قهوه می‌تواند اثرات محافظتی بر روی سیستم عروقی داشته باشد. 

کاهش احتمالی زوال عقل

مدت‌هاست که ثابت شده کافئین موجود در قهوه و چای فعالیت مغز را تحریک می‌کند اما مطالعات جدید نشان می‌دهد که این نوشیدنی می‌تواند در برابر زوال عقل و آلزایمر محافظت کند.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • نگون بخت
    1

    بلاخره چکارکنیم؟ بخوریم؟نخوریم؟یکی میگه چای وقهوه بده،یکی میگه خوبه،یکی میگه داغه،یکی میگه یخه،یکی میگه جیزه،

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      یک توصیه دوستانه من به شما و تمام مردم: اگر میخوای هم بدنت سالم بمونه و هم روح و روانت، اخبار رو به کل از زندگی ت حذف کن.اون موقع میفهمی تو چه فاضلابی افتاده بودی.زندگی ت از اینور به اونور میشه.اونجوری که دوست داری زندگی کن و هرچی دوست داری بخور و بنوش.این راز سلامتی هست

  • ناشناس
    1

    بسیارعالی ممنون

  • ناشناس
    0

    قهوه و چای موجب بی خوابی و بد خوابی مزمن، بد خلقی، التهاب ریه، زوال حافظه، الزایمر، لرزش بدن، تشنج و صرع می شوند/ این به اصطلاح تحقیقات فقط مدح نامه و ستایش نامه ای است برای کمپانی های بزرگ و تولید کننده گان چای و قهوه و شکر و قند است/ حتی تصاویر دروغین ارام بخشِ که همیشه با یک فنجان چای و قهوه ، با بک گراندهای متفاوت می گزارند. سفارش این کمپانی های کثیف زالو صفت است

  • ناشناس
    0

    فردا چایی گران می شود،همیشه برای اینکه یک محصولی را گران بفروشند،از این اخبار پخش می کنند،یا تجار به این مراکز پول می دهند تا اخبار علمی دورغین پخش کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها