توصیه‌ هایی به بیماران قلبی در پیاده روی اربعین

یک متخصص قلب و عروق تاکید کرد: مراجعه به پزشک معالج قبل از سفر، تنظیم و به همراه داشتن دارو و خود مراقبتی از مهم‌ترین موارد پیاده‌روی بیماران قلبی در اربعین حسینی است.

توصیه‌ هایی به بیماران قلبی در پیاده روی اربعین

دکتر عبدالوهاب برادران برای بیماران قلبی که قصد پیاده‌روی اربعین دارند، گفت: افرادی که دارای علائم بیماری قلبی مثل تنگی شدید کرونر یا نارسایی قلبی بوده و در حال حاضر دچار تنگی نفس و یا ورم پا و شکم هستند، باید قبل از سفر به پزشک‌ معالج مراجعه کنند. همچنین به افرادی که شب‌ها در زمان دراز کشیدن دچار گرفتگی نفس هستند و مجبور می‌شوند چند بالش زیر سر خود بگذارند توصیه می‌شود قبل از اینکه وارد مرحله پیاده روی و ثبت نام شوند، حتما به پزشک مراجعه کنند تا داروهای‌شان تنظیم شود، زیرا احتمالا این افراد شرایط شان برای پیاده روی سخت خواهد بود.

او اضافه کرد: افرادی که بیماری‌شان کنترل شده است و علامتی ندارند، حتما به تعداد آن روزهایی که در پیاده‌روی اربعین شرکت می‌کنند دارو به همراه داشته باشند و داروها را به صورت منظم مصرف کنند.

این متخصص قلب و عروق و فلوشیپ آنژیوپلاستی، اظهار کرد: با توجه به اینکه روزهای پیاده‌روی اربعین در عراق بسیار گرم است، توصیه می‌شود بیماران و سالمندان از قرار گرفتن زیاد در معرض نور آفتاب خودداری کرده و پیاده‌روی را در شب‌ها و یا ساعاتی که هوا خنک‌تر است انجام دهند و در ساعت‌های گرم، در استراحتگاه‌های بین راهی استراحت کنند تا دچار مشکلات قلبی نشوند.

بنابر اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران، وی در خاتمه،‌ افزود: توصیه می‌شود زمان پیاده‌روی و اقامت بیماران قلبی در عراق زیاد نباشد و این افراد طوری برنامه‌ریزی کنند تا در کمترین زمان ممکن به ایران بازگردند تا بتوانند زیارتی همراه با سلامت داشته باشند.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    متعصب های بی مغز.تا وقتی این خرافات هست دنیا امنیت و آرامش نخواهد داشت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها