نماینده مجلس: با 6 ورق «آموکسی سیلین» هم نمی‌توان گلو درد را درمان کرد/ کیفیت دارو افت کرده است

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با باین اینکه قیمت دستوری، کیفیت داروها را کاهش داده است، گفت: به عنوان مثال اگر قبلا با یک ورق «آموکسی سیلین» می‌توانستید جلوی گلو درد را بگیرید الان با 6 ورق هم نمی‌شود آن درمان کرد.

نماینده مجلس: با 6 ورق «آموکسی سیلین» هم نمی‌توان گلو درد را درمان کرد/ کیفیت دارو افت کرده است

محمد علی محسنی بندپی در خصوص افزایش تعرفه‌های پزشکی، گفت: همه تعرفه های خدماتی که در بیمارستان ارایه می شود اعم از دارو و لوازم مصرفی و غذای بیمار و … هر روز در حال افزایش است؛ بنابراین یا ما بایستی تعرفه‌ها را شناور کنیم و یا باید قیمت‌ها را ثابت نگه داریم. افزایش 40 درصد تعرفه پزشکی به معنای افزایش 40 درصدی درآمد بیمارستان نیست چون هزینه های بیمارستان هم بیش از 40 درصد افزایش پیدا می‌کند.

 
کیفیت دارو افت کرده است
 
وی ادامه داد: افزایش تعرفه به معنای افزایش فشار بر مردم نیست زیرا سازمان های بیمه گر باید پای کار بیایند در غیر اینصورت از کیفیت خدمات کاسته خواهد شد؛ در حال حاضر قیمت های دستوری دارو باعث شده، کیفیت داروها افت کند؛ به عنوان مثال اگر قبلا با یک ورق «آموکسی سیلین» می‌توانستید جلوی گلو درد را بگیرید الان با 6 ورق هم نمی شود آن درمان کرد؛ بنابراین مجبور هستید هم دز دارو را بیشتر و هم زمان مصرف را کمتر کنید.
 
انگیزه مادی پزشکان و پرستاران برای مهاجرت
 
 آقای محسنی بندپی با اشاره به مهاجرت پزشکان، اظهار داشت: اگر پزشکان احساس کنند ارزش خدماتی که بعد از 20 یا 30 سال درس خواندن ارائه می دهند به رسمیت شناخته نمی شود ممکن است کشور را ترک کنند و آفت این مساله برای نظام سلامت بسیار بیشتر خواهد بود؛ در حال حاضر انگیزه پزشکان و پرستاران برای حضور در این شغل بسیار کاهش پیدا کرده است و قوی ترین دلیل آن، انگیزه مادی است.
 
دخل و خرج مردم با هم نمی‌خواند
 
وی ادامه داد: همه انسان ها دوست دارند بعد از مدتی که تحصیل کردند و به شغلی گمارده شدند، شغلشان بتواند هزینه های رایج زندگی آنها را پوشش دهد اما الان این تفاق نه تنها در میان پزشکان بلکه در هیچ گروه شغلی اتفاق نمی‌افتد و دخل و خرج مردم با هم نمی خواند؛ بنابراین نیاز است که از اسیب های اجتماعی پرهیز کنیم تا بتوانیم این سرمایه ها را در کشور نگه داریم؛ چراکه متاسفانه در حال حاضر بسیاری از پرستاران از بخش دولتی به بخش خصوصی و از بخش خصوصی به خارج از کشور مهاجرت می کنند که برای آینده کشور فاجعه است.
 
عدم تناسب تعرفه‌های پزشکی با تورم بیمارستان‌ها را بدهکار کرده است
 
وی در ادامه با اشاره به وضعیت بیمارستان‌های دولتی اظهار کرد: در حال حاضر بیمارستان‌های ما به دلیل عدم تناسب تعرفه های پزشکی با نرخ تورم، بدهکارند و قیمت کالا و‌ خدماتی که ارائه می دهند به مراتب بیشتر از پولی است که دریافت می کنند. افزایش تعرفه‌های خدمات پزشکی باید متناسب با تورم باشد در غیر اینصورت بیمارستان‌های دولتی ورشکسته می‌شوند؛ ارائه بسیاری از خدمات در بخش دولتی به صرفه نیست و نتیجه آن شده است که پزشکان بخش دولتی به بخش خصوصی کوچ کرده و پزشکان بخش خصوصی نیز از کشور خارج می شوند.
منبع: شفقنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • اسی
    1

    بیچاره مردم ایران،که باید این داروهای بی کیفیت و اشفال رو مصرف کنن،خدا به دادشون برسه!!

  • ناشناس
    0

    اینها هستند که کشور رو تعطیل کردند چون نگران سلامت مردمند ولی به جای قرص ، گچ به خورد مردم می دهند !
    واقعاً انسانیت در کشور ما مُرده !

  • ناشناس
    0

    واقعا داروهای ایرانی کیفیت خود را از دست داده اند روزی نزد
    دکتر رفته بودیم گفتیم آقای دکتر این داروها را می خورم نه فشارم کاهش می یابد و...بنده خدا دکتر گفت خوب داروها گچ هستند برو خارجی آنرا بخر آخر چرا ؟؟ مگر کنترلی وجود ندارد

  • ناشناس
    0

    معنی اقتدار و توسعه را هم فهمیدیم!

  • ناشناس
    0

    اگر بیمارستان ها وپزشکان بادرآمد های نجومی ورشکسته می شوند کسانی که درآمد ندارند یا درآمد زیر ده میلیون وزیر خط فقر دارند چه کنندچگونه زندگی کنند چرا بیمه ها مثل تمام دنیا موظف نمی شوند کلیه عزینه های درمان را پرداخت کنند کسب سلامتی نباید با هزینه از جیب بیمارهمراه باشدبلکه باید بیمه کارآمد بشود

  • هاشم
    0

    به علت تصمیم اشتباه شما مجلسیان و دولت در مورد حذف ارز 4200 تومانی کیفیت همه اجناس و کالاهای تولید داخل بسیار افت کرده و عملا تولید کننده از آن میدزدد از مواد خوراکی مثل بیسکویت و شکلات و دارو بگیر تا ادووات ماشین و پارچهو....که تاریخ به نام شماها ثبت خواهد کرد

  • ناشناس
    0

    الهی یکی یکی کسانی که اینجور با جان مردم بازی می کنند با همان گلودرد خفه شوند آمین یا رب العالمین

  • علی
    0

    دارو بی کیفیت شده اما اون نماینده مجلس که در کمیسیون بهداشت و درمانه اون قدر بی سواده که چیزی از متفاوت آنتی بیوتیکی نمیدونه ، اون قدر پزشکان آنتی بیوتیک به خورد مردم دادن مقاومت باکتریایی بوجود آمده

  • ناشناس
    0

    جناب دکتر متخصص نماینده بزرگوار ملت ,راه حلی هم برای مردم بی میز و زیرمیز مزد و حقوق بگیر نشان دادن فرمایید!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها