معاون فنی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت بیان کرد:

مشکلات گوارشی وجه تمایز کرونا و آنفلوآنزا

معاون فنی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: مادران باردار و بیماران زمینه‌ای به همراه کادر بهداشتی و درمانی حتما باید واکسن آنفلوآنزا را دریافت کنند.

مشکلات گوارشی وجه تمایز کرونا و آنفلوآنزا

بابک عشرتی گفت: در افراد عادی درمان بیماری آنفلوآنزا با کرونا تفاوت خاصی ندارد و بیماران باید مایعات مصرف کرده و در خانه استراحت کنند. بیماران زمینه‌ای با بروز علامت آنفلوآنزا یا کرونا باید تست دهند تا نوع عارضه به طور دقیق مشخص شود.

او گفت: افرادی که علائم بیماری آنفلوآنزا را دارند، باید ماسک بزنند و از حضور در اجتماعات پرهیز کنند تا بیماری به دیگران سرایت نکند. افراد باید برای پیشگیری، علاوه بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به طور مرتب دست های خود را با آب و صابون شست‌وشو دهند.

معاون فنی مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت بیان کرد: مادران باردار، بیماران زمینه ای و افراد در معرض خطر به همراه کادر بهداشتی و درمانی حتما باید واکسن آنفلوآنزا را دریافت کنند. بیماران زمینه‌ای باید دز چهارم واکسن کرونا را در مراکز بهداشتی و درمانی بر اساس دستورالعمل ابلاغی دریافت کنند.

او ادامه داد: بررسی‌ها نشان می دهند که احتمالا افزایش موارد ابتلا به بیماری آنفلوآنزا را تا اوایل اسفند داشته باشیم که این موضوع امری عادی است و در سالیان گذشته نیز شرایط به همین صورت بوده است.

عشرتی گفت: در حال حاضر علائم بیماری آنفلوآنزا با کرونا یکسان است و اگر فردی علاوه بر تب، سرفه و بدن درد، دچار مشکلات گوارشی باشد؛ احتمال ابتلا به بیماری کرونا صحیح است و با آزمایش این موضوع مشخص می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها