یادی از سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی

آزاده جانباز دکترسید جلال امینی / معاون تبیین و گفتمان سازی بسیج اساتید خراسان رضوی

یادی از سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی

33سال پیش (26 مرداد 69) اولین گروه از آزادگان وارد مهین اسلامی شدند و برگ دیگری از افتخارات و پیروزی های ملت ایران در تاریخ دفاع مقدس رقم خورد.

البته دوران پر فراز و نشیب اسارت، یعنی از لحظه اسارت تا آزادی، از دو سال تا هجده سال ما اسیر داشتیم، این جریان تونل مرگ استخبارات ارتش بعث صدام که بسیاری از افراد، مستندات و فیلم های آنرا دیده‌ اند، یک واقعیت بود.

با اینکه اکثر اسرا در لحظه اسارت مجروح بودند، ما را با کابل مشت و لگد و دسته بیل و دسته کلنگ می‌زدند که عده‌ای همانجا به شهادت می‌رسیدند.

در طول اسارت، شهدای غریب اسارت در اوج مظلومیت ولی مقاوم، به شهادت می رسیدند.

سید الاسرا سرلشکر شهید لشکری اولین نفری بود که به اسارت در آمد و آخرین نفری بود که (بهمراه دو خلبان دیگر) آزاد شد.                 

از 18 سال اسارت 12 سال آن‌را در تک سلولی بوده و برای مدت پنج دقیقه حتی آفتاب و یک برگ سبز را ندیده بود.

ما اسرا در بیش از یکصد مورد در تحریم بودیم، یک دوره طولانی قرنطینه‌ای با اعمال شاقه. شهید اسیر وزیر نفت، تندگویان، سالهای اسارت را در سیاه چالهای بعثی ها طی کرد، مقاومت کرد و زیر شکنجه به شهادت رسید.

سرور آزادگان، مرحوم حجه الاسلام ابوترابی که با تحمل انواع شکنجه ها، چشم و چراغ و راهنمای اسرا بود. 

پاسدار غواص، شهید رضایی که از مقاومتش شکنجه گران خسته شدند او را با بدترین وضع به شهادت رساندند.

اینها همه تا شهدای مدافع حرم، شهید حججی ها، سیدالشهدای مقاومت، شهید حاج قاسم سلیمانی، پیام رسایی داشتند و آن، مقاومت و اطاعت از ولایت فقیه بود. 

اسرا در دوران اسارت با روش های پیچیده از طریق نامه های صلیب سرخ برای مقامات عالی نظام، پیام می‌دادند که مبادا برای آزادی ما، به دشمن باج بدهید. به هیچ وجه، حاضر به تحقیر ملت و انقلاب اسلامی نبودند. در اوج فشار های روحی و روانی، ما دست عنایت الهی را حس می‌کردیم.

همین اعتقادات، ما را امیدوار و سرزنده و مقاوم نگه میداشت. در اوج تحریم ها که بیش از یکصد مورد بود، از تاسوعا و عاشورا، محرم و صفر چشم پوشی نکردیم، بلکه حیات و انرژی ما از همین مناسبتها بود. 

خلاصه اینکه این ملت غیور بار ها پیام رسای شهدا را عمل کرده که راه نجات از فتنه ها، اطاعت از خط اصیل ولایت فقیه است،وعده الهی، سیره معصومین، راهبرد امام و رهبر معظم انقلاب این است که نتیجه قطعی مقاومت پیروزی است. 

لذا مسئولین محترم با هم افزایی و هم پوشانی مضاعف و توکل بر خدا و حرکت پرشتاب در ریل انقلاب اسلامی و خط ولایت فقیه و عدم اعتماد به دشمن، فرصت خدمت به مردم و اهداف انقلاب اسلامی را مغتنم شمرده و دشمنان اسلام را ناکام گذارند، ان شاءا...

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • شهرام. ر
    0

    فعلا که این عراقی ها ، برادران !!! ما شده اند، دیگه بعثی نیستند !!!. هشت سال فقط !!! بعثی های عراق با ما میجنگیدند!!!. وقتی اسرای ما به کشور بازگشتند، تقریبا همه روانی و بدون دندانَ بودند . به نظر میآمد که صد سال پیر تر شده اند. بعد از آزادی خرمشهر ، عربستان سعودی (دیگر کشور برادر شده ما) و کویت و.. میخواستن با دادن تاوان مالی جنگ ، از ادامه آن جلوگیری کنند ولی سران کشور ما مست از پیروزی بودند و مهم ترین دلیل برای کشته شدن بیش از صدهزار نفر و طولانی شدن دوره اسارت و افزایش تعداد اسرا .خودکرده را تدبیر نیست.

  • ناشناس
    0

    یکی از بدترین ( نه ) بلکه بدترین ملت دنیا ملت عراق هستند ( به دریا رفته می داند مصیبت های توفان را )

  • ناشناس
    0

    کی باور میکرد عراقی های جلاد و متجاوز روزی بهترین دوست و برادر لقب بگیرند... ؟؟ حیف.....

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      الان عراق دوست ماست شما به چه حقی رفتید دفاع که اسیر شوید شما نقصر هستید و بروید عراق تشکر کنید که نکشتن شما را دیگه این روز هم یاد اوری نکنید عراق زیر سایه ایییییمه اسسسست . گرفتید .افتاد .

  • ناشناس
    0

    الان عراقیها دوست ما هستند اونها که حمله نکردند و ناموس ایرانی را نبردند ما حمله کردیم البته حالا هم عراقیها نانوس ایرانی را در.....صیغه نمی کنند اگر هم بشوند به خاطر تبرک است در ضمن زمان حمله عمر هم خیلی دوستمان داستند و با صلوات دین اسلام را اوردند هیچ کس را با زور ......

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها