تخلیه شیرابه اشغال تهرانی‌ها در خیابان‌های کهریزک‌/ ویدئو

شهر کهریزک میراث‌دار معضلات شهر تهران شده و روزانه خودروهای حامل پسماند شیرابه زباله‌ها در این منطقه رها کرده و بر معضلات زیست محیطی موجود در این شهر می‌افزایند.

تخلیه شیرابه اشغال تهرانی‌ها در خیابان‌های کهریزک‌/ ویدئو

سرریز مشکلات و معضلات شهر تهران به شهرستان ری از دیرباز این شهرستان را تحت تأثیر قرار داده و در حال حاضر شاهد آلودگی آب، خاک و هوا در ری و به ویژه بخش‌های جنوبی این شهرستان هستیم.

مجتمع پردازش پسماند آرادکوه یکی از معضلات اساسی برای ری و به ویژه بخش کهریزک محسوب می‌شود که محیط‌زیست این بخش را دگرگون کرده و علاوه بر انتشار بوی نامطبوع ناشی از فعالیت این مرکز، خاک و آب این منطقه نیز آلوده شده و همچنین ترددهای خودروهای سنگین حامل زباله نیز بر این مشکلات افزوده است.

روزانه تعداد قابل‌توجهی از خودروهای حامل زباله که فاقد تجهیزات شیرابه گیر هستند از سطح شهر کهریزک عبور می‌کنند که علاوه بر آلودگی هوا بر آلودگی معابر نیز تأثیر گذاشته و با تخلیه شیرابه در سطح خیابان‌ها آسفالت را از بین برده و بر مشکلات زیست محیطی این شهر دامن می‌زنند.

کهریزک وارث زباله‌های شهر تهران شده و جمعیت بیش از 40 هزار نفری این شهر با مشکلات ناشی از پردازش زباله‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند و از حقوق اولیه شهروندی بی‌بهره هستند.

در حدود 1 ماه پیش فیلمی از ریزش شیرابه خودروی حامل زباله در شهر کهریزک منتشر و واکنش‌های فراوانی را در پی داشت که بر اساس آن شهردار کهریزک اعلام کرد با همکاری دستگاه قضایی خودروهای فاقد شیرابه‌گیر را توقیف و با تشکیل پرونده قضایی علیه این اقدام پیگیری می‌شود اما در روزهای اخیر مردم شهر کهریزک از خودروهای حامل زباله که ریزش شیرابه دارند فیلم‌هایی تهیه کردند که منجر به پیگیری مجدد این موضوع از حوزه قضایی بخش کهریزک شد.

آرش ناصر پیرسرایی با اشاره به رسیدگی قضایی در موضوع ریزش شیرابه اظهار داشت: پس از توقیف چندین خودرو از شهرداری تهران که ریزش شیرابه آن مشهود بود، پرونده قضایی تشکیل و استعلامات لازم از دستگاه‌های متولی کسب شد.

وی افزود: براساس استعلامی که از اداره محیط‌زیست شهرستان ری دریافت کردیم ریزش شیرابه خودروهای حامل پسماند بر اساس قانون تهدید علیه بهداشت عمومی محسوب می‌شود.

رئیس دادگاه کهریزک در ادامه گفت: خودروهای توقیف شده با تعهد رانندگان رفع توقیف شده اما رسیدگی قضایی به این پرونده در دادگاه کهریزک در حال انجام است.

پیرسرایی در پایان خاطرنشان کرد: مشخصات خودروهایی که پیش از این توقیف شده بودند به کلانتری اعلام شده تا مراقبت لازم در خصوص عدم تردد این خودروها در منطقه انجام شود و در صورت مشاهده مجدداً برای توقیف خودرو اقدام خواهد شد.

گفتنی است خودروهای حامل زباله تحت مدیریت شهرداری تهران است لذا انتظار می‌رود مجموعه مدیریت شهری تهران نسبت به فعالیت این خودروها و همچنین مرکز آرادکوه نظارت و دقت بیشتری داشته باشد و در تمامی طرح‌های توسعه‌ای و تکمیلی سلامت مردم این منطقه را در دستور کار قرار دهد.

حجم ویدیو: 2.28M | مدت زمان ویدیو: 00:00:43 | دانلود ویدیو
منبع: تسنیم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها