کیهان خواستار بازداشت استاد اخراجی شریف شد

اخیرا رئیس دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه شریف اعلام کرده که با اخراج شریفی زارچی مخالف است. این اظهارنظر غیرحرفه‌ای و تأمل برانگیز در حالی است که شریفی زارچی از سوی مراجع ذی‌ربط فاقد صلاحیت علمی برای تدریس در دانشگاه شریف شناخته شده است.

کیهان خواستار بازداشت استاد اخراجی شریف شد

روزنامه کیهان در ادامه نوشت: به عبارت دیگر، همان مرجعی که صلاحیت علمی رئیس‌دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه شریف را اعلام کرده است، به عدم صلاحیت علمی شریفی زارچی رأی داده است. اما گویا عده‌ای، به رفتارهای «دیکتاتورمأبانه» و «قبیله‌ای» و «باندی» عادت کرده‌اند. 

در روزهای گذشته سخنگوی وزارت علوم اعلام کرد: هیئت جذب دانشگاه وی را فاقد صلاحیت علمی یا عمومی دانسته و قرارداد وی را تمدید نکرده است. همچنین طی نامه‌ای به مرکز جذب اعضای هیئت علمی جذب وزارت علوم ارجاع شده و در هیئت مرکزی جذب هم به ‌اتفاق آرا این حکم تأیید شده است.

اینکه فردی به دلیل عدم صلاحیت علمی، از مسند استاد دانشگاه کنار گذاشته می‌شود، اقدامی شایسته و قابل دفاع و البته قابل تقدیر است. اما ماجرا به همین جا ختم نمی‌شود. شریفی زارچی یکی از حامیان اوباش و تروریست‌ها در اغتشاشات سال گذشته بوده است.

وی از جمله افرادی است که با سوءاستفاده از جایگاه خود، در آتش اغتشاشات دمیده و در خون‌هایی که به واسطه اغتشاشات سال گذشته بر زمین ریخته شد، شریک است.

بنابراین، علاوه‌بر اخراج این فرد به دلیل عدم صلاحیت علمی، وی باید به این خاطر که در آشوب‌های سال گذشته فعال بوده است، بازداشت و محاکمه شود. 

براساس مستندات موجود که در رسانه‌ها نیز منتشر شده است، شریفی زارچی که امروز چهره اپوزیسیون به خود گرفته است، در زمان همه‌گیری کرونا، در وزارت بهداشت دولت روحانی حضور داشت و به عنوان «رئیس‌مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت» آمار کرونا را دستکاری می‌کرد. 

دو مورد ساده از وظایف زارچی در دوران حضورش در وزارت بهداشت، اعلام «رنگ‌بندی‌های کرونایی» و «مدیریت سامانه واکسیناسیون» بود. زارچی در ویدئویی اعتراف کرده است: «تمام رنگ‌بندی‌ها و این‌که کجا را قرمز کنیم، کجا را زرد کنیم، در چند ماه گذشته توسط شخص من، انجام می‌شده است. من در چند ماه گذشته، با همین آن و آف کردن، تصمیم می‌گرفتم که کدام امام جمعه نماز بخواند، کدام نخواند. من تصمیم گرفتم کدام شهر بسته یا باز شود.»

زارچی در ادامه اعترافات خود درخصوص آمار‌سازی‌هایش ‌اشاره کرده است که بدون هماهنگی، 43 شهر را بدون هیچ دلیل منطقی، سیاه کرده‌ و وزارت بهداشت و ستاد کرونا را به این نتیجه رساند که این شهرها را قرنطینه کنند.

در فضای مجازی امروز از شریفی زارچی به عنوان «نخبه» یاد می‌کنند؛ این درحالی است که در زمان حضورش در وزارت بهداشت، انتقادات شدیدی به سامانه واکسیناسیون و رنگ‌بندی‌های کرونا تحت مدیریت زارچی، در رسانه‌ها مطرح بود.

وی در مقطعی که استادیار پیمانی دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه شریف بود نیز با سوءاستفاده از جایگاه خود، به‌جای انجام وظایف خود در کسوت استاد دانشگاه، مشغول توئیت بازی و حمایت از اوباش و تروریست‌ها بود. 

در روزهای اخیر از شبکه تروریستی اینترنشنال گرفته تا رسانه‌های بدنامی همچون بی‌بی سی و صدای آمریکا و رادیوفردا، همگی به دفاع تمام قد از شریفی زارچی پرداخته‌اند. به نظر شما رسانه‌های معاند، دلواپس تحصیل دانشجویان عزیز کشورمان هستند؟!

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 21
  • ناشناس
    4

    کیهان بابت بازی دو تیم عربستان دیشب نظری ندارد ، لعنت بر تشنگان قدرت و کاسبان دین

  • ناشناس
    6

    "اینکه فردی به دلیل عدم صلاحیت علمی، از مسند استاد دانشگاه کنار گذاشته می‌شود، اقدامی شایسته و قابل دفاع و البته قابل تقدیر است. اما ماجرا به همین جا ختم نمی‌شود. شریفی زارچی یکی از حامیان اوباش و تروریست‌ها در اغتشاشات سال گذشته بوده است."!!
    خب مشد حسین اقای شریعتنداری!حرف آخرت را اول بزن بگو بخاطر اعتراضات بوده چرا صغری و کبری می چینی؟!بعد هم رییس دانشکده کامپیوتر مخالف بوده و نظرش را گفته تو چرا اینقدر دردت گرفته؟تو هم نظرت را که می گویی!

  • فاطمه
    8

    جناب شریعتمداری به قول دوستت اول گلوت رو بمال و بعد در مورد دکتر شریفی حرف بزن .

    نظرات شما -
    • بهنام
      42

      فاطمه خانم قسم می‌خورم اسم این بابا را خودت و عده‌ای که به تو مثبت دادند تازه شنیدید .

  • ناشناس
    3

    "عده‌ای، به رفتارهای «دیکتاتورمأبانه» و «قبیله‌ای» و «باندی» عادت کرده‌اند"
    آقای کیهان ، این جمله از شما بعیده!

  • ناشناس
    2

    کیهانم دم از رفتاردیکتاتوری میزنه واقعا روزگار عجیبی شده !!!!

  • شیخ ممدوح
    1

    پیشنهاد می شود مدیر مسئول روزنامه کیهان جناب آقای حشین شریعتمداری بجای این استاد به دانشگاه صنعتی شریف رفته و تدریس نماید این هم برای دانشگاه خوب است و حشین شریعتمداری هم این بلای خانمانسوز را ترک می کند

  • ناشناس
    3

    وقتی این مسایل غیر هادی میشه که تا دیروز ابن اساتید مشکل نداشتن و یکدفعه همه با هم صلاحیتشون رو از دست دادن، اینم از معجزات جمهوری اسلامی هست

    نظرات شما -
    • 5

      نه معجزه فتنه بود دستشون رو شده،باورش براتون سخته

  • ناشناس
    2

    این ره که جناب شریعتمداری پیش گرفتی به ترکستان ختم می شود

  • ناشناس
    2

    اگه نظر کیهان باشه مردم ایران صلاحیت زندگی در ایران را ندارند باید ما را بیرون کنند و از کشورهای عربی و شاخ آفریقا مردم بیارند تا هر دستوری کیهان بده عمل کنند!!!!

    نظرات شما -
    • 3

      اگر لازم باشه دوتا انسان مفید بیاریم حاضریم با شماها عوض کنیم پیشنهادبدی نیست

  • ناشناس
    1

    در این مملکت کسی نیست بگوید روزنامه کیهان بازرس یا قاضی که در هر زمینه دخالت و تهمت میزند سنه نه

  • ناشناس
    2

    فقط این را میدانیم کیهان بزرگ‌ترین دشمن مردم ایران است

    نظرات شما -
    • دای جان ناپلئون
      1

      خیانت به مرز و بوم که شاخ و دم نداره.
      یعنی هیچ راهی جز اخراج نبود؟
      یا راهی و فکری به این مغزهای کوچک زنگ زده نرسیده؟!
      راستی ، انتخاب استاد شریفی زارچی به ریاست کمیته جهانی کامپیوتر تبریک گفته و آرزوی توفیق ایشان را در سطح جهان دارم.
      ایران که لیاقت ایشان را نداشت.

  • ناشناس
    1

    این یارو حالش خرابه، اون نهاد هم که نگفته رکود علمی داشته، گفته یک برگ کاغذ را نفرستاده. کجا به خاطر نفرستادن یک برگ کاغذ کسی را از دانشگاه اخراج می‌کنند. یعنی اینها که استادان را بیرون می‌کنند نگران تحصیل دانشجویان هستند.

  • شهر وند
    2

    کسی کیهان را نمی‌خرد.
    طرفدار هم ندارد .

  • اردشیر
    1

    ای آقا کوچولو قصه ، مدارک و اسناد اتهامات خود را نشان همگان دهید. اگر مدارک وجود ندارد هر چه سریعتر خود را تحویل مراجع قانونی دهید. نگران نباشید در مجمع برای شما یک صندلی خالی است.

    نظرات شما -
    • 4

      نه که استاد شما مدرک جمع نکرد که بره اون ور،چرا خودت میزنی به......تازه فهمیدی سرتون چطور کلاه گذاشتن، همینه روی حماقت مخاطبین ودانشجوهاشون حساب کردن که توی اغتشاشات نون وروغنی جمعکردن از سال های قبل برنامه چیده بودن دنبال حمال بودن که پاییزگذشته پیدا کردن،به همین شفافی

  • احسان
    0

    ظللم اخر عاقبت ندارد

  • رضا
    4

    دراین دوران بد اقتصادی جوری که هیئت امنای دانشگاهها هم پیمانی هستند کم نیستن امثال زارچی که با هوچی کری وتوئیت بازی بخوان خودشونو معروف کنن وازطرف خارج هم براشون گرین کارت بفرستن وفرش قرمز پهن کنن،تجربه نشون داده افرادی که ازلحاظ علمی کم میارن باسیاست بازی خلائشونو پر می کنن!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها