واکنش به این عکس پرحاشیه در مترو

ما اصلا در مترو حجاب بان نداریم؛ یگان حفاظت داریم که نیروی مترو هستند!

مدیر ارتباطات و روابط بین‌الملل شرکت بهره‌برداری مترو تهران گفت: ما اصلا در مترو حجاب‌بان نداریم اما ظاهرا شما خیلی به این کلمه اعتقاد دارید. ما یگان حفاظت داریم که لباس به تن دارند. کاور دارند و پشتش نوشته که این‌ها نیروی مترو هستند.

ما اصلا در مترو حجاب بان نداریم؛ یگان حفاظت داریم که نیروی مترو هستند!

انتشار عکس‌هایی از حضور نیروهای امر به معروف و نهی از منکر در یکی از ایستگاه‌های مترو تهران، روز گذشته خبر ساز شد. به گفته کاربران شبکه ایکس، این تصاویر در ایستگاه متروی انقلاب گرفته شده و آن‌طور که در عکس‌ها پیداست، نام این گروه امر به معروف در مترو، «سفیران هدایت» است.

تا لحظه تنظیم این گزارش، مقامات شهرداری و شورای شهر تهران واکنشی به این تصاویر نداشته‌اند و تلاش خبرنگار ما برای برقراری ارتباط با آن‌ها ناموفق بود.

با این حال «هادی زند»، مدیر ارتباطات و روابط بین‌الملل شرکت بهره‌برداری مترو تهران، گفت‌وگویی با ما داشت که در ادامه به آن می‌پردازیم.

در ادامه بخش هایی از این گفت و گو را می خوانید:

  • ما اصلا در مترو حجاب‌بان نداریم اما ظاهرا شما خیلی به این کلمه اعتقاد دارید. ما یگان حفاظت داریم که لباس به تن دارند. کاور دارند و پشتش نوشته که این‌ها نیروی مترو هستند. در زمینه‌های مختلف کار می‌کنند. از دست‌فروشی و بساط‌گستری تا کودکان کار و نظم و امنیت مترو.
  • دوستانی که روی مترو زوم کرده‌اند، باید پاسخ بدهند چرا می‌خواهند مترو را زیر ذره‌بین ببرند. در ماجرای آن دانش‌آموز، آن‌همه کار خبری و رسانه‌ای شد و هنوز برای شما جای سوال است؟
  • تمام ابعاد موضوع شکافته شد، با تمام افرادی که با موضوع مرتبط بودند مصاحبه شد، اصحاب رسانه دعوت شدند و از قطار بازدید کردند. در مورد عکس‌های دیروز نیز اطلاعیه‌ای داریم که تا بعداز ظهر منتشر می‌شود که موضع و گفتار ما در آن مشخص خواهد شد. مترو یک وسیله خدمت‌رسان عمومی است. اتفاق خوب در آن می‌افتد. اتفاقات حادثه‌ای هم ممکن است در آن بیفتد. ممکن است پله‌برقی ما خاموش شود، ممکن است مسافری دچار حادثه شود.

آن‌طور که از اظهارات «زند»‌ پیداست، نیروهایی که خود را «سفیران هدایت» معرفی کرده و برای تذکر رعایت حجاب در یکی از پرترددترین ایستگاه‌های مترو مستقر شدند، نیروهای متروی تهران نیستند. با این حال این پرسش به وجود می‌آید که با وجود حضور نیروهای یگان حفاظت مترو در ایستگاه‌ها، استقرار نیروهای خارجی در متروی تهران چه لزوم یا توجیهی دارد؟ اگر طبق ادعای مقامات متروی تهران، وظیفه‌ی نیروهای یگان حفاظت مترو، «حفظ نظم» است و نه «حجاب بانی»، بر هم زدن نظم ایستگاه و امنیت روانی شهروندان با استقرار نیروهای خارج از سازمان مترو، ناقض این وظیفه نیست؟

منبع: فراز
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 14
  • ناشناس
    2

    آیا یگان حفاظت هم برای گران فروشی، دزدی و اختلاص ، رانت ، رشوه ، بی عدالتی، فقر، فساد، بیکاری، آلودگی هوا، ساخت آپارتمانهای غیر استاندارد، نبود دارو، کمبود شیرخشک،نبودن بیمارستان در مناطق محروم ، نبودن مدرسه در مناطق محروم،غارت بیت المال ، تورم ، بی ارزش شدن پول ملی،نبودن نظارت بر کیفیت محصولات خوراکی ، خشکسالی ، تبعیض قومی ،و .... دارید ؟؟؟؟🎅

    نظرات شما -
    • ناشناس
      3

      خشکسالی از له کردن نهر اب و دشت گندم عارفانه امامزاده صدر زیر چرخ بلدوزر امد و حقه تبدیل حزیم احساسی، به خیابان ضربدر... کافیه شعور بالا بره

    • ناشناس
      1

      نه ندارند عرش الهی فقط با موی دختران این سرزمین میلرزه

  • ناشناس
    1

    پول نفت داره تو چه جاهای خرج میشه روتون میشه همچین اخبار در به داغونی رو منتشر می کنید

  • ناشناس
    1

    مسخره ها...

  • ناشناس
    17

    متاسفم.
    دلیل انشتار این اخبار چیه؟
    رهنگ غلط بدحجابی اگه رواج نداشته باشه ، کسی هم برای کنترل حاظر نمیشه.
    به جای خبر گذاشتن که چرا عده ای قانون کشور و شرع را رعایت نمیکنن ، خبر میزارید حجاب بان؟؟؟؟؟
    این همه خانم دارن رعایت میکنن و از مترو و امکانات استفاده میکنن ، چرا عده ای نباید رعایت کنن؟

  • ناشناس
    1

    ما اصلا ایران نداریم ما اصلا مترو نداریم یمشت دروغگو

  • ناشناس
    1

    چقدر ایران ما با ایران اینها فرق داره تو ایران ما در هر مترو چند تا .... پاسوخته هستند که حمله می کنند

  • علی
    3

    جلو در ورودی ایستادند به خانم هایی که روسری ندارند تذکر میدهند، اون خانم هم روسریش رو قبل از ورودی سر میکنه ، و بلافاصله بعد از ورود به طور تصادفی میفته

  • ناشناس
    9

    بالاخره باید در شهر افرادی باشند تا مانع آلودگی ها شوند.

  • ناشناس
    2

    اتاق فرار

  • ناشناس
    1

    اینا رو ببینند همه ناخوداگاه چادری می شن😮

  • ناشناس
    1

    به یاد ناظم مدرسه مون افتادم😂سر راه وای می ایستاد کش و چانه مقنعه را کنترل می کرد... حجاب خوبه و ارامش،فقط،در حجابه ولی ادم در بزرگسالی دیگه چه جوریشو خودش، انتخاب کنه... خانم امریکایی نقاب و چادر کرم رنگ سر کرده بود نقاب قشنگه بدون رو گرفتن ححاب تصنعی و بی، روحه

  • ۴۰ سال در زیر ساخت
    1

    بابا ایول الله مترو شما از شرکت ما بدتره منتهی مال شما خانم و جوان هستند ولی مال ما پیر و مرد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها