یک متخصص:

افراد پرخطر واکسن کرونا بزنند

رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: افراد پر خطر لازم است نسبت به تزریق واکسن کرونا اقدام کنند.

افراد پرخطر واکسن کرونا بزنند

زهرا نهبندانی عنوان کرد: با توجه به تغییر فصل و سرد شدن هوا، انتظار افزایش بیماری‌های تنفسی شامل سرماخوردگی، آنفلوانزای فصلی، کرونا و ... را داریم و این موضوع از حدود یک ماه قبل در آمارهای مراجعان سرپایی و بستری تنفسی خود را نشان داده است.

نهبندانی تصریح کرد: در یک هفته اخیر به‌طور متوسط روزانه ۵۰ بیمار به دلیل بیماری‌های تنفسی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری شده‌اند و از این تعداد، آزمایش حدود ۶ درصد، از نظر ابتلا به کرونا مثبت است.

رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مورد آمار بیماران بستری نیز گفت: بنا بر آمار گزارش شده در دو روز گذشته موارد بستری مشکوک و قطعی کووید ۱۹ در کلیه بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاهی و غیردانشگاهی مشهد و شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد  در حال حاضر ۱۱۱ نفر است و از این تعداد ۲۶ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

نهبندانی در رابطه با سویه جدید بیماری کرونا گفت: بر اساس آخرین  اطلاعات گزارش شده، زیر سویه‌های جدید کرونا هنوز وارد کشور نشده است و سویه XBB  همچنان، سویه غالب در کشور است.

وی اظهار کرد: تزریق واکسن کرونا باعث کاهش تعداد مبتلایان، خفیف بودن علائم در بیماران و کاهش تعداد بیماران بستری و بدحال می‌شود، لذا افرادی که شش ماه از تزریق نوبت قبلی واکسن کرونای آنها گذشته مخصوصاً افراد پر خطر لازم است نسبت به تزریق واکسن کرونا اقدام کنند.

رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ادامه بر لزوم تزریق واکسن آنفلوآنزای فصلی به خصوص در گروه‌های پر خطر تأکید و تصریح کرد: تزریق واکسن آنفلوآنزا برای تمامی افراد بالای شش ماه توصیه می‌شود.

نهبندانی افزود:  با توجه به افزایش بیماران مبتلا به آنفلوانزا و به منظور حفاظت از سلامت افراد جامعه، لازم است گروه‌های پر خطر شامل زنان باردار، کودکان، سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای هر چه سریع‌تر نسبت به تزریق واکسن آنفلوآنزا اقدام کنند.

وی یادآور شد: برای کنترل بیماری، رعایت موازین بهداشتی از قبیل استفاده از ماسک به خصوص در مراکز تجمعی و سربسته، شستشوی مرتب دست‌ها، استراحت کافی و... همچنان مورد تأکید است.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها