نتیجه ازدواج ۲ شخصیت متفاوت

ازدواج و تشکیل خانواده نقطه‌عطف و از مهم‌ترین تصمیم‌های زندگی فردی است که سراسر زندگی ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

نتیجه ازدواج ۲ شخصیت متفاوت

از این جهت انتخاب همسر مناسب نقش به‌سزایی در زندگی دارد. البته ازدواج به این معنا نیست که دو نفر عین هم فکر و رفتار کنند. همین که از یکدیگر درک مناسبی داشته باشند، بسیار خوب است.

ازدواج زمانی می‌تواند کمتر دچار چالش شود که زن و مرد اشتراکات و تفاهمات زیادی داشته باشند، اما آیا تفاوت زن و مرد به این معناست که دو شخصیت متفاوت هم می‌توانند ازدواج کنند؟

البته مشاوره پیش از ازدواج در شناخت زوجین از یکدیگر و حتی شناخت آنان از خودشان بسیار اهمیت دارد، چراکه درصورت آشنایی با خلق‌وخو و روحیات خود می‌توانند فرد مناسبی را به‌عنوان شریک زندگی برگزینند. 

اما شناخت از خود هم کار آسانی نیست و به کمک‌گرفتن از مشاورین متخصص نیاز دارد. 

هرکسی ویژگی‌های شخصیتی متفاوت و مختص به خود را دارد اما ازدواج یک فرد درون‌گرا با برون‌گرا، صبور و آرام با عصبی و هیجانی و ... شاید طی گذشت زمان مشکل‌ساز شود. شناخت تفاوت‌های شخصیتی شاید با یک یا دو جلسه مشاوره پیش از ازدواج حل نشود و نیازمند جلسات و تست‌های روان‌شناسی متعددی باشد.

زوج‌هایی که دیدگاه‌های متفاوتی دارند ممکن است پس از مدتی دچار اختلافات زیادی با یکدیگر شوند که به آسیب به یکی از آنها منجر می‌شود چراکه تفاوت‌های جزئی می‌تواند روابط را بهتر کند اما تفاوت‌های اساسی مخصوصا در ارزش‌ها و باورهای هریک از زوجین، نیاز به تامل بیشتری دارد و نابودکننده زندگی است.

درصورتی‌که زوجین به عقاید همدیگر احترام گذاشته و نظرات خود را به یکدیگر تحمیل نکنند، می‌توانند با درک درست از موقعیت شریک زندگی‌شان از بروز اختلافات احتمالی که بعضا به طلاق منجر می‌شود، جلوگیری کنند.

منبع: جماران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    آدم های خیلی فقیر نباید با آدم‌های خیلی ثروتمند ازدواج کنند آخر نابودیه آخر بدبختی

  • ناشناس
    0

    سن هم تو ازدواج تاثیر زیادی داره اختلاف سنی زیاد باعث نابودی زندگی میشه 2 سال یا 3 سال خوبه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها