پیش‌بینی آب‌وهوا طی روزهای آینده؛ روند افزایش دما در این مناطق

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، وضعیت جوی کشور طی پنج روز آینده را تشریح کرد.

پیش‌بینی آب‌وهوا طی روزهای آینده؛ روند افزایش دما در این مناطق

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور گفت: جمعه (۲۷ مردادماه) با گذر موج تراز میانی جو از شمال غرب کشور در مناطقی از آذربایجان غربی و کردستان، ابرناکی، رگبار پراکنده و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: در نوار شرقی کشور وزش باد تداوم خواهد داشت و در سایر مناطق، جوی آرام و پایدار مستقر است اما شنبه (۲۸ مردادماه) در منطقه شمال غرب و به تدریج بعد از ظهر در گیلان و مازندران و در ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی ابرناکی، رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود و ساعات بعد از ظهر این روز در دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استانهای قزوین، البرز و تهران نیز افزایش ابر و وزش باد شدید موقتی همچنین در غرب هرمزگان و جنوب فارس نیز رشد ابرهای همرفتی و رگبار و رعدوبرق موقتی دور از انتظار نیست.

ضیاییان ادامه داد: یکشنبه (۲۹ مردادماه) علاوه بر شمال غرب در کل سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی نیز بارش و کاهش دمای موقتی رخ می دهد و دوشنبه (۳۰ مردادماه) تنها در مازندران و ارتفاعات البرز رگبار پراکنده پیش بینی می شود و سه شنبه (۳۱ مردادماه) در غالب مناطق کشور جوی پایدار مستقر است.

همچنین طی روزهای دوشنبه و سه شنبه (۳۰ و ۳۱ مردادماه) در نوار شرقی کشور بویژه در شمال سیستان و بلوچستان و شرق خراسان جنوبی وزش باد افزایش می یابد و در نیمه غربی کشور روند افزایش دما حاکم می شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران گفت: آسمان تهران امروز جمعه (۲۷ مرداد) صاف و در بعدازظهر قسمتی ابری و گاهی با افزایش باد با حداقل دمای ۲۲ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد و آسمان تهران در روز شنبه (۲۸ مرداد) صاف تا کمی ابری با حتمال وزش باد در بعد از ظهر با حداقل دمای ۲۱ و حداکثر دمای۳۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

منبع: ایسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها