چرا برخی دانش‌آموزان کتاب درسی دریافت نکردند؟

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه کمبود کتاب درسی نداریم، دلایل و چگونگی دریافت کتاب دانش‌آموزان را توضیح داد و گفت: نزدیک به ۹۹ درصد دانش‌آموزانی که برای دریافت کتاب ثبت‌نام کرده‌اند، ثبت سفارش کتاب آنها انجام شده است.

چرا برخی دانش‌آموزان کتاب درسی دریافت نکردند؟

حجت‌الاسلام علی لطیفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه ایرنا درباره اینکه برخی از دانش‌آموزان کتاب‌های درسی را دریافت نکرده‌اند، اظهار کرد: در آموزش و پرورش با توجه به اینکه حجم و تعداد دانش‌آموزان بسیار زیاد است، همیشه درصدهایی را داریم که به دلایل متعدد کتاب‌های درسی را با تاخیر دریافت می‌کنند. ثبت‌نام یک سری از دانش‌آموزان به هر دلیلی انجام نشده است، بنابراین کتاب هم با تاخیر به دست آنها می‌رسد البته وقتی این افراد به ما مراجعه می‌کنند و باید کمک کنیم که ثبت‌نام آنها قطعی شود.

وی ادامه داد: یک سری از دانش‌آموزان هم ثبت‌نام خود را انجام داده‌اند اما ثبت‌ سفارش کتاب را موفق نشدند که انجام دهند بنابراین این‌ افرادی که با تاخیر انجام دادند، کتاب هم با تاخیر بدست آنها می‌رسد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی عنوان کرد: بخشی دیگر مدارسی هستند که در ثبت‌ کد مدرسه مشکل دارند، یعنی یا مدرسه تغییر کرده یا کد جدید برای آنها اختصاص داده نشده است. همچنین دسته دیگر دانش‌آموزانی هستند که ثبت‌ سفارش آنها به صورت موقت انجام شده و اکنون برای ثبت سفارش قطعی شاهد تغییر در وضعیت هستند که چیزی حدود ۴۰ تا ۵۰ هزار دانش‌آموز را شامل می‌شود.

چرا برخی دانش‌آموزان کتاب درسی دریافت نکردند؟/کمبودی نداریم

وی یادآورشد: این تعداد، ثبت‌ سفارش موقت را در مدرسه الف انجام داده‌اند و اکنون در مدرسه ب هستند که پرونده آنها باید منتقل شود یا بطور مثال در فنی و حرفه‌ای و کاردانش چون تغییر رشته‌ و توقف توسعه برخی از رشته‌ها را داشتیم، برخی از دانش‌آموزان در رشته الف ثبت‌نام کرده‌اند و ثبت سفارش آنها انجام شده و اکنون در رشته ب تحصیل می‌کنند که این افراد باید سامانه اصلاح سفارش کنند.

اگر نداشتن کتاب در واقع وابسته به این است که اصلاح سفارشی انجام شود، حتما مدیران مدارس هستند که باید این اقدام را انجام دهند

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی افزود: در مجموع تعدادی از دانش‌آموزان کتاب ندارند که در وهله اول باید بگوییم که دانش‌آموزان نسبت به موجودی کتاب نگران نباشند چراکه در انبارها کتاب به اندازه کافی وجود دارد. اگر هم کمبود کتابی باشد، به موقع ارسال می‌شود.

لطیفی ادامه داد: دانش‌آموزان و مدیران مدارس باید این مسئله را پیگیری کنند، ۱۶ و نیم میلیون دانش‌آموز تعداد کمی نیست، نمی توانیم همه این افراد را پیگیری کنیم اما هر پیگیری که توسط مدیر مدرسه، دانش‌آموز و خانواده انجام می‌شود را همکاران ما در سازمان کمک و راهنمایی می‌کنند.

وی یادآورشد: مواردی هم وجود دارد که افراد به دلیل مشغله و گرفتاری مدرسه از منطقه کتاب را نگرفته‌اند که این افراد هم باید با مراجعه به مدرسه، کتاب را دریافت کنند.اگر نداشتن کتاب در واقع وابسته به این است که اصلاح سفارشی انجام شود، حتما مدیران مدارس هستند که باید این اقدام را انجام دهند.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: برخی اوقات بسته‌ای که دانش‌آموز ثبت سفارش اولیه را انجام داده، یک قیمت و گاهی بسته دوم قیمتی دیگر دارد که باید تسویه انجام شود. اگر این پیگیری را دانش‌آموزان و مدیران مدارس انجام دهند، این مسئله هم حل می‌شود و دانش‌آموزان به کتاب‌های خود می‌رسند.

عده‌ای از والدین در یک ماه گذشته در تماس‌ با خبرگزاری ایرنا از دریافت نکردن کتاب درسی فرزندان خود گفتند و مدعی شدند که فرزندان آنها با گذشتن زمانی از آغاز سال تحصیلی هنوز کتاب‌های درسی خود را دریافت نکرده‌اند.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • ناشناس
    0

    لطفا ضعف خودتان را توجیه نکنید

  • ناشناس
    0

    بی خود تر از نظام آموزشی ما فکر نمیکنم نظامی باشه . بعد این آموزش و پرورش میخواد به بچه های ما نظم یاد بده . پسر من منطقه ۱۴ هنرستان صیاد شیرازی درس میخونه ولی هنوز کتاب نداره ، اصلا درسی نداره کلی بی انگیزه شده ، خدا ازتون نگذره با این بی برنامگیتون . دوست دارید یه مشت بی سواد تحویل جامعه بدید .

    نظرات شما -
    • 0

      ا قای رئیسی در بدر دنبال نخبه می گردند!البته نمی دانیم برای چه.شاید برای اعزام فوری به خارج!

  • ناشناس
    0

    جز این بود شگفت می نمود!انتظار بدتر از این هم بیجا نیست!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها